/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Christen Øgaard Andersen
Fra : Lulleglad
Vist : 5140 gange
215 point
Dato : 14-08-05 20:12

Jeg søger oplysninger om min farfar Cristen Øgaard Andersen, som var gift og senere skilt med Asta Nielsen Hammmer.
Da jeg næsten ingen familie har tilbage på min fars side, bliver jeg nød til at få noget hjælp ude fra. Jeg vil blive lykkelig hvis du kan hjælpe mig.

MVH
Louise Hammer Andersen

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-08-05 21:36

Hej Louise
Hvilket Amt, herred, sogn, by og årstal har du? Du må skrive lidt mere.
MVH Maya og held og lykke

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 14-08-05 22:21

Han er født 4 april 1922 vist nok i Gug -Ålborg, men er ikke sikker.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-08-05 13:54

Måske du finder mit forslag for naivt. Men har du søgt kontakt med de personer, der i Danmark kan findes med det samme efternavn. Såvel på TDC som Krak er der personer med efternavnet Øgaard Andersen, og flere sågar i Ålborg. Ellers kan du mod betaling af kr. 50,00 søge hjælp på folkeregisteret. Held og lykke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-05 18:34

Absolut ikke naivt... især når 1922 er for ungt til at kunne findes på nettet.
Og den letteste, billigste kontakt er fortsat at sende mails; alle disse har E mail hos TDC:
"
Anders Øgaard - Aalborg Seminarium
Anne Øgaard Berg - Kirke Hyllinge
Annika Øgaard Andreasen - Frederikshavn
Bent Øgaard Pedersen - Aalborg
Charlotte Øgaard Pedersen - Hals
Henrik Øgaard Laursen - Ejstrupholm
Jacob Øgaard Pedersen - Kalundborg
Jørgen Øgaard Madsen - Lyngby
Jørgen Øgaard Madsen - Hillerød
Kjeld Øgaard Nielsen - Horslunde
Lars Øgaard - Havdrup
Leif Øgaard Pedersen - Greve
Lene Øgaard Nielsen - Fejlservice Øst, Team 2 (TDC Totalløsninger A/S), TDC A/S
Lene Øgaard Nielsen - Hedehusene
Lizzie Øgaard Madsen - Viborg
Lone Øgaard - Hanstholm
Lone Øgaard Sørensen - Ølstykke
Mads Øgaard - Farsø
Margith Øgaard Jørgensen - EKS, HD1, B (TDC Totalløsninger A/S), TDC A/S
Margith Øgaard Jørgensen - Lille Skensved
Marianne Øgaard Nielsen - Ejegodskolen
Marianne Øgaard Nielsen - Ishøj
Mette Øgaard Madsen - Århus Dag- og Aftenseminarium
Morten Øgaard Nielsen - København N
Peer Øgaard - Aulum
Peter Øgaard Johannesen - Skive
Peter Øgaard Madsen - Århus C
Pia Øgaard Pedersen - Hadsund
Preben Øgaard Madsen - Randers
Søren Øgaard - Farsø
Vagn Øgaard Hansen - Roskilde
"
Fundet her:
http://www.epost.dk/

Mail til dem, begynd med Bent, måske din fætter?
hilsen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-05 18:45

