/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kandu
Fra : mathiasmb
Vist : 357 gange
50 point
Dato : 12-08-05 13:49

er jeg den eneste der syntes kandu.dk har en skildpade server? siden opdatere meget langsomt, nogen gange kommer den bare ikke videre.. sker det også for jer eller er det mig der langsomt internet?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-05 13:51

Sådan er det for alle.

Men kandu arbejder på at forbedre det.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-08-05 13:51

/hep kandu.dk

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-08-05 13:51

/hep kandu.dk

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-08-05 13:53

Ak ja, er var den så lige igen, man klikker og der er ingen reaktion - man siger til sig selv: 'Snitterne væk, den skal nok komme' - og så klikker man bare igen

Sorry jeg kom til at heppe to gange, meeeen...en god ting kan vel egentlig ikke gøre for tit

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-05 14:01

Jeg har tidligere skrevet til kandu og fået følgende svar

Citat
Hej Ans

Vi takker mange gange for at du tilbyder din hjælp omkring dette problem. Vores programmører er på sagen, og skulle eftersigende snart være færdig med den nye version af Kandu.dk. Hastighedsproblemet på kandu.dk, skyldes at vi til tider har 3-4 søgemaskiner på systemet af gangen disse søgemaskiner, er temmelig egoistiske da de hver især sagtens kan optage 300-400 tråde, samtidig med at der er 200-300 brugere som også gerne vil igennem til systemet, og dette kan vores maskiner desværre ikke altid håndtere, og laver ”timeout” fejl på nogle af de forbindelser som er i gang.

Med det nye system vil vi kunne kontrollere søgemaskinerne, og samtidig kommer der 2 nye serverer på systemet til at tage denne belastning. Dette burde kunne gøre en forskel.

Med venlig hilsen / Best regards

Søren Jensen
Servicemedarbejder

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-08-05 16:55

Hej Ans

Der er ikke brug for noget nyt system for at kontrollere antallet af tråde en søgemaskine kan åbne. Det er et simpelt spørgsmål om at opsætte serveren til max. antal forbindelser [max. no of connections from ONE IP på engelsk] og så kører det. Faktisk vil den form for manglende styring desværre gøre det meget nemt for mindre noble at skabe en DOS [Denial Of Service] -- så vi må hellere gå stille med dørene om det indtil det nye system.

Med alt det som er på vej, kommer det nye system måske i 2012?

Jeg kunne ikke helt lade være med at komme med den sidste ironiske bemærkning.

Også god weekend herfra til alle kandu'ere...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-05 17:11

h_blunck

Jeg har kun gengivet den forklaring, som jeg fik i en mail fra kandu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-05 17:14

Og til mathiasmb det er et tilbagevende problem på kandu.

Så du har det som de andre brugere.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-08-05 17:42

Hej igen Ans

Jeg forstod skam godt, at det kun var et citat -- og min bemærkning VAR ikke tiltænkt dig, men tværtimod Kandu-teamet. Det fortæller en del om hvorfor der er så mange ting, der får lov til at sejle indenfor IT-branchen, for forklaringerne lyder fine, men er noget hule, når der ikke er ordentlig ballast bag...

Så endnu engang: god weekend.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-08-05 17:57

h_blunck

I denne tråd kan du læse hvorfor jeg skrev til kandu

http://www.kandu.dk/dk/spg/68480

Læg lige mærke til at det ikke er mig, der er ekspert

Min søn, der er programmør og den teknisk ansvarlige i det firma han er ansat i, svarede på mine vegne.

Sønnen mente også at han kunne klare problemet på en time.

Du må også ha' en god weekend

Hilsen ans

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-08-05 18:25

Hej Ans > Helt enig med din søn.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-08-05 21:19

[hør] Hvisker : Jeg har også hørt noget om en orm der lusker omkring i kandu.dk's forældede DB-server

Grundet spørgsmålet løb lidt af sporet, gengiver jeg hermed den oprindelige ordlyd :

I anden forbindelse har jeg hørt den til dato mest plausible forklaring på Kandu.dk's tilbagevendende driftproblemer :

Citat
Næsten hver gang jeg går på KanDu trigges min Firewall med den orm

Virus type: Worm

Destructive: Yes

Aliases: SQLP1434.A, W32/SQLSlammer, W32.SQLExp.Worm, Worm.SQL.Helkern, DDOS_SQLP1434.A

Der er en orm der gør SQL database sløv
det er åbenbart en SQL database KanDu benytter

..en anden bruger bemærker :

Citat
Hvorfor sker det så ikke for mig og de andre? Jeg bruger Windows Xp SP2 Firewall, Norton Antivirus og Active SpyDoctor.

..svar :

Citat
Det skal jeg ikke kun sige. Men har du en MSDE Desktop sql database installeret på din maskine ???.
Hvis du ikke har, vil du ikke blive ramt af problemet, da ormen bevæger sig igennem PORT 1434 som MSSql og MSDE benytter.

Hvis Du en dag installere en sådan database, Vil du med de værktøjer du har nævnte ikke få nogen problemer. Det er faktisk en gamle kending denne SQL orm.
Den starter en endeløs loop i database som optager 99,99 % CPU kraft. Med det resultat at alle bruger på SQLServeren godt kan pakke sammen. Det har vi da prøvet et par gange her på KanDu.

Det er efterhånden et hyppig tilbagevendende problem. Det kan klares med en PATCH hvis det er en SQL2000, men hvis det er SQL97 så skal de nok opgradere hele L… , Så skal KaDun serveren nok lægges ned et par dage.

Jeg har redigeret en smule i indlægene, men profilernes identitet er 'redaktionen' bekendt

Nu kan vi blot håbe på Kandu teamet tager denne problematik alvorligt,

</MOLOKYLE>