/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AktivX
Fra : Spirillen
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 12-10-02 19:08

Hej!

Nå jeg forsøger at gå på en side på nettet får jeg følgende fejl;

Siden vil kun vises hvis jeg har:
Microsoft AktiveX-galleri,
OG så står der indholdstype : appllikation/octet-stream

Hvad er det og hvad gør jeg.

Skal lige indskydes, at jeg har haft virus, og den er renset igen, men fejlen kom derefter.

Vh.
Spirillen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-10-02 21:48

For at få lidt at vide om hvad ActiveX er for noget, vil jeg foreslå dig at åbnefor Internet Explorer, gå op i hjælp og under Indeks-fanen skrive active Desktop-galleri. Det dukker så op på en linie som du så kan bede om at få visk forklaringen på.
Her er et lille udsnit af hjælpefunktionen:
Sådan vises en kanal på skrivebordet

1. Kanalvælgeren på skrivebordet er kun tilgængelig, hvis du har opgraderet fra Internet Explorer 4.0 eller Windows 98.

2. Højreklik på skrivebordet, og klik derefter på Egenskaber.
3. en hel masse mere

m v h
Catbody
Marker afkrydsningsfeltet Vis Active Desktop som en webside under fanen World Wide Web

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-10-02 01:20

Hej Spiril,

hvilken version af windows bruger du?

og hvilken version af intenet explore?

hvilken virus var det du havde?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 13-10-02 01:33

Hej Strarup

OS = Me

MIE = v6.0

Virus = W32Nimba

Vh.
Spirillen