/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Flet mellem Excel og Word - datoprobleme~
Fra : zxcvbnm1
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 12-08-05 23:34

Jeg har problemer med at flette mellem Excel (datafilen) og Word (skabelonen).
Alle oplysninger bliver flettet fint ind i breve fra Excel til Word. Dog er der problemer med de celler, hvor der er datoer.
Uanset, hvordan jeg formaterer formaterer cellerne bliver datoerne i Word vist som mm/dd/åååå, når oplysningerne bliver flettet.
Kan nogen hjælpe med at løse problemet, så datoerne bliver vist på samme måde i Excel og i Word fx som dd.mm.åååå.

mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 02-10-05 12:33

Du kan arbejde med feltformatet i Word. Det gør du ved at trykke Alt+F9.
{MERGEFIELD dato \@ "dd-MM-yyyy}, så fungerer det.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 02-10-05 18:17

Hej Rosco40
Jeg har forsøgt at løse probelmet ved at ændre i feltformatet. Det kunne jeg ikke.
Jeg har dog fået løst problemet ad anden vej. Der er tilsyneladende sket noget med Office 2003 i relation til kompetabiliteten, men hvis man i Word under indstillinger vælger "Bekræft konvertering ved åbning" og herefter vælger "Microsoft Excel-regneark via DDE, når den nye datakilde skal bekræftes - så virker det uanset hvilket format man vælger at benytte i Excel.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 02-10-05 20:22

Glæder mig at du har fundet en løsning.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 02-10-05 20:27

Ja, det var lidt snørklet med det virker. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal lukke tråden - den er jo stadig åben. Man kan vel ikke give sig selv de 50 point:)

mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 02-10-05 20:32

Du har selv fundet en løsning, mit indlæg har jeg ikke brugt sønderlig megen tid på.
Så jeg synes du skal gí´ dig selv de 50 point.
der er ikke andre på tråden til at klage.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 02-10-05 20:38

Du har ret - men det kan jeg faktisk ikke - nå pyt det går nok endda.....