/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Slette mail fra server
Fra : Anduzz
Vist : 622 gange
295 point
Dato : 09-08-05 09:51

Hej..!

Jeg kan godt sende mail i outlook Express, og jeg kan slette den.
Men går jeg ind på min gmail konto står den som sendt.

Er der nogen der ved hvordan, Outlook Express kan slette meddelsen, helt fra sendte?

Jeg kan godt slette min indbakke i outlook express, uden de ligger på min konto.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 09-08-05 09:58

Du skal ind på "Webmail" (server) og slet den der.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 09-08-05 10:01

Andre måder..?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 10:25

slette sendte mails i outlook express - marker dem blå og slet - gå så i rediger og tøm mappen slettet post

gmail kender jeg ikke - men det er en webbaseret mail - så moni ikke du skal ind og slette manuelt der ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 10:30

hmmm se lige her om google og gmails:
http://www.djh.dk/ejour/0404/34KortNyt.html

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 09-08-05 10:31

Din overskrift er "slette mail fra server". Mener du at du vil slette sendte emails i Outlook fra en server?
I så fald, gøres det fra webmail via din udbyder.

I gmail, skal du markere de emails du vil have slettet i mappen sendte mails og så flytte dem til trash.
Venlig hilsen
Susanne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-05 10:39

Hos gmail www.gmail.com
>sendte mails
>tryk på alle
>smid i papirkurven
Det er den eneste metode.
I webmail - gmail.com føler den altid det du laver i outlook / Outlook Express

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 11:07

har du integreret oe og gmail ??????

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 09-08-05 13:02

Er der ikke andre måder end man skal ind på webmailen og så slette dem der..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-05 13:09

Ja miridk - viste du ikke at man kan bruge gmail fra O og OE.
hvis du også vil det så kig her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/70821

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 09-08-05 19:48

Kom nu.

Der må da være andre måder!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 21:36

Eyvind --- nej det vidste jeg ikke for bruger den ikke - men nu ved jeg det - tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-05 22:08

Anduzz så kig her:
www.gmail.com > log ind > indstillinger > videresend og pop3 >det er da muligt du kan styre det derfra.
Jeg har ikke været så meget der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 22:17

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=7401&query=delete&topic=0&type=f&ctx=en:search
herover gmails bud på at delete mails
tilsyneladende vil de helst beholde dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 22:26

hmmm har lige siddet og kigget lidt via google - der er mange med samme problem - men jeg har ikke fundet noget svar på det - sååååååååh ??????????

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-08-05 09:32

Det er da dårligt af google.

Nå men lukker ikke lige spørgsmålet endnu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-05 09:44

tjahhhh - hvorfor ikke nøjes med at bruge den uden at integrere den ???????? Så kan du jo delete lige så tosset du vil

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-08-05 11:12

Det var ikke spørgsmålet..!

JEG VIL BRUGE OUTLOOK EXPRESS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-05 11:24

rolig nu - dæk !!!!!!!!
det var jo bare et forslag

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-08-05 11:34

vov vov..

Oki heh...!

Kommentar
Fra : iah

Dato : 10-08-05 11:38

Tør man foreslå at trykke på "Hjælp" i OE og prøve "Find og ret fejl..." det kunne jo være det kunne hjælpe på det!

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 10-08-05 12:00

Fidusen ved Gmail er jo, at du ikke behøver at slette noget. Der er masser af plads.
Når du kan fjerne sendte fra Outlook expres er der jo ingen problemer.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 10-08-05 12:07

Som Gmail skriver:
No conversations in the trash. Who needs to delete when you have over 2000 MB of storage?!

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-08-05 13:29

Det var ikke det spørgsmålet lød på.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 10-08-05 14:07

For mig ser det ud som om det ikke kan lade sig gøre, fordi sletter du en email i andre foldere end Spam vil de ryge i Trash folderen jf.:

Trashing sent mail removes the conversation from every view ('Inbox,' 'All Mail,' 'Conversation,' etc.). If you delete a message from any view, even 'Sent,' it is moved to 'Trash' so it can be permanently deleted from your Gmail account. Once you delete, your messages and conversations are gone from all labels, locations, and views.
(taget fra Gmail's HELP)

Har du tjekket om din sendt email ligger i din "slettede mail" folder i Outlook?

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-08-05 15:31

Ja

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 10-08-05 15:35

Så har jeg ikke flere forslag - desværre.

