/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP hjælp hjælp
Fra : food_life
Vist : 406 gange
300 point
Dato : 11-10-02 20:53

Hjælp min PC bliver ved med at genstarte - også selvom jeg går ind med F8 og forsøger alle menuerne her - det samme den bliver ved med at genstarte! Ser ud som XP kommer igeng; men vender så tilbage og starter forfra? Hvad gør jeg? HJÆLP

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 11-10-02 21:01

Jeg glemte at skrive at via comander 2002 kan jeg komme ind i PC'en - jeg ved bare ikke hvad jeg skal rette! Jeg vil være meget ked at skulle formatere!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-10-02 21:28

hmmm

har du for nylig skiftet ram ?
Jeg har været ude for det samme fænomen, da jeg skiftede fra
sdram til ddr-ram, hvor det viste sig at være en ramfejl og ikke xp
der lavede numre.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 11-10-02 21:31

Hej food-life!

Du skal prøve at bruge reparation funktionen.

Boot fra din Windows CD og vælgfunktionen installer, derefter vælger du reparation og Windows XP bliver nu geninstalleret; men således at stort set alle dine indstillinger og data bliver bevaret.

NB! Jeg mener du skak vælge reparation 2 gange. Prøv lige, og ellers skriv igen, så skal jeg komme med en fuldstændig beskrivelse.

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 300 point
Dato : 11-10-02 22:02

Hej igen food-life!

Nu har jeg fundet beskrivelsen!

NB! Spring Reparation over første gang - se efterfølgende beskrivelse:

1:Det første man skal gøre er at boote op på fra Windows XP CD. Bios skal (ved nogle bios) have første bootdevice til at være cdrom.

Derefter installerer Windows XP nogle foreløbige filer, og derefter skal man:

2: Spring det første tilbud om reparation i Consolemode over og fortsætte installationen (som en nyindstalation)

3: Herefter kan man så vælge hvilket drev m.v. hvor installation skal være på og her vælger man samme som det oprindelige sted.

4: Windows medeler nu at der et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en reparaton (R) - her vælger man R.

5: Windows udfører nu en ny installation; men med bevarelse af næsten alle tidligere indstillinger og med bevarelse af alle almindelige data.

6: Man bliver under installationen bedt om CD-Key igen.

Herefter skulle Windows XP forhåbentligt være klar igen.

Se endvidere:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 11-10-02 23:15

Jeg troede lige den var der; men da jeg skulle til at skrive produkt key ind var tastaturet "frossent" ?? Og det gør den igen selvom jeg genstarter? Jeg tror at der skal friske øjne til i morgen!

Kommentar
Fra : cRacKya

Dato : 12-10-02 00:09

Du kunne prøve at sætte busahstigheden ned i din bios...det hjalp på en PC jeg havde tidligere

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 12-10-02 00:24

Jeg har selv prøvet det samme, da jeg gik fra WindowsME til WindowsXP Home Ed.
Mit problem skyldtes mit Logitech iTouch tastatur, hvor der skulle downloades en opdateret driver, hvorefter det hele fungerede igen.
Det kunne jo være at du mangler at få opdateret en eller anden driver.
Jeg har været ude for at Norton AV også kunne forårsage samme fejl (genstart på genstart), men det skyldtes at NAV var sat til at autoscanne floppy-drevet. Jeg slog den automatiske scanning af floppy'en fra, hvorefter det igen virkede perfekt med nedlukning o.s.v.

m v h
Catbody

Kommentar
Fra : heltfin

Dato : 12-10-02 08:19

Hej TEST din ram

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 12-10-02 10:27

Det blev format C: - og efterfølgende har jeg fundet ud af at der er en harddisk fejl - så ny harddisk - surt schow!

Godkendelse af svar
Fra : food_life

Dato : 12-10-02 10:28

Tak for svaret Bjarne_H.