/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
theater acadamy
Fra : mathiasmb
Vist : 335 gange
50 point
Dato : 04-08-05 01:34

hej. Før Sam Lake begyndte at arbejde på Remedy, studerede han på universitetet mens han gik på noget der hed theater acadamy of Finland hvor han læste "screenwriting" (aner ik hvad man skal kalde det på dansk). Er der nogen steder i Danmark hvor der er sådan en skole? Screenwriting specefikt.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-08-05 03:04

Prøv at kontakte:

Skandinavisk Teaterskole
Struenseegade 15 A
2200 København N
tlf. 35 39 43 40

Held og lykke.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 04-08-05 07:32

Faktisk er det filmskolen du skal have fat i og ikke teaterskolen

Screenwriting er "kunsten" at skrive direkte til filmatisering, også kaldet manuskript

Der findes også en anden mulighed end filmskolen nemlig www.filmkurser.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-05 13:48

Det hedder på dansk, en Drejebogsforfatter.

Så måske du kan finde noget ved at søge på det.

mvh dova