/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Den perfekte billige rejse med bjerge og~
Fra : wezzler
Vist : 519 gange
220 point
Dato : 11-08-05 18:47

Jeg søger helst gerne inden for august en rejse til et land, hvor naturoplevelsen er i top!

Norge er egentlig første valg, men priserne er jo skræmmende...

Vi er få med pengene, derfor er det nok det, der er afgørende...

Jeg har hørt rygter om at Tjekkiet også skulle være kanon... men jeg ved ikke nå det gælder "friluftsliv".

Glæder mig til at høre Jeres svar!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-05 19:05

Tjekkiet med Pragh er en flot oplevelse, Kroatien er også billig i forhold til DK, og har en meget meget flot natur, og en helt utrolig og populær park http://fairtravel.dk/kroatien her er lidt at "savle over"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-08-05 19:06

Vejrmæssigt er Tjekkiet som DK. Er det kør selv ferie i tænker på?

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 11-08-05 19:14

Tjaa. vi har bil, men det ikke en vi tør køre længere ture i...

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 230 point
Dato : 11-08-05 19:19

en tur til Tjekkiet tager ca. 11 timer en tur til Kroatien mere end det dobbelte, men begge steder er billige, jeg så ikke så meget i Tjekkiet, men blev meget betaget af Kroatien, både hvad angår natur men også økonomisk . Jeg kender
ikke til det rejseselskab jeg linkede til, men det er da rimeligt ud prismæssigt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-08-05 20:21

Hvilke priser er det der er så skræmmende i Norge.

Det er en myte at alting er hammerdyrt deroppe.
Det har udlignet sig igennem årene, så der ikke er særlig forskel på priserne her og deroppe, undtaget lige øl og cigaretter.
Selv om priserne umiddelbart ser højere ud, skal man også huske at regne med, at kursværdien gør en del.

Og I behøver ikke rejse særlig langt i Norge for at finde den storslåede natur med bjerge o.s.v.
Bare tag færgen til Kristianssand og kør mod Stavanger eller også lidt nord for Kristianssand til Evje og Byglandsfjorden, hvor der er noget af det flotteste natur i Norge, og det ved jeg, for jeg har trawlet Norge igennem i lastbil adskillige gange, fra syd til nord.

mvh dova

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 11-08-05 22:16

Hej wezzler.
Tyrkiet, Bulgarien, Tunesien og Ægypten har også utrolig flot natur og bjerge. Alle 4 lande er også billige at opholde sig i. Evt Madeira, der er også skønt. Og her i slutningen af august er der afbudsrejser til alle landene til en billig penge.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-05 06:56

Vivi 1959..... Madeira er en pragtfuld ø, og måske man kan få en billig afbudsrejse dertil, men ellers er den nu ikke billig. Tyrkiet siger udenrigsministeriet at man godt kan rejse til, man skal bare være forsigtig, hvad det så indebærer??

Kommentar
Fra : molly.sommer

Dato : 12-08-05 14:00

Hej
Polen bus eller bil er bare godt og utrolig billig. Prøv det medens priser endnu er lave. Natur er der masser af især skov og syd på også utrolige flotte bjerge. Indkøbs tip: handel i de små og mellem store byer og på lokale markeder, det koster næsten ingen ting.

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 21-08-05 20:41

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-05 21:15

Selv tak, og god tur