/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Koder til mapper?
Fra : Ascom_6230
Vist : 1648 gange
42 point
Dato : 06-08-05 17:55

Jeg har en mappe på min computer, men damen sidder også ved computeren en gang i mellem.
Mit spørgsmål er så, kan man sætte en kode på en mappe, så det kun er den der kender koden (i dette tilfælde mig selv) som har adgang til mappen.
Altså, når man prøver at gå ind i mappen, spørger den efter en adgangskode.

Er det noget der er muligt?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-08-05 18:04

du kan gøre det (uden at bruge tredieparts programmer) ved at konvertere dine drev til NTFS og så tildele adgang til mapper pr bruger.
Har ikke selv forsøgt - men har set det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 18:32

Jeg bruger ikke selv den slaks programmer(har ikke behov for det)men med Cryptainer LE kan du lave mapper med 20mb indhold stykket,til gengæld så kan du lave så mange mapper du vil med 20mb indhold som du vil, med password,der er også andre programmer her>
http://www.snapfiles.com/freeware/security/fwencrypt.html

du kan f.eks også gemme din mappe hvor damen ikke kommer så tit f.eks.>
C:\WINDOWS\system32
højreklik i mappen >ny>mappe og så giv den et naven som kun du ved hvad handler om,f.eks.
jpHvcTssPDF7ki eller hvad du nu kan finde på.

Bare sørg for du ikke har slået>opret en liste over de seneste anvendte dokumenter
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 18:35

navn

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 06-08-05 18:37

Er det nemmeste ikke at låse dokumenterne individuelt? Eller smide dem op i en gmail?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-08-05 19:01
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-08-05 19:37

Du kunne også gemme dine filer i en zip komprimeret mappe, den kan du sætte adgangskode på, men hvorfor ikke oprette 2 brugere 1 du bruger med adgangskode og en som veninden bruger kan også låses med kode så har i hver jeres computer i en og samme maskine

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-05 11:07

Det kan sagtens lade sig gøre hvis du kører med XP. Find den mappe du vil tildele en kode

højreklik den - egenskaber - deling - sæt kryds i gør mappen privat - tryk anvend - du bliver spurgt om du vil tildele en adgangskode - følg anvisningen.

Så er den klar.

Kommentar
Fra : Ascom_6230

Dato : 07-08-05 12:39

Fijala --> Jeg kan ikke sætte kryds i "gør mappen privat"
Hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-05 12:49

øhh det ved jeg ikke lige. Vil det sige at - gør mappen privat - er nedtonet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:53

Jeg tror man skal have et log in password før det virker,altså på velkomstsiden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-08-05 12:55
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-05 13:06

Sidder og spekulerer på om ikke denne funktion kun er tilgængelig hvis man har et lille netværk.

Det kunne evt. oprettes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-08-05 13:08

læs manses link der er forklaringen om hvorfor den er nedtonet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-05 13:08

Prøv at gøre som jeg foreslog i går 19;37

Accepteret svar
Fra : johnni

Modtaget 42 point
Dato : 08-08-05 13:40

du kan hente et gratis program her der virker og er nemt..

http://www.topdownloads.net/software/view.php?id=11463

Godkendelse af svar
Fra : Ascom_6230

Dato : 13-08-05 17:25

Tak for svaret johnni og tak til alle i andre. Kan godt være jeres svar var hurtige og gode. Men dette her virker. Så alle sammen tak.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-08-05 17:41

Jeg hentede også programmet som johnni foreslår og er godt tilfreds.
Hilsen Ove