/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
standard menuer forsvundet i mapper ?
Fra : LindaLou
Vist : 217 gange
50 point
Dato : 11-08-05 10:56

Jeg har et problem med en nyinstalleret maskine (XP Pro).

Når jeg åbner mapper, er alle menuer forsvundet.
Alle ikoner vises, samt "Almindelige opgaver", men "Filer, Rediger, Vis osv" er forsvundet, samt værktøjslinierne foroven.
Har checket mappeindstillinger, men kan ikke umiddelbart finde løsningen, og logger jeg på som anden bruger er alle menuer og værktøjslinier der igen.

Hvordan hulen får jeg det tilbage igen.

Hilsen

LindaLou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 11:02

kan du komme til funktioner og mappeindstillinger ??????????????

Kommentar
Fra : LindaLou

Dato : 11-08-05 11:05

Nej, jeg kan komme til mappeindstillinger igennem kontrolpanel, men selve menu-bjælken er væk i mappen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 11:10

hvis du har mulighed for at se diaglogboksen mappeindstillinger - så brug den der er hvor alt er ok - og klik på vis og anvend på alle mapper (dur ikke altid men ofte og er et forsøg værd )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-08-05 12:35

Er du "kommet til" at skubbe linierne sammen så de er blevet usynlige, det prøvede jeg engang da jeg var novice udi computere og måtte have hjælp for at få dem frem igen, men det er enkelt, kør musemarkøren op hvor pilen bliver til en pil der peger både op og ned tryk på venstre museknap og træk ned, bare et forslag ved ikke om det er det der er sket for dig

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 50 point
Dato : 11-08-05 16:48

Er du kommet til at trykke på F11 ?
Prøv lige at trykkt F11 og se om de kommer frem.
Hvis de gør vælger du Funktioner - Mappeindstillinger - Vis - Anvend På Alle Mapper.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 19:41

hoooooov - hvad vør lige F11 ?????????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-08-05 19:54

Fuld skærm Til/Fra.
PRØV DET !
Gambrinus
Og ryk lidt nærmere frem til dit tastatur. G/V

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 20:02

åh ja - havde jeg glemt (slet ikke så ringe tænkt - doh !!!!)

G/V ?????????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-08-05 20:45

Min fejl. Undskyld.
Troede du mente gør, da du skrev vør.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 21:18

har jeg ikke bemærket før nu - bare VAD

ps... er det muligt at den værktøjslinie måske er trukket væk ???????? Prøv med pilen når curseren rammer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 21:19

hmmm her virker det ikke hverken den ene eller anden vej ???? hmmmmm

Kommentar
Fra : LindaLou

Dato : 11-08-05 23:09

Begge dele er afprøvet, uden held, den er ikke minimeret og dermed forsvundet, og F11 virker heller ikke.
Maskinen har været genstartet flere gange uden at det har ændret noget.

Endvidere hjælper "Gendan standarder" heller ikke.

Jeg oprettede en anden brugerprofil, for at afprøve om det kunne være noget i Win XP installationen, som var gået galt, men der vises mapperne som normalt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-05 11:10

har du med den bruger der ikke kan se lavet regler ??????
Altså så der ikke kan forandres osv ?????????

Godkendelse af svar
Fra : LindaLou

Dato : 12-08-05 18:51

Tak for svaret Gambrinus.

Jeg bukker mig i støvet og indrømmer at jeg troede jeg havde prøvet den.
Nu virker det igen

Tusinde tak for hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : LindaLou

Dato : 12-08-05 18:53

Ps. Det var F11

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-08-05 22:36

Fedt nok !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-05 09:29

og jeg var så nysgerrig at jeg måtte købe mig ind for at se løsningen

god lørdag med jer

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-08-05 09:41

Det skal du ikke være ked af.
Det er også det, jeg bruger mange af mine point til.
Når man har været med i en tråd, vil man sørme også se, hvad den endte op med.
God Lørdag.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-05 09:46

er ski da ikke ked af det -

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-08-05 10:04

Godt !
Jeg var helt bekymret for dig.
Du ved, at jeg altid vil være hos dig, når du gennemgår et traume.
Gambrinus
(For at drysse salt i såret)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-05 10:09

- eneste traume pt er vist gambrinus - salt i såret ???? HAH !!!!!!!!

Hvordan går det med folkevognen ????

(går lige i dækning !)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-08-05 10:16

Den Røde Baronesse har så meget lampefeber over at skulle til syn,
så hun er gået i strejke og ikke vil starte.
Men så får hun da ikke klippet nummerpladerne,
så længe hun har låst sig inde i garagen.
Jeg må hellere ud og trøste hende, hvis hun da vil lukke mig ind.
Jeg har lige købt seks helt nye relæer til hende.
(Jeg ved hvad i kvinde sætter pris på)
Det må da kunne kvikke hende op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-05 10:19

åhh den stakkels baronesse - giv hende noget stærkt beroligende

Hmm - hvordan vil du komme ind hvis hun har låst sig inde ??????

(ringer lige og oplyser hvor man kan finde hende - hvis nu lige.......... )

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-08-05 10:24

Hun har fået sin egen nøgle.
Nu synes jeg, hun er gammel nok.
(Nøglebarn)
Gambrinus
(Men hun går altså ikke for luddere og kolde afvaskninger)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-05 22:03

håber da slet ikke hun GÅR - hvad angår luddere så er hun vel på gummi - og kolde afvaskninger er da sunde - klovn !!!!