/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CRC error?
Fra : food_life
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 13-10-02 15:46

Hvad er en CRC error - hvordan findes den og hvordan fjernes en? Det er DRIVE IMAGE der melder den fejl når jeg vil lave et image! CRC error in data?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 13-10-02 16:26

Prøv at gå til denne oversigt. ´Der er mange løsningsforslag: http://www.google.com/search?q=CRC+error+&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-02 15:08

Hej

> Hvad er en CRC error - hvordan findes den og hvordan fjernes en? Det er
> DRIVE IMAGE der melder den fejl når jeg vil lave et image! CRC error in
> data?

Det er det samme som en smadret fil, ved ikke hvad CRC står for, men det
betyder at der et eller andet sted i filen er et ikke læsbart sted, som gør
at hele filen ikke kan læses.
Prøv at geninstallere, eller få fat i en nyere kopi.

/Mads

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-10-02 23:18

Cyclic Redundancy Check

--
Morten

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-10-02 14:04

Hej food_life

Det betyder som BOH har skrevet "Cyclic Redundancy Check", altså en filecheck algoritme i stil med "Checksum" og "Hamming".

Hvis det er et image du har downloadet fra nettet er der fejl i det som ikke kan repareres.
Hvis det er et image du selv forsøger at lave, kan det måske skyldes en kopibeskyttelse.

Mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 14-10-02 14:09

Hejsa

der er en fejl i den måde drive image laver/pakker filen.
når den tester om filen er korrekt melder den fejl.
man kan som regel ikke rette en fejl i sådan en fil.
prøv at ændre den måde drive image opretter/tester filen på.

crc betyder > cyclic redundancy checking <

Cyclic Redundancy Check. En beregningsmetode, hvor man kontrollerer at data, som er flyttet fra et sted til et andet er korrekt modtaget. Systemet kan bruges, når man flytter data i "pakker" af bestemte størrelser, som det sker masser af steder i pc'en.
I afsenderleddet laves en slags tværsumsberegning på de data, der sendes. Denne kontrolpakke af data sendes afsted sammen med selve datapakken.

I modtagerleddet åbnes både data- og kontrolpakke. Der laves en kontrolberegnig på den modtagne pakke, og hvis det giver samme "tværsum" som i den modtagne kontrolpakke, så andekendes pakken som korrekt modtaget. Ellers bedes den sendt en gang til.

CRC benyttes især i modem og netværksoverførsler, hvor der kan ske datatab undervejs