Nu vi er i gang...kunne det jo være sjovt hvis en Øgaard også hed Hammer?
"
Anders Hammer - Kgs.Lyngby
Anders Hammer - Birkerød
Anita Hammer - Maglebjergskolen
Annelise Marie Hammer - Jordrup
Bente Hammer - Rønne
Bettina Hammer - Nyborg
Bjarne Jan Hammer - Aalborg Sø
Daniel Nybo Hammer - Tåstrup
Finn Hammer - Nibe
Grethe Hammer - Silkeborg
Jan Hammer - Sydals
Jan Hammer - Silkeborg
Janus Hoon Hammer - Kbh
Jeanet Hammer - Silkeborg
Jens Hammer - Dragør
Jens Hammer - Randers Realskole
Karin Jensen-Hammer - Helsingør
Karsten Hammer - Tarm
Kim Hammer - Kruså
Leif Hammer Pedersen - Randers
Mai-Britt Hammer Frost, 1000-273 Mait Hwu - Bagsværd
Marc Hammer - Nørre Gymnasium
Marc Nybo Hammer - Tåstrup
Mogens Hammer Jensen - Fredericia
Morten Hammer - Glostrup
Niels Hammer-Jespersen - Hellerup
Niels Henrik Hammer - KMD
Ole Hammer - Knebel
Ole Hammer Nielsen - Glostrup
Pernille Schioldan Dyrmann Hammer - KMD
Peter Hammer - Rungsted Kyst
Peter Hammer Hansen - Rødekro
Pia Elisabeth Skøtt Hammer - Spentrup
Pia Hammer Hansen - Gudme
Poul Hammer - Aabenraa
Preben Hammer Pedersen - Skive
Solveig Hammer - Galten
Tina Hammer Jensen - CVU Jelling, læreruddannelsen
Tove Hammer Nielsen - Grenaa
Yvonne Hammer - Tåstrup
"
Det lader ikke til at være tilfældet, i hvert fald ikke blandt TDC kunder,
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-05 19:03

Det der kommer nærmest er vel dette:
"
Andersen, Kristen Øgaard død 17.02.2002
"
Fundet i
"
Slægtshistorisk forening for Aalborgegnen
og Sundby Samlingernes Lokalhistoriske Arkiv
Dødsannoncer i Kjær Herred og omegn
"
Her: http://corpo.dk/alle.php

Er det din farfar? kom vi sølle 3 år for sent...
Miraklerne tager lidt længere tid, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-08-05 22:47

Sidste gæt fra mig:
Nok din farbror? og halvfætter??
"
Andersen, Kaj Øgaard
Esbjergparken 79
9220 Aalborg Øst
Tlf:9815 7097

Andersen, Jørn Øgaard, cand.mag.
Christian III\'s Vej 33
6000 Kolding
Tlf:7550 1353
Mobil:5120 8884
"
Men du må selv spørge dem, Svend

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 18-08-05 08:14

Hejsa Svend.

Du gav mig lige andet syn på sagen. Troede mion farfar var født i Gug, men kan ifølge annoncen se han er fra Hals. Så har jeg jo ledt i blinde. Tusinde tak for hjælpen. Vil se om jeg kan finde noget.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-05 11:40

Og en afvigelse mere:
>>Han er født 4 april 1922 vist nok i Gug -Ålborg, men er ikke sikker.
>Født: 04.04.1923 Sted: Hals

Samme dato, så det er nok ham, men ifølge dødsannoncen et år yngre;
uanset hvem der har ret, er der et års forskel i fødselsår...(når du skal til at søge i Hals)
hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-05 12:48

Bemærk også:
Charlotte Øgaard Pedersen - Hals

hun ved sikkert noget om din farfars familie?
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-05 12:52

Ellers gør Willy her:
"
Dansk Handicap Forbund
Der er i Hals Kommune oprettet en afdeling af Dansk Handicap Forbund. Alle kan deltage både handicappede og ikke handicappede. Det er afdelingens vigtigste opgave at yde støtte og vejlede både
fysisk, psykisk og socialt.
Vi beskæftiger os med mange områder, så kontakt Willy Øgaard på tlf. 98 25 18 30, hvis du har spørgsmål eller kontakt os i telefontiden hver tirsdag fra kl. 16.00 til 17.00 på tlf. 98 25 88 38.
Dansk Handicap Forbund,
Hals afdelingv/Willy Øgaard Nielsen
Lilleholm 33
9370 Hals
Tlf. 98 25 18 30 Mobil: 22 54 07 16
E-post: willyoegaard@stofanet.dk
"
Sidste fra Svend

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 18-08-05 15:51

Hej Sven
Det er min farfar fra annoncen.
Når han nu er fra 1923, så findes der vel ingen steder hvor jeg kan finde hans forældre ?
Jeg mener folketællinger osv. ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-05 16:10

Du finder sikkert ikke så nye folketællinger på nettet,
så med mindre du støder på et Øgaard slægtstræ fra Hals egnen
(jeg har kun fundet nogle meget ældre Øgaard andre steder fra, især fra Norge),
må du på arkivet eller til Hals for at se i kirkebogen...

