/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 98 Rep
Fra : johannes2
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 12-08-05 17:32

Hej kan man rep windows 98 på samme måde, som win xp og hvordan.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 12-08-05 17:38

Du kan gendanne den:
Klik på Start, og klik derefter på Luk computeren.
Klik på Genstarte computeren i MS-DOS tilstand, og klik derefter på Ja.
- eller ved opstart Tryk Shift+F5 eller hold Ctrl eller F8 nede og vælg "Kun kommandoprompt".
Skift til Windows biblioteket ( cd \windows ).
Skriv scanreg /restore

Du kan reparere den Skriv scanreg /fix

Husk opholdet før /

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-08-05 17:38

Nej, systemgendannelse findes ikke helt på samme måde....
Hvad er det da for en fejl du skal have repareret? [Lidt vigtigt, hvis man skal give en ordentlig forklaring]

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 12-08-05 17:47

Øhh det er mange filer der er slettet,

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 12-08-05 18:22

.vxd filer og hvad det er til, ved det ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-08-05 18:23

hvis det er windows filer der er slettet, ligger du bare 98 ind oveni så får du dem du mangler.

Kommentar
Fra : johannes2

Dato : 12-08-05 18:26
Kommentar
Fra : aaron

Dato : 13-08-05 01:44

Prøv med SFC (System File Checker), som svarer omtrent til scannow-funktionen i windows XP. Burde ligge i Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer eller brug Start > Kør... og skriv SFC i boksen.

Læs mere her (engelsk):
http://support.microsoft.com/?id=185836

//aaron

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-05 09:47

Hvis det er mange filer som du skriver, så gør som Fijala skriver, lav blot en installation oven i din eksisterende. Du mister ikke noget, men får de mistede windows filer installeret igen.

aaron's forslag havde jeg helt glemt var en del af win98. Det er også en god mulighed.

Godkendelse af svar
Fra : johannes2

Dato : 15-08-05 07:18

Tak for svaret anyway.