/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
cd spil
Fra : dengamle
Vist : 395 gange
70 point
Dato : 12-08-05 15:53

jeg kan pludselig ikke komme ind for at åbne til mine cd,er
jeg går ind i denne computer , men der hvor jeg har kunne åbne før står nu ,
DVD-rw-drev (e:).
Når jeg trykker der sker der ikke noget.
Er der nogen som kan hjælpe så jeg igen kan spille cd.
V.H.
den gamle

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-05 20:08

Når du lægger en musik Cd i drevet vises den så i denne computer.
Højreklik på dit drev og vælg "skub ud" ................kan du det.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 12-08-05 20:50

tak
jeg kan godt afspille musik cd men ikke spil
venligst dengamle

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-05 20:54

Jeg spiller ikke selv.
Men har du 2 CD/DVD i din comp.
Og har du evt byttet om på dem
Kommer spillets navn frem på denne comp når spilCD lægges i

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 12-08-05 20:59

der kommer navn på musik cd men ikke på spil

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-05 21:21

Der er jeg lidt uvidende for jeg har aldrig spil i min comp.
Men det er tydeligt at den kan læse men bare ikke CD med spil.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 12-08-05 21:23

ja det må jeg sige

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-08-05 21:26

Jeg håber der kommer en som kender det problem.

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 12-08-05 21:28

tak for hjælpen selv om der ikke kom nogen løsning
Den gamle

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 13-08-05 10:56

ja i forlængelse af mit problem bliver jeg spurgt om det drev som jeg skal køre for at få mine spil igang
V.H.
dengamle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 11:16

Prøv i stifinder at højreklikke på dit drev og vælg egenskaber. Her har du mulighed for at indstille dit drev til automatisk at fortage en handling, når du putter en CD skive i drevet.

Det kunne jo også være at din CD med spillet er defekt? ..eller den blot skal renses. Brug vand og lunken vand med en smule sulfo på et stykke vat og husk at tørre på TVÆRS af sporene ..IKKE rundt og rundt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dengamle

Dato : 13-08-05 12:38

tak for svaret det er alle mine spil jeg ikke kan få til at køre.
den skriver nu følgene. Hvis du har valgt at indsætte cd.rom i et andet drev end du sidst valgte så opret ny sti til cd-rommen.
Jeg er ikke så ferm så jeg vil godt have det skåret ud i pap
V.H.
den gamle

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 70 point
Dato : 13-08-05 13:09

Det lyder som om du allerede har installeret dine spil på din haddisk (c: drevet?) og har gjort dette fra CD-ROM (d: drevet). Nu bruger du et andet drev (e: drevet) når du vil starte programmerne op. Du får tilsyneladende muligheden i en menu for at angive stien til CD skiven og så skal du bare vælge det drev du nu bruger.

Du har tilsyneladende sat et nyt drev i ..siden du indstallerede dine spil?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : dengamle

Dato : 13-08-05 14:05

Tak for svaret molokyle.Jeg kan nu spille og det var det væsentlige du skal have tak for din fine hjælp.
Venlig hilsen
Dengamle