/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Antal udlændinge i Danmark
Fra : Jimmy17
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 31-07-05 16:57

Gik i går og spekulerede på, hvor mange i danmark, der egentlig er kommer fra andre lande, eller forfædre gør.

Efter jeg op af en gade have lokaliseret flere grupper af pe.....!
Og nej - jeg er ikke rasist i direkte forstand og er ikke det dette spørgsmål omhandler..

Gerne fordelt ud over de forskellige nationaliteter.

Kunne desuden ikke lige finde et mere passende sted at placere spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 31-07-05 17:04

http://www.inm.dk/publikationer/aarbog_udlaendinge_04/html/chapter02.htm

Du kan sikkert finde noget her, selv om nogen så påstår, at det ikke er de reelle tal, da det i visse grupper ikke er normalt at registrere børn og hustruer.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 17:05

Min mormor kommer fra Norge
Min morfar kommer fra Vensyssel
Min far er fra MidtJylland
Min oldefar er fra sydtyskland.
Jeg er fra København.

Men der er for mange muslimer i Danmark.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-07-05 17:09

Helt enig Eyvind
Alt for mange

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-05 17:12

Muligt de alt for mange figurerer her.
http://www.dst.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 17:16

Og inden nogen kalder mig for racist, så har det ikke noget med hudfarve eller etnisk baggrund at gøre. Det er ene og alene den samfundsnedbrydende religion jeg ikke syntes om.
Nå det var lige noget lidt andet end spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-07-05 17:26

> Teil har erfaring om brugerbetaling på dst, men kender godt siden.

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 31-07-05 17:38

Stadig lidt andet end spørgsmålet

Til eyvind bare et lille "hint". Hvad med protestanterne i Nord Irland !!
Jeg ved godt hvad du mener, men religion er faktisk noget være LORT.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 17:51

vibse68 - det er ikke de forskellige religioner der grundlæggende er noget i vejen med - men dem der fortolker og udøver på forkert plan !!!!!

Hmm - de fleste danskere er jo oprindeligt heller ikke "helt" danske - vel ?????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-07-05 17:55

Så sker det igen...........denne frygt for at blive kaldt racist.

Jeg må IKKE skrive at muslimer skal UD af mit land, så er jeg racist.

De må derimod fremføre det ene GROVE racistiske udfald efter det andet og vi DÅMME danskere tier bare stille og ser til.........

Hvad filen er der galt i at være racist?

Jeg render jo ikke rundt og tæver eller bomber dem, jeg nedgør ikke deres kultur, jeg ser ikke ned på deres kvinder...............jeg påpeger blot at kan de ikke følge dansk skik og lov, så kan de flytte tilbage til deres forfædres hjemland, så enkelt er det sq.

Jeg er klar til at tage imod øretæver

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-07-05 18:02

Miritdk, jeg ER dansk..........helt tilbage til 1661, en ENKELT svensker blander sig, min oldefar.

Mine de to små har, foreløbig, 205 dirkete aner på tavlen ( der vil komme flere på når den er tastet færdig) EN svensk, resten bare SÅ dansk.

For min skyld kan her være 2 millioner andre "racer", MEN de følger dansk lov og ret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 18:28

maj_britt du er dansk hvis du er født i danmark - ja - men du kan selv se - en svensker - hvad filan forsvarer du dig sådan for - og hvorfor henvendte du dig til mig ??????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 18:30

retter lige - du er dansk hvis du er født - eller har fået indfødsret i danmark - !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 18:35

Og det værste er muslimudøvernes behandling af kvinder.

Jeg vil også protestere mod protestanterne hvis de myldrer ind i Danmark.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 18:38

protester du bare Eyvind - og se om det hjælper

Men spørgsmålet - selvom uklart - var jo noget med mængde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 18:41

Ja ja - jeg kan bare ikke lade være.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 18:43

så opret dit eget spørgsmål

torden i nabobyen her - så må vel trække mig lidt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-05 19:04

brugerbetaling på dst ?
du har set for mange muslimer.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-05 19:06
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-05 19:07

Citat
Statistikbanken ® indeholder i detaljeret form officiel statistik, som beskriver det danske samfund.