Langt lettere er jo først at kontakte Willy eller Charlotte fra Hals med Email ovenfor,
de er jo nok beslægtet med din farfars brødre fra Hals og kender måske jeres fælles oldeforældre?

Eller at ringe til Kay og Jørn Øgaard Andersen,
så mange Øgaard Andersen er der jo nok ikke i det lille Danmark, at de ikke kender de andre??
God fornøjelse, Svend

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 05-09-05 15:31

Ved nu at hans mor hed Anna Øgaard. Men kan ikke finde hende i nogen folketællinger på nettet

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-09-05 16:25

her er et par stk. fra Ålborg med navnet Anna Øgaard ved ikke om det evt. hjælper dig videre
kun et gæt
Samtlige personer i husstanden
aalborg, Hornum, Buderup, Støvring Mark og Hede, 1b, , 194, FT-1921
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Hans P. Søgaard, 21/3 1876, Gift, Husfader, Bolsmand, Aalborg Amt
Abelona Søgaard, 7/3 1880, Gift, Husmoder, , Aalborg Amt
Bertha Søgaard, 16/12 1905, Ugift, Pige, , Aalborg Amt
Osvald Søgaard, 29/3 1908, Ugift, Dreng, , Aalborg Amt
Anna Søgaard, 10/6 1909, Ugift, Pige, , Aalborg Amt
Dagmar Søgaard, 12/6 1911, Ugift, Pige, , Aalborg Amt

Samtlige personer i husstanden
aalborg, Hornum, Buderup, Sørup, 7a, , 182, FT-1906
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Niels Søgaard, 30.09.1852 , Gift, Husfader, Gaardejer, -
Marie Søgaard, 31.07.1860 , Gift, Husmoder, , -
Peter Søgaard, 09.03.1885 , Ugift, Barn, , -
Martine Søgaard, 15.06.1893 , Ugift, Barn, , -
Alfred Søgaard, 19.07.1898 , Ugift, Barn, , -
Anna Søgaard, 09.07.1901 , Ugift, Barn, , -
Peder Nielsen, 02.05.1826 , Enke(mand), Aftægtsmand, , -
Petrea Marie Jensen, 24.08.1891 , Ugift, Tjenestepige, , -

Samtlige personer i husstanden
aalborg, Hornum, Buderup, Sørup, 26 a 19 a, , 218, FT-1911
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Niels Søgaard, 30-09-1852 , Gift, Husfader, Landbruger, Buderup Aalborg Amt
Gjertrud Marie Søgaard, 03-07-1860 , Gift, Husmoder, -, Hornum Aalborg Amt
Martine Krestine Søgaard, 15-06-1893 , Ugift, Barn, Sypige, Buderup Aalborg Amt
Alfred Søgaard, 19-07-1898 , Ugift, Barn, -, Buderup Aalborg Amt
Anna Mathildte Søgaard, 09-07-1901 , Ugift, Barn, -, Buderup Aalborg Amt
Samtlige personer i husstanden
aalborg, Hornum, Buderup, Støvring Søgaard, 1 b, , 168, FT-1911
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Hans Peter Søgaard, 21-03-1877 , Gift, Husfader, Husmand, Buderup Aalborg Amt
Abelone Søgaard, 07-03-1880 , Gift, Husmoder, -, Herning Hammerum
Berta Søgaard, 16-12-1905 , Ugift, Barn, -, Buderup Aalborg Amt
Osvald Søgaard, 29-03-1907 , Ugift, Barn, -, Buderup Aalborg Amt
Anna Krestine Katrine Søgaard, 10-06-1909 , Ugift, Barn, -, Buderup Aalborg Amt
Maren Katrine Jensen, 15-06-1897 , Ugift, Tjenestepige, -, Ellitshøj Aalborg Amt

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Ovengaden oven Vandet, Christianshavn, , Overgaden oven Vandet 4 -Matr 200 + 205 Baghus 1.sal, 11, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anna Søgaard, 42 , Enke, Husmoder, Vask og Rengøring, Fredericia
Jens Søgaard, 17 , Ugift, søn, Sømand, København
Caroline Søgaard, 13 , Ugift, Datter, , København
Anna Søgaard, 10 , Ugift, Datter, , København
Ida Søgaard, 7 , Ugift, Datter, , København
Martha Søgaard, 3 , Ugift, Datter, , København

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 05-09-05 16:45

Søgaard = Øgaard ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-09-05 19:13

>Søgaard = Øgaard ?
Nej "Øgaard" er meget forskellig fra mange "Søgaard", men det hjælper os ikke ...

