/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hviken type fil, skal jeg bruge??
Fra : lund666
Vist : 394 gange
120 point
Dato : 07-08-05 17:56

Jeg har en fil som jeg gerne vil ha lavet om så jeg kan se den på min DVD, da jeg så bar brændte den som en almindelig cd, sagde den at PBC var lukket.
Jeg brændte den bar over som en AVI film..
Hvilken type skal det ellers være?? jeg har kun en almindelig brænder.
Evt også et navn på noget som er godt til at konventere med...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 07-08-05 18:36

så er du nødt til at brænde den som vcd eller svcd
( vcd = video cd ) ( svcd = super video cd )
og alt hvad du behøver er at gå på denne side og læse om det
for hvad der er bedst for andre er ikke sikker at det er bedst for dig
http://www.videohelp.com/
men det kunne jo være at dit brænder program kan konvertere det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-08-05 20:24

MPEG formatet kan også bruges! - Men det er vel også et spørgsmål om filens størrelse, men skulle nok kunne rummes af en CD, ellers må du ty til DVD skiverne.
Det kan dog være et spørgsmål om hvilke formater at din DVD maskine understøtter. Dog bliver flere og flere mærker så universale, at de dækker en lang række fileformater, både i lyd og billed.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 07-08-05 23:10

Hej
Du kan bruge Neovision Expres til at brænde, mpg, mpeg, avi. mm.
til dvd film med.
Mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 07-08-05 23:45

prøv lige at trykke på din pbc knap på fjernbetjeningen til dvd´en har prøvet det der engang og efter jeg trykked på den virked filmen.......men du må ikke spørge mig hvad det betyder

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 07-08-05 23:52

Jeg vil gene hvilket format der smartest at bruge?? og som der er plads til på en almindelig cd

MVH Jesper

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 07-08-05 23:55

så lav en vcd eller svcd på flere skiver men du bliver skuffet over resultatet
hvis du vil se hvordan du gør det er der guider til det hele her
www.dvdrip.dk

ps alle gode guider er i forum

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-08-05 02:03

hvis du vil prøve noget helt nyt
men jeg siger ikke noget om hvad jeg synes om hvorfor de har kald det ratdvd
http://www.ratdvd.dk/index.htm
Why is it called "ratDVD"?
--------------------------------
men læs dig frem og find ud af hvad din dvd afspiller kan afspille af format
så er det jo en smal sag
kvalitet på lyd og billed hvis ikke dvd format så er mpg/mpeg eller divx det bedste

men det billigste er at købe en dvd brænder for den kan du jo også bruge til andet end lige film nemlig amindelige data

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 08-08-05 11:32

technet
jeg prøver lige det der med RatDvd, og hvis det virker får du pointene

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 08-08-05 11:34

Har win98se, så det virker ikk på min com

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 11-08-05 15:53

dvd´en afspiller mpeg-filer.

Det nemmeste er at hente et encoder program : eksempelvis tmpgenc, der kan hentes på adressen :
http://www.tmpg-inc.com/

Har selv brugt programmet adskíllige gange.

Hvis du eksempelvis vælger svcd i starten, henter du blot videofiler af enhver type ind i programmet - og programmet konverterer automatisk til mpeg formatet

Derefter brændes...

Men husk på en cd-rom kan der kun lægge ikke så mange minutter, hvis det skal være i en ordentlig kvalitet.

thorkil