/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med EXE filer
Fra : ewik89
Vist : 308 gange
120 point
Dato : 19-08-05 19:31

Jeg har lige erhvervet mig en ny Hp qompaq nx6110. Den kører derudaf med spil og andet. Men den er ikke glad for og exe filer eller når noget skal installeres. Pcen fryser og man kan ikke noget. efter ca. 15-20 min kommer den om med det billede man gerne vil se og resten af installationen kører derefter helt fint. Men det er meget irriterede at vente så lang tid. Har nogen en let løsning på det. er det et program der mangler eller er noget ikke sat ordentligt op..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-08-05 19:34

Test den for virus, jeg har før mødt en virus, der ikke tillader exefiler.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-05 09:40

Prøv at gå ind under kontrolpanel > System > hardware > enhedshåndtering og se om der er nogle gule advarsler der?

Kommentar
Fra : ewik89

Dato : 21-08-05 14:36

Hmm. Har testet for virus og der er ingen gule advarsler ved noget af hardwaren.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 120 point
Dato : 21-08-05 14:52

Spyware ? Prøv : X-Block hér : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

..eller noget rod i din registreringsdatabase? Hent og kør dette lille program, men slet kun; hvad der er mærket som : 'Safe to delete', når du har scannet

http://www.tucows.com/preview/355220

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-08-05 14:54

..alternativt kan du prøve dette her :

1.) http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/
2.) http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 21-08-05 22:19

som du skriver er det jo en helt ny computer. men derfor er det ikke sikkert at den er fri for virus osv. Det er så tilgælgæld heller ikke sikkert at din hardware er helt iorden. Har du kun eksekveret almindelige exe filer eller er det kun når du vil installere noget. Er det sådan at din computer fryser i al almindelighed. Hvis det er en af de sidste 2 så skal du nok overveje at få tjekket din hardware hos den forhandler som du har købt den hos. Hvis det kun er en periodisk fejl vil det være en god ide at gøre som jeg også har beskrevet neddenunder her.

I en sidste krampetrækning inden du indlevere den, så formater computeren og installere de NYESTE drivere til dit hardware. Altså brug lidt tid på at finde ud af det, hent det og installerer dem rigtigt. Hvis den stadig gør det, er forhandleren nok den sidste udvej.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-08-05 09:36

Du er sikker på, at du har rettigheder som administrator.

Godkendelse af svar
Fra : ewik89

Dato : 29-08-05 23:24

Tak for svaret molokyle.