/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
fåreproblem
Fra : ghosty
Vist : 1711 gange
50 point
Dato : 17-08-05 14:48

Vi har 4 ganske almindelige ældre får gående på noget græsjord. Vi ønsker dog ikke at have dem længere og vil derfor gerne forære dem væk. Alternativet kunne være en human aflivning. Findes der nogle godkendte firmaer som eventuel henter dem for egen regning, mod eventuel at kunne benytte køddet til videre produktion, f.eks til dyremad eller lignende?

I øvrigt, hvor lang en levealder har får sådan generelt?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-08-05 14:59

Får bliver 10-12 år gamle.

Hvis det er gamle får, er de ikke nemme at komme af med for at bruge kødet.

Og hvis du får dem aflivet, skal du selv betale en destruktionsanstalt for at hente dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 17-08-05 15:10

Hej ghosty.
Får har en gennemsnitsalder på 10-15 år. Når fåret bliver ældre, smager kødet af uld. derfor er det ikke egnet til at spise. Men prøv at tage kontakt til byggelegepladser i nærheden af jer, om ikke de var interesseret i at overtage dem. Og ellers som dova skriver, skal du betale for at komme af med dem. Måske Zoologisk Have, Knuthenborg Safaripark eller Løveparken i Givskud var interesseret i fårene som foder til rovdyrene.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 17-08-05 15:12

ok foreløbig tak til jer.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 17-08-05 23:25

hej hvor i landet bor du jeg kan eventuelt være interesseret
Henrik

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 18-08-05 15:57

Hej. Jeg bor i det sydlige jylland.

Accepteret svar
Fra : Toves_Henrik

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-05 22:25

skriv til mig www.vinmanden.dk så kan vi måske lave en aftale
med venlig hilsen Henrik

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 19-08-05 21:31

Til orientering er fårene hermed afsat.