Den er gratis at bruge og data kan gemmes i mange filformater og vises som diagrammer eller landkort.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 19:23

Jeg er så lidt nordjyde, lidt sønderjyde en masse nordsjællænder og så en sjat tysk fra Mecklenburg-området. Nogen har så antydet, at der også er en liiiille tand fransk i anerne.... Skal jeg mon tælles med som udlænding?
Og er folk fra færørene og Grøndland udlændinge?
Eller.... er det folk, der bor i DK og ikke har dansk statsborgerskab?

Kunne godt tænke mig at få defineret ordet udlænding. Så bliver statistikkerne måske også lidt tydeligere.... eller ej

Vaxen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-07-05 19:59

Nix, miritdk, man bliver sq ikke dansk af at få en indfødsret. Det ser vi jo gang på gang, danske knægte fra muslimske samfund står stadig frem og nedgør vores levevis, de er ikke danske.

Jeg forsvarede sandelig ikke mig selv før, du skrev at ikke mange var rent danske, jeg vil nu vove den påstand at jeg er RENT dansk.

At en svensker blander sig, det er ok, han tilhører min race.

Gad vide om min tolerance er lavere, fordi jeg bor et sted, hvor koncentrationen af indvandrere er stor? Fordi jeg hver uge læser om endnu et overfald udøvet af x-antal 2, 3 og 4 generationsindvandrere?

Jeg har jo en knægt på 10½, han må under ingen omstændigheder tage alene i City2 eller ind til Tåstrup, risikoen for at han bliver overfuset og får frastjålet mobil, jakke og penge er alt for stor.............

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 20:10

I følge Mogens Camre (Hader at skulle referere til ham!!) så er der i 2005 320.563 indvandrere og efterkommere i Dk fra tredjeverdenslande.
Taget herfra: http://www.mogenscamre.dk/nyttal/nyttal11.htm

Antallet af flygtninge er sværere at finde, men der kom 1200 flygtninge til landet i både '03 og '04.
Hvor mange, der tager tilbage heraf, og hvor mange, der får permanent opholdstilladelse kan jeg ikke lige gennemskue... Kræver nok lidt research

Vaxen

Kommentar
Fra : macau

Dato : 31-07-05 20:11

man er ik dansker fordi man er født i danmark,,,bliver en gris født i en kostald måske nogen sinde en ko????

nej vel.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 20:14

Her er også lidt relevant statistik fra udlændingestyrelsen:

http://www.udlst.dk/Statistik/Default.htm

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 20:19

æhh?? Macau... Nu er en ko og en gris jo ikke samme race?

Jeg behøver vel ikke at fortæller at du har samme gensammensætning som en ortodoks jøde fra Israel og en fundamentalistisk muslim fra Afghanistan...

Skiiiidt argument du!

Vaxen

Kommentar
Fra : macau

Dato : 31-07-05 20:23

en dansker og en muslim er ej heller samme race

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 20:25

Tror du skal have dine skolepenge tilbage... Skulkede du biologitimerne, macau??

Den eneste forskel, der er på de to er såmænd kulturen... racen er den samme...

Vaxen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-07-05 20:30

Ok, så kan vi slet ikke være racister.

Mine mynder er racister, de foretrækker deres egen race, måske fordi de nemmere forstår hinanden

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-07-05 20:47

>Teil.

Så vil jeg tro dig og ignorere hvad jeg har fået af vide af en anden.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-07-05 20:48

Færøerne og Grønland hører under danmark.

Endnu da....

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 31-07-05 21:10

Hej
Lige noget helt andet, hvordan slipper jeg for at få alle de mail der kommer når der er kommentar til et spørgamål jeg har været inde og kommentere.
jeg kan godt gøre det nu hvor jeg skriver et indlæg, men hvordan ellers, hvis jeg bare bliver træt af det

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-07-05 21:15

Under knappen send indlæg, er der et felt, du kan krydse af.
Det er på forhånd krydset, der skal du bare fjerne det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-07-05 21:21

Citat
Jeg behøver vel ikke at fortæller at du har samme gensammensætning som en ortodoks jøde fra Israel og en fundamentalistisk muslim fra Afghanistan...

Og det ved man så vist ikke helt .

Der er forsket i menneskets dna og gensammensætning helt tilbage fra 2. verdenskrig. Forskningen startede faktisk under krigen for at finde ud af, hvorvidt jøderne adskilte sig fra andre folkeslag.

Og jeg læste engang en artikel, der omhandlede hvordan man forsøgte at fremstille våben til kemisk eller biologisk krigsførelse, som hvis det f.eks. blev hældt i vandforsyningen, kunne skade visse befolkningsgrupper, mens andre ville være uberørt af det. Og der skulle man angiveligt arbejde ud fra nogen genetiske forskelle.

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-05 21:24

vibse68 -
Åbn spørgsmålet/tråden
gå direkte ned til denne
[V] og tryk så den ser sådan ud [ ]
tryk send indlæg
der er ingen som ser at du har fjernet fluebenet.

( det kan stakkels Jimmy17 ikke, for det er hans spørgsmål)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-05 21:54

jimmy17

Det får du nok svært ved at finde ud af.

Citat
Når udlændinge får dansk indfødsret (dansk statsborgerskab), udgår de af opgørelsen over antallet af udenlandske statsborgere.

http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329692&_dad=portal&_schema=PORTAL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-07-05 22:09

Citat
det er ikke de forskellige religioner der grundlæggende er noget i vejen med - men dem der fortolker og udøver på forkert plan !!!!!

Det er nemlig rigtigt !

Meeenn som Asterix siger :
Jeg har nogle af mine bedste venner blandt udlændinge.
I UDLANDET !
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-05 22:37

Tjah! Uden muslimer ville skriften i dette forum være runeskrift

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 22:39

tedd - mener du mon ikke tallene ??????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-05 22:39

Og prøv lige at programmere med romertal! Hulens svært!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-07-05 22:46

> Maj_brit
Citat
Miritdk, jeg ER dansk..........helt tilbage til 1661

Hvornår og hvordan begyndte man at dele verden op i lande?
Opdelingen af verden i det, vi nu forstår ved lande, er noget relativt nyt i verdenshistorien. Historikerne taler ganske vist om forskellige former for statsdannelse, hvoraf nogle er langt over 1000 år gamle, men egentlige nationalstater med en fælles lovgivning opstod først efter den franske revolution i 1789. Inden da bestod den geografiske opdeling af verden typisk i kongeriger, kejserriger eller hertugdømmer, hvor den enkelte indbygger sjældent følte noget nationalt tilhørsforhold. Kun ganske få steder i verden følges landegrænser og sproggrænser. Og mange steder er opdelingen i lande sket helt uden hensyn til sprog og lokalt tilhørsforhold. Det gjaldt ikke mindst i de lande, som europæerne i kolonitiden opdelte Afrika i.

Sååå. 1661 er helt godt gået.
Gambrinus
http://www.illustreretvidenskab.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=7550_2

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-07-05 22:55

Det er ikke religionerne, der er noget galt med. De der har religionen som tro, livsfundament ønsker at GIVE den videre til andre, fordi de selv har fundet hvile i deres tro.

Fejlen ligger hos de nul-hjerner, der bruger religionen som en uniform, der skal vise, at de selv er bedre end andre.
De har ikke et eget selvværd, men prøver at skabe sig ét gennem en religion, som de dårligt nok selv forstår.

Eks.:

Orangeordens protestanter der ondskabsfuldt provokerer katolikker med deres tåbelige marcher gennem katolske områder i Nordirland.

Serbernes "ortodokse ateister", der på trods af, at de klart vedgår, at de er "ikke troende" alligevel bruger den påståede græsk-ortodokse religions "kultur", som legitimator for deres egen trang til at udrydde muslimer, der har været i landet i århundreder.

Muslimer, der netop på grund af manglende uddannelse og deres egen kultur må flygte fra deres oprindelsesland fornægter kulturens konsekvens (og det skal her bemærkes at deres religion: Islam IKKE er identisk med deres kultur, der indeholder en hel del "hjemmebryggede" tillæg). Det nederlag, det er, ikke at kunne klare sig i sit hjemland, får de dårligst begavede af dem til at sætte sig udenfor deres nye hjemland, med en påstand om Islams (med de hjemmebryggede tillæg) overlegenhed over den nye, velstående, veluddannede og rummelige kultur de møder.
Disse komplekser udnyttes af demagoger som O.B. Laden, der ikke kunne klare sig i familiens virksomhed, men i stedet skabte sig en position som leder ved at puste til misundelsen i en flok tabere, der ikke kunne bygge noget op, og derfor valgte at ødelægge andres livskvalitet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 31-07-05 23:01

Når alt det negative er sagt, er det vigtigt at huske det langt større antal af konstruktive religiøse, der i religionens navn bygger op, lindrer smerter, yder hjælp til folk i nød.

Og, da det er muslimerne, der er i fokus, så husk det langt større antal, der anerkender deres nye hjemlande og yder deres bidrag til den fælles levestandard.

m v h
H-J

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-07-05 23:12

Meget negativt stammer jo osse fra den massive kampagne Glistrup og dansk folkeparti har kørt/kører overfor muslimer! At folk hopper på det går ud over min forstand! Men hvis man kun læser Ekstrabladets forside når man køber ind hos Netto er det jo klart! Naturligvis er muslimer ikke fejlfri og kun et gode for danmark, men at skære alle muslimer over een kam pga terror og utilpassede 2 g'er grænser til uvidenhed!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 00:10

Gør det virkelig, tedd?

Så skal jeg altså bare ignorere at flere børn er overfaldet her i min by og har fået frarøvet deres ting?

Jeg kan godt sende mine søn i City2 og være helt tryg?

Jeg tror så ikke mere på Glostrup politi, når de skriver om den chikane vores børn er udsat for her i byen?

Det er da godt at vide.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 00:17

Gambrinus, jeg forstår ikke helt dit indlæg?

Anders Busk født 1661 i Voldby, viet 1706 samme sted til Maren Hansdatter.

Ældste ane på stamtavlen, mange er såmænd kommet længere tilbage i Danmark end det her.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 00:19

Hvad har det lige med muslimer at gøre maj-britt?

Tror ikke det står nogen steder i Koraner at muslimer skal overfalde og røve andre?
Kunne det tænkes det intet havde med religion at gøre, men måske havde rod i den måde danskerne behandler muslimer på. så der er nogle af dem der siger fuck up, og mister respekten for danskere? Hvis jeg var muslim i dette land og skulle høre på den hetz DF og Glistrup kører ville jeg osse miste troen på danskere! Det glædelige er så bare at det kun er et meget lille del af muslimer der reagerer voldeligt og at de som regel hurtigt bliver buret inde!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 00:22

Hvad med at gå ind i SSP samarbejdet i dit område majbritt! Her i gellerup hvor jeg bor har vi så godt et SSP samarbejde at kriminaliten ikke ligger højere end i resten af Århus! Når vi kan her kan I vel osse i Glostrup?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-08-05 00:28

tedd

Næ, måske står der ikke sådan, men hvad med :

"De vantro følger falskheden, mens de troende følger sandheden.
Når du møder en vantro, så hug deres hoveder af, og når du har strakt dem til jorden, så bind dem fast"

Og hvad med den øverste vejleder for det muslimske broderskab Shaikk Hassan Al-Banna, der udtaler:

"Det er Islams natur at dominere, at påtvinge alle nationer Islams regler, og at udstrække sin magt til hele jorden"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 00:36

Vantro er ganske rigtigt et muslimsk begreb, men da både kristne og jøder tilhører bogens folk og dermed er at betragte som nogle vildfarne muslimer, tror jeg ikke du behøver at frygte for dit hoved!

Det andet eksempel er jo bare et udtryk for fanatisme og har som sådan ikke noget med Islam at gøre! Kunne lige så godt være sagt af en kristen fanatiker!

Som Gandhi engang blev spurgt af en journalist da han var på besøg i London:
"Mr. Gandhi what do you think of western civilization?"
Hvorpå Gandhi svarede: "That would be a good idea"

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 01:07

Nå ja, tedd, jeg kunne da også føre mig frem i deres land som det passede mig, det ville der jo ikke ske noget ved, vel?

Bliver knægte på 10-15 år buret inde? Sq ikke herude, de får en tur til Landia med en flok pædagoger, der så skal lære dem lidt om pli.........det smutter så, mest fordi deres forældre ikke har en dyt begreb om den slags.

Lidt underligt at Danmark IKKE har problemer med folk fra Kina, Vietnam, Indien f.eks.

Og fordi Glistrup og DF reagerer på deres væremåde og manglende respekt for vores kultur, så er det ok at de overfalder børn?

Hvis jeg var muslim i dette land og var så hamrende utilfreds, så ville jeg rykke mine teltpæle retur.

Gå ind i SSP? Hvorfor dog det? Muslimske drenge lærer jo hjemmefra at kvinder INTET har at sige, det så jeg da TYDELIGT de år, jeg jobbede på en skole..............fuck dig, so, du er kælling, du bestemmer ikke over mig, hverdagsprog fra børnehaveklassebørn.............

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 04:14

Jeg kan udmærket forstå at du er sur majbritt, men kulturproblemer kan løses hvis det bare ikke går over til had! Det tog osse lang tid at integrere de jødiske indvandrere i Danmark for ikke at snakke om kartoffeltyskere og roepolakker, men det må da siges at fungere i dag! Men det kræver dialog og forståelse og ikke politikerudtalelser som "vi kan jo bare udstyre dem med faldskærm og så smide dem ud over deres land" Hvis vi danskere ikke viser respekt over for anderledes kulturer og religioner, kan vi jo heller ikke kræve at de skal vise respekt over for vores kultur!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 08:55

Tedd, jeg har INTET had til fremmede, absolut intet.

Had er en stærk følelse og jeg kan slet ikke moblisere had til en hel befolkningsgruppe.

Kultur? Jow jow, da jeg læste på seminariet, der fik jeg af vide at jeg var racist, fordi jeg IKKE kunne acceptere at der skulle indføres forbud mod vingummi i de danske børnehaver og skoler ved børnefødselsdage, som et par indvandrerkvinder hylede op om.

Jeg kan ikke acceptere at der skal serveres halaslagtet kød i daginst. pg.a. deres kultur.

Jeg kan ikke acceptere at der skal på NOGEN måde skal tages hensyn til deres religion her i MIT land.

For min skyld kan de æde hvad i himlens navn de lyster, de kan bede til gud og hvermand 100 gange om dagen, de kan gå nøgne for min skyld, men de skal IKKE forlange at jeg eller mine skal gøre det samme for ikke at støde dem og deres følelser.

Jøder? Så vidt jeg erindrer fra historien, så har de aldrig forsøgt at hive deres religion ind i det danske samfund eller hvad?

Knægten min på 20 er pæd.medhjælper, tedd, han kan styre de unger, han er jo mand, ham har de respekt for, jamen hvad fanden tror de fremmede her i mit land?

At vi alle køber deres pladder om svin, helvede, hår og ævl?

Omskæring, æresdrab, vold og INGEN respekt mod kvinder, vold mod børn og tvangsægteskaber, er det det vi skal vise respekt for?

Muligt du kan, jeg kan sq ikke.

Jeg kunne ikke drømme om at stemme DF, har skrevet at for min skyld kan de blive i MIT land, men de kan ikke få særbehandling her, skik følge eller land fly..............

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-08-05 09:06

Det er dejligt at se at dove igen er på banen som koran kyndig, men jeg kan desværre ikke finde det du skriver om i min koran.
kan du oplyse mig om endnu engang hvor det pågældende vers står.

Majbritt din uvidenhed for dig til at fremstå som himmelråbende dum.
Husk at alle dine underlødige holdninger, dit mindreværds kompleks, og din utilstrækkelige evne til at sætte sig ind i samfundet, er du faktisk ved at give videre til din søn.
Med så dårlige odds hjemmefra, er det jo logisk at man gang på gang støder ind i sådanne folk.
Men jeg kan ikke andet end at blive forelsket i de mennesker, fordi jeg får medlidenhed med alt den smerte og afmagt de går igennem, og deres intelligens strækker sig ikke til at gennemskue de mest simple mønstre i samfundet.

Når man har alle de problemer, har man brug for nogle til at spille skurken, nogle som kan man kan give skylden for al sin dårligdom og ulykke.
Og når man fortæller løgnen mange gange nok, vil man tilsidst selv tro på den.

Men de fleste danskere praler med tolerance, fritænkning, samt demokrati.
Men er der ikke plads til folk i Danmark, som ikke ser damehåndbold, ikke spiser kringle på kakkelbordet, kvinder med blufærdighed, ikke ser scenen er din, som ikke tager 14 dage til mallorca om året........
Det må der da være.

de bedste hilsner polpot

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 09:15

Jamen, der har vi jo løsningen

At fordi jeg er dum og så videre, så risikerer min søn på 10 at få frastjålet sin mobil, sin jakke og sine penge i City2.......fordi de knægte, der laver overfaldet jo naturligvis kender hans mor.

At jeg dog ikke har tænkt på det før.............

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 09:17

Men de fleste danskere praler med tolerance, fritænkning, samt demokrati.

Hovsa, underligt nok, så mangler de fremmede, er her er til debat, vist lige netop disse begreber.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 09:20

Du skal ikke være ked af det maj_britt.

PS. De ulve i fåreklæder som man fodrer, kan godt finde på at bide.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-08-05 09:24

Skal din søn pakkes ind i vat, fordi hans mor er bange for omverdenen.
Til en fest i lørdags, stak en 24 dansk mand, 3 af hans kammerater ned med en brødkniv.
Der sker ikke noget i city2, som ikke sker i resten af verdenen.

Jeg høre sjældent muslimer, prale med deres tolerance og demokrati, så det skal du ikke synes er så underligt igen.

polpot

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 09:25

Eyvind, det går nok, jeg smider da bare noget damehåndbold på dvden ( ville nu hellere se herrefodbold) og så griber jeg fonen og bestiller 14 dage på Mallorca ( der har jeg nemmerlig aldrig været), det er jo åbenbart indbegrebet af danskhed ( et ofte brugt argument, når andre slipper op).

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 01-08-05 09:29

Kort og godt

Ud med dem !

Det kan godt være der er danskere der også er ballademagere : Men hvorfor så ikke bruge flere recuser på dem end på andre landes ???

Synes i den grad vi har gjort hvad vi kunne for dem - de vil ikke hjælpes med det vi kan tilbyde - ergo - AFSTED !

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 09:30

Hold da op, polpot, du har jo ret, muslimer praler netop IKKE af disse begreber, de har dem jo ikke.............

De ejer jo ikke tolerance eller demokrati.

JA, min søn på 10 skal pakkes ind i vat, han kan jo ikke klare 4-7 fremmede knægte alene, de kommer jo sjældent alene, ikke sandt, polpot?

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-08-05 09:31

Jeg tror ikke jeg har brugt min stereotype beskrivelse af danskheden, som et argument for noget....hvor får du det fra.

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 01-08-05 09:32

Og kender godt city 2 ... Hold kæft mand - man skal sq ikke være mørkerad for at gå derhen !

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-08-05 09:32

Vil delvis give Jen_sen ret.

Dem, der forstår at tilpasse sig samfundet kan jeg godt unde en plads i det danske samfund.

Ballademagerne, skal bare ud.
Er jeg helt enig med ham i.

Omvendt, dem, der kan tilpasse sig samfundet - burde de ikke rejse hjem, når deres hjemegn er fredelig igen????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 09:33

Men de fleste danskere praler med tolerance, fritænkning, samt demokrati.
Men er der ikke plads til folk i Danmark, som ikke ser damehåndbold, ikke spiser kringle på kakkelbordet, kvinder med blufærdighed, ikke ser scenen er din, som ikke tager 14 dage til mallorca om året........
Det må der da være.

de bedste hilsner polpot

LIGE DER, polpot.

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 01-08-05 09:35

Love you Jimmy !

Jo - hjem med dem... Jeg forstår dem godt - 30.000 kr for at rejse hjem - elller at blive forsørget resten af deres dage ?

Hvad ville I vælge ?

Nej du - alle der kommer ind i dk - skal skrive under på at om 3 måneder tager vi dit ophold op til overvejelse igen.. Og når så bøsserne er lagt i kufferten igen - SÅ er det afsted med dem !

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-08-05 09:42

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-08-05 09:45

I gennemsnit er hver tiende borger i danmark ikke dansker..

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-08-05 09:46

Tolerance og demokrati.

Det er nogle uhåndterbare begreber, og måske nogle idealer som vestlig levemåde prøver at leve op til.
Men det er sørgeligt at det også er dem, der æder os op.

Jeg tror på gud, jeg tror på at det han siger, har han noget at have i.
Derfor opdrager jeg mine børn, efter de regler han har givet os.
Fordi jeg elsker mine børn, vil jeg gerne have dem med i paradis.
Men det må vel stå valgfrit for mig, om jeg ikke vil have min datter bliver gravid som 14 årig til en fest, eller om min søn skal drikke hjerne ud og overfalde din søn med kniv i city2.
De skal opdrages efter islam,

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med hvordan du opdrager dine børn,men jeg forbeholder mig retten til at synes det er sørgeligt. Det er vel en form for tolerance.

polpot

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-08-05 09:47

Lidt mere foruroligende er det da, at gennemsnitsdanskere får 1,7 barn - så vidt jeg husker.

Perk... øhh udlændinge får i hvertfald 5 børn.

Hvordan mon danmark ser ud om 20 år

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 09:50

Jamen, kan du hygge dig i paradis, polpot..........og din islam.

Blot forstår jeg ikke at du bor i mit land, når vi nu alle er så grumme og gør din datter gravid og lokker din søn til at drikke.

Det må da være bedre for dig og dine at bo i et muslimsk land.

Kommentar
Fra : Jen_sen

Dato : 01-08-05 09:56

det ser SORT ud så Jimmy !

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 09:56

Rolig, jimmy, jeg har 4 knægte, de skal nok lave en flok unger til det danske samfund.

Og om 20 år har muslimerne vel opdaget at de IKKE er velkomne her længere.

Man må da gå ud fra at den pladderhumanisme stopper en dag og folk får mod til at komme med deres holdninger...........uden at de dermed skal kaldes racister.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-08-05 10:06

ER det dit land, ha ha nu ryger den her debat vist ned på et plan, hvor jeg må konstatere at min er for dyrbar til at deltage.

Jeg kan med lethed udøve islam her, og det er jo også her jeg arbejder så hårdt, for at kunne betale din førtidspension.

Racist, det er jo mere synd for dig, end for mig at du er det.
Folk der ved at de er gode nok, har ikke brug for at hade andre.

Og majbritt.
Sov trygt..... mig og min kone , flytter inden for 2 til 3 år til Damaskus.

bedste hilsner polpot

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 10:11

Se, jimmy, de er ved at fatte det.