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-08-05 18:32

ØV

):

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-05 19:57

ind og slet på web - men lad spørgsmålet være åbent - en eller anden kunne jo finde et guldkorn

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 10-08-05 21:06

Ok.

Det har jeg også tænkt mig...

hehe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-05 21:10

wouw - næsten ikke til at gætte

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 16-08-05 15:41

Jeg håber snart nogen finder det guldkorn..

heheh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-08-05 19:48

uff - kom selv med det - så er den klaret

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 16:22

Anduzz> Jeg synes nok din attitude er noget lakrids nå nu du søger efter hjælp, men anyways....

Hvad er dit problem præcist. Jeg har læst tråden igennem og har stadig ikke fattet det.!!!!

Du har OE og hvad så...??? Så vil du slette nogle mails fra serveren... Hvilken server.????

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 23-08-05 17:39

Undskyld jeg er (lakrids)

Men når jeg nu sletter min mails i "sendte" i OE, så ligger de stadig væk i "sendte" på webmail.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 17:50

Godt så... Webmail....? Er det via en udbyder feks. TDC eller CC??? Eller hvilken webmail er der tale om?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 17:54

hahahahaha om igen igen ?????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 17:57

Jamen , mirit.dk jeg har ikke fattet det...! Og hvis man skal kigge på det grundlæggende i kommunikation, så er det altid budbringeren der har ansvaret for at budskabet modtages korrekt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 18:02

talisko så håber jeg ikke du også tænke på post danmark

jamen jo - det er rigtigt som du skriver - men ikke altid sandt

Kommentar
Fra : Anduzz

Dato : 23-08-05 18:23

Google er min udbyder...!

Google er min webmail...!

http://www.gmail.com

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 18:57

Jamen, så er der ingen anden udvej end at slette dem inde i gmailen. Dog kan du, som jeg læser det, vælge at smide dem direkte i papirkurven i gmailen, når du modtager dem i OE.

OE er jo "kun" en slags mellemstation. Det er en service fra gmail(google), at du kan modtage mails´ne i OE.
Det kan du feks. ikke med Messenger, uden at betale for det.!!!

Men hvori består problemet i at tømme gmailen en gang om ugen.? Mere presset i tid er man vel heller ikke.!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 19:09

Du kan prøve at oprette en meddelsesregel i OU; Der er et punkt der hedder SLET FRA SERVER.

Men om det sletter FØR du modtager den i OU eller hvordan, det ved jeg ikke.!!

Det er jo forsøget værd.(?)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 19:10

tal om at ramme hovedet på sømmet talisko

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 19:32

Som jeg sagde mirit.dk.... Samtale fremmer forståelsen... eller var det nu også moi... (Læg mærke til det franske...)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 20:25

google udbyder ?????????????

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 23-08-05 20:44

Jeg valgte at overse det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-05 20:48

nu nupper jeg altså det flueben og håber det holder -

Kommentar
Fra : frier

Dato : 29-08-05 16:59

mee too ...

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 30-08-05 03:30

gab - same old story - men alligevel tiltrækkes folk - jeg selv fordi jeg er så naiv at tro der er nyt hvergang jeg modtaer mail vedr. emnet

held og lykke til Jer alle

jeg vil videre i udsendelsen

out 4ever i denne kategori -sv-

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-08-05 10:27

Ja, det er meget at trådstarten ikke vil acceptere, at det man efterlyser ikke kan lade sig gøre, når det der ér foreslået ikke virker. Og opsætningen i Gmail heller ikke har denne funktion.!!!!!!!!

Eller rettere man må gå ud fra det ikke virker, når trådstarteren ikke skriver tilbage vedr. ens anbefalinger, men kun forhøjer points.

At gemme sine mails..... Det er jo det hele gmail går ud på. Tja...

Flueben be gone.....

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 30-08-05 11:58

Hej
Tag lige og få afsluttet denne serie

Accepteret svar
Fra : kattefar

Modtaget 295 point
Dato : 01-09-05 19:16

google.com kan aldrig være din udbyder, kun mailserver. Da google ikke understøtter imap-protokollen fuld ud, kan du ikke slette mails fra serveren (mail.google.com) mha. kommandoer du sender via hvilket som helst e-mailprogram. Google mail kan KUN slettes fra webmail. Så er livet. Men du kan prøve www.gmx.net, som også tilbyder Gigabyte storage, og her kan du anvende denne funktion.
kattefar

Godkendelse af svar
Fra : Anduzz

Dato : 02-09-05 15:07

Tak for svaret kattefar.