Din oldemor Anna Øgaard er så født omkring år 1900, så findes hun nok heller ikke på nettet?
Men hendes forældre gør sikkert, så prøv at komme tilbage til dine tipoldeforældre...

Som du nok må dele med:
>>Charlotte Øgaard Pedersen - Hals??
og/eller
>Willy Øgaard Nielsen, Lilleholm 33, 9370 Hals???

Har du prøvet at kontakte dem?????
Svend

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 07-09-05 15:47

Har fundet
Anna Kirstine Marie Ogaard
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 01 OCT 1880 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 1934

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Lars Nielsen Ogaard Family
Mother: Anna Marie LAMP

Kan det være min Anna ?? For det er den eneste jeg kan finde.
Så har hun været 37 da min farfar blev født og han har været 11 da hun døde.
Men kan ikke finde ud af hvem hun blev gift med

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-09-05 16:54

har Anna Kirstine Marie Ogaard en søster ved navn Nathalie Cathrine Nielsen Ogaard ved du det?????
Husband
Lars Nielsen Ogaard
Wife
Anna Marie LAMP

Children

1. Anna Kirstine Marie OgaardPedigree
Female

Birth: 01 OCT 1880 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Death: 1934
Burial:

2. Nathalie Cathrine Nielsen OgaardPedigree
Female

Birth: 20 DEC 1882 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-09-05 17:07

hvis ovennævnte er din ane er der her lidt mere fra fs
Husband
Lars Nielsen Ogaard Pedigree

Birth: 17 SEP 1843 Sigarelevosster, , Frederiksborg, Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 1928
Burial:

Father: Niels Henrik Larsen Ogaard Family
Mother: Kersten Nielsen

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Anna Marie Lamp Pedigree

Birth: 19 MAR 1843 Hadenleo,Hadenler, , , Denmark
Christening:
Marriage:
Death: 1924
Burial:

Father: Heinrich Lamp Family
Mother: Metha Marie Sorensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-09-05 18:21

>>>>Han er født 4 april 1922
>>>Din oldemor Anna Øgaard er så født omkring år 1900
>>Birth: 01 OCT 1880
>Så har hun været 37 da min farfar blev født

Her svigter min indre lommeregner, var hun ikke ca 42 år?
Og er det ikke en høj alder?? Med mindre Christen har en halv snes ældre søskende???
Svend, der gættede 20 år forkert og ikke tror på denne Old Anna fra hovedstaden????

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-09-05 18:31

De var med på moden,….
folk fik børn efter de var fyldt´40 år, dengang som i dag.
Derudover skal oplysningerne tages med et gran salt

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 25-09-05 23:32

Ved fra Viborg af af min farfars mor hed:
Anna Kristine Larsen
Født i 1903 i Hals by, Hals sogn, Kær herrede, Aalborg Amt

Men uder min farfars fødsels står der ingen far. Nogen der kan hjælpe mig med det ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-05 08:11

Du, din farfar, er nok et "uægte" barn?
(kommer af det tyske "Ohne Ehe" altså blot født uden for ægteskab).
Svend, der ikke kan hjælpe med (net) informationer efter år 1900.

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 27-09-05 17:41

Er der nogen steder man kan finde ud af hvem der er faderen ?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-09-05 19:51

Kender du denne side ??

http://kortlink.dk/familiealbummet/23ex

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 27-09-05 21:38

Nej kikker lige på den - Tak

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 27-09-05 21:38

Nej kikker lige på den - Tak

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 27-09-05 21:39

Øhhe.. Det er min egen hjemmeside.. hvorfor står den uder det link ?

Kommentar
Fra : Lulleglad

Dato : 27-09-05 21:39

Øhhe.. Det er min egen hjemmeside.. hvorfor står den uder det link ?

Annuller spørgsmålet
Fra : Lulleglad

Dato : 03-05-06 19:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål