/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
pigmenteret sort blæk til canon Pixma IP~
Fra : Chrillemand
Vist : 1481 gange
26 point
Dato : 31-07-05 09:01

Jeg kan vælge mellem ikke-pigmenteret og pigmenteret sort blæk til ovenstående printer, hvad er forskellen?

\\Cræsse

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 36 point
Dato : 31-07-05 09:17

Jeg vil mene, at den ene er til almindelige udskrifter, hvor den anden er til foto.

http://www.fyldselv.dk/ er et godt sted at få oplysninger omkring dette emne, og så er det langt billigere at fylde sine patroner selv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-05 09:24

Du skal ikke genfylde dine patroner selv, de kan ikke lave blækket så den er 100% i orden, det kan hurtigt koste dig en ny printer. Jeg har arbejdet ved Canon i flere år, så jeg taler ud fra kedelige erfaringer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-05 09:49

Det skal du jo sige i egen interesse "Nordsted1"
Når man så ser på prisen for de originale farvepatroner, og omregner det i kroner pr. liter - så er det en guldgruppe for bl.a. Canon.
Jeg har selv en Canon farveprinter der har kørt med hjemmefyldte patroner i over 6 år.

Så du skal nok finde en anden hornlygte at slå en fis i!

Jeg indrømmer gerne at de patroner som man kan købe igennem InkClub, ikke er pengene værd. Men den blæk som jeg køber i flasker på 150 ml er OK og langt billigere end bl.a. Canon's overpriser på flere tusinde kroner pr. liter!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-05 10:08

Severiono, godt ord igen, jeg skrev det ikke for at generer nogen, det var godt ment, og for en ordens skyld, vil jeg lige sige, at jeg ikke er ved Canon mere, jeg kender bare til flere uheldige brugere af selvpåfylding, hvor det er gået galt.

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 31-07-05 13:08

Okay, det besvare mit spørgsmål. Mht. til refill, så har jeg kørt refill på min hp i to år nu, og på de samme standard blækpatroner... Og så vidt jeg ved er canons blækforbrug ret lavt, og patronerne er billige, omkring 30kr. pr stk kan jeg finde dem til, men har hørt at de fås ned til 15kr. stk, så refill eller ej, så er den billlgere end hp. (215kr for en farve, 140 for en sort.) Men det er så også "kompatible" blækpatroner der er så billige... I øvrigt, kan jeg sætte min lid til dem? Altså de kompatible slags?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-07-05 13:34

Noyj!!! Hvor kan man købe patroner til Canon pixma4000 til 30 kr pr stk? Jeg betaler vist omkring 100kr. pr stk for en farve(13ml), og 120 for en sort(27ml)... Så der er da vist lidt at spare...

Men hvis det går ud over billedkvalitet, så tror jeg, at jeg foretrækker at betale, hvad det koster... Fotopapir er jo også ret dyrt.....

Nordsted: hvordan har printeren det med "kompatible" patroner? Kan den tage skade?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 31-07-05 15:00

Hvis du går ind på edbpriser.dk finder du under kontormaskiner, og tilbehør til din printer... Men hvis du finder din printer, kilkker på den, og vælger "vis tilbehør til den og den printer" så får du alt frem... Orginale kan fås fra ca 60kr. og kompatilble til 30kr... (ikke vist på siden) og har nu læst på edppriser at kompabtible blækpatroner virker fint til den storebror IP5000...

http://www.billigmedien.de/shop/ her bl.a. kan du finde kompatible patroner... fragten kommer selvfølgelig oven i, men hvis du bestiller nok på en gang, kan det hurtigt betale sig...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-07-05 15:12
Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 31-07-05 15:26

har studeret omkring med kompatible og refill, og er nået frem til at det er en dårlig ide. Har læst at de kan risikere at gå i stykker, og at kvaliteten bliver væsentlig dårligere... Læs her: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?Comment=true&ID=98230&ThreadID=56535

tro på det eller ej, men jeg vælger at holde mig fra det... Og tak for hjælpen Nordsted1, skulle have lyttet til dig fra starten. Men lader lige spørgmålet stå åbnet, så i kan debatere færdig...

\\Cræsse

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-08-05 19:05

Der er meget forskel på de forskellige udbud af printerpatroner. Dem som jeg afprøvede fra InkClub, var meget blevfesen i farverne, og den der skulle være sort, var grå ved udskrivt.
Jeg køber farvestofferne i Bog og Ide, og sørger for at det er det rigtige typenummer. Det er flasker med 150 ml, så en optankning koster ca 10 kr. pr. farve.
Udskrifterne ligner dem jeg kan lave med originale farvepatroner.
Så man skal jo nok lige se sig for, inden man vil sparekøbe!

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 02-09-05 22:05

Tak for svaret severino. Forløbig hedder det sig orginale paroner, men hvem ved... Tak for hjælpen alle.

\\Cræsse

Kommentar
Fra : Porsdam

Dato : 13-11-05 09:59

Det var lige det med pigmenteret blæk til genfyld jeg var lidt i tvivl om,
men nu tror jeg nok jeg har fået svar. Der er en masse gode indlæg,tak for det.