Polpot, lær lige dansk, inden du fører dig frem

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 01-08-05 10:21

Jeg tror nu nok, mine færdigheder indenfor dansk, er mere end tilstrækkelige, når det gælder en debat med dig.
Men jeg undskylder selvfølgelig, at min tid ikke tillader at jeg kun anvender en finger til at skrive med, og derfor kan der opstå situationer hvor der mangler et feks " e ".
Jeg Håber dog du er i stand til at få dig læst igennem det jeg skriver på omkring 30 minutter, alt andet ville være urimeligt.

polpot

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 10:51

Mig og min kone..............helt galt

Min kone og jeg.................sådan

Ganske almindelig lærdom fra den danske folkeskole.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 01-08-05 11:07

Ganske spændende tråd denne og helt perfekt hvis man har behov for, at blive forarget.....der er lidt for enhver smag

Maj_britt, jeg prøver ihærdigt at lære min søn, at det hedder "min kone og jeg" for det har han bestemt ikke lært i folkeskolen at det hedder - han siger "mig og min kone" ...så nej, det er ikke almindelig lærdom fra folkeskolen

// Toupie

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 11:10

Skift skole, Toupie............

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 01-08-05 11:35

Tænk Maj_britt det har jeg også prøvet......resultatet blev bare det samme

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-08-05 12:08

Rystende...........

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 17:31

Hvis vi "ugudelige" er så forfærdelige, hvorfor så ikke bare flytte til det "gudelige" sted.
Vi kan evt. bare sende de sædvanlige midler til hvorsomhelst.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 22:17

Det løser jo bare ikke problemet med 2 g'er eller 3 g'er! Hvor hører de egenligt til? De jo født her i landet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 22:21

Man flytter jo heller ikke til USA fordi man går ind for Coca Cola! Eller huh?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-08-05 22:24

Men jeg må indrømme at hvis man går blindt ind for et forsvar af muslimer, så burde man nok ikke vælge et nick som Pol Pot! Så vidt jeg ved resulterede Pol Pot i et antal millioner døde?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-05 22:40

Det var vist også noget med religionsberigelseskrig.
De forskellige religioner fejler ikke noget - det er de religiøse som fortolker den.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-08-05 00:00

Eyvind, alle skal have lov til at udøve deres religion i danmark, de skal bare ikke forvente særbehandling på baggrund af samme.

Det er da vist kun muslimer, der så stejlt prøvet at påtvinge andre deres tro.

Tedd, det er jo en stor del af problemet, hvor hører de til?

Deres forældre og bedsteforældre prøver at fastholde dem i et mønster, vi andre forsøger at få dem til at indgå i vores samfund.

Hvad skal de tro og gøre? Er de for danske, så sendes de retur til genopdragelse i hjemlandet, er de for muslimske, så møder de modstand her.

Hvis 1.g IKKE kan acceptere at deres børn ønsker at være danske, så har de sq et seriøst problem.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 02-08-05 10:09

Den oprindelige PolPot er død og brændt. Denne pottepol er kun hjernedød og udbrændt,

Danskernes og de gode indvandreres Danmark har: Tolerance og demokrati!

Når de få afsstumpede af muslimerne anklages for ikke at respektere dette, fremturer det hjernedøde apparat til polpot således:
Det er nogle uhåndterbare begreber, og måske nogle idealer som vestlig levemåde prøver at leve op til.
Men det er sørgeligt at det også er dem, der æder os op.

Knægten lider simpelthen af en facistoid selvtilstrækkelighed.

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 04-08-05 15:00

hunsen

Danskernes tolerance begrænser sig kun til folk, der er som dem selv.

Og vores demokrati, handlede ved sidste valg kun om de skaldede 50 øre i gebyr på dankort.

Altså

Nationaltolerance og lavdemokrati.

Men det kan man vel også være stolt af.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 05-08-05 01:46

polpot

det var så, hvad du fattede af dét valg!

Og nej, den danske tolerance er overordentlig stor. Den opfattes af mindre begavede som svaghed.

Men naturligvis må der siges fra overfor elementer, der misbruger og bekæmper tolerance og demokrati indefra.

Den påståede danske racisme er altså kun en nødvendig reaktion på den nedbrydende adfærd hos de rabiate af indvandrerne, der ikke evner at indse det tåbelige i, at brænde det hus man selv bor i.