/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tigere i Indien
Fra : vibse68
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 28-07-05 23:03

Er der nogle der ved.....
I hvilken nationalpark i Indien er der størst change for at se tigere.
mvh vibse 68

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-07-05 23:09
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 23:13

The Banghalore National Park of India. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 23:19

Tigere er meget sky dyr.

Du skal være heldig for overhovedet at se nogle i fri natur....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 23:33

refi -> De kaldes IKKE Tigere men Tigre. Når Vibse 98 spørger efter en Nationalpark, er det jo nok fordi hun VED at det ikke bare er dyr man falder over ved et tilfælde. Så refi, som sædvanligt: Hold din mund og bland dig uden om spørgsmål som enten allerede ER besvarede og/eller du ikke har en skid forstand på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 23:34

Præcis når det passer MIG - hr skolelærer........

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 23:46

Ja, det var altså Bandipur jeg mente, ikke Banghalore. Undskyld huskefejlen. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 23:49

refi -> Jeg har da ikke spurgt efter et tidspunkt???? Men jeg synes at du skal åbne en smalltalk hvis du keder dig.

Og så holde snuden væk fra seriøse spørgsmål som du alligevel ikke ved en disse om.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-05 23:52

Iflg. Nudansk Leksikon staves det tigere (el. tigre)

Refi har ret i at man skal være heldig for at se tigere i nationalparker.

vibse68 spørger også efter den nationalpark, hvor heldet er størst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 23:52

Hvem prøver du på at dupere ????????

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-07-05 23:53

Træk nu kløerne til jer, og diskuteret andet sted.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-07-05 23:54

Hmmm... HER er mange Tigere
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Tigere+i+Indien&meta=
Der skulle være nok at "brokke" sig til - jeg vil tro, at op til flere af dem har e-mail

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-05 23:56

Min bemærkning var ikke til dig "Ans"........

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 28-07-05 23:58

Vibse68, jeg beklager meget det (mis)brug af din tråd som jeg nu vil foretage.....håber det er ok

Arne, du er åbenbart stadig vred på Refi, men inden du fortsætter den diskusion som du selv har startet, vil jeg anbefale dig, at gøre det andetsteds.....og undlade at ødelægge hele Vibsens tråd. Hvis du har noget at udsætte på Refi, så bedes du da venligst svare på de spørgsmål der er blevet stillet til dig i din egen tråd: brugeren "DK"
HVis du svarer på mit indlæg i denne tråd eller fortsat skriver til Refi ( i denne tråd) må jeg tage det som et udtryk for din kedsomhed og så anbefale dig at åbne en smalltalk tråd til formålet

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-07-05 23:58

refi

Det var jeg klar over.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-05 00:27

vibse68

Nu ved jeg ikke om det er en charterferie eller som backpacker, du skal på.

I begge tilfælde vil du der, hvor du bestiller din billet, kunne få oplyst, hvor der er størst mulighed for at kunne se tigere.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-07-05 00:51

Toupie -> Når jeg åbner en tråd, er der et helt klart spørgsmål. Når andre begynder at misbruge den tråd, melder jeg mig ud. Jeg har derfor ikke set de spørgsmål du nævner, men kan ikke forestille mig at de afviger ret meget fra så mange andre af samme slags. At skulle svare på enslydende spørgsmål, er ikke det jeg synes er det mest sjove, og burde også være unødvendigt. Hvis du har fulgt med, ved du jo at jeg HAR svaret. Om spørgsmålet bliver drejet lidt, i den ene eller anden retning, er jo ligegyldigt. Men læg mærke til, at det ALTID er de samme profiler, der PLUDSELIGT overtager mine spørgsmål. Og hver gang én af dem kommer ind, så kommer jeg UD. Jeg gider ikke bruge min tid på mudderkastning.

Men for at vende tilbage til vibse's spørgsmål, er det stadig min mening at refi's kommentar er TOTALT ubrugelig.

At NOGEN af jer synes at vibse's tråd skal bruges til IGEN - IGEN at debattere med mig, viser KUN at I ikke har fattet NADA (en skid).

Nogle af jer KUNNE have kommenteret min kommentar til refi om ubrugeligheden af hans kommentar, men det er der selvf. ingen der har lyst til. NEJ refi er fredet, uanset hvor snot-irriterende han er i alle tråde. Han er TOP-10 etter, men hvis du checker hans svar, er det mest ENE-svar og/eller svar hvor han bruger en anden Kanduers svar til at slå op på nettet og finde et link. Så viden kom fra en anden, men refi scorer pointene, fordi han ligger i sin seng og har MASSER af tid til at søge på nettet. Kunne han så bare finde ud af at sige TAK for hjælpen!!! Men det kan han heller ikke. Derfor er jeg sur på refi. Han er en snylter. UFFEDUFFEDA.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-07-05 00:52

Og tag så lige at checke HVEM der har givet vibse et svar?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 00:59

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-07-05 01:20

Flot svar og link du har jakjoe det eneste brugbare i denne tråd.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-05 01:31

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-07-05 01:37

Ja ja Bent, nu er det jo ikke dig der skal bedømme brugbarheden af svarene. Det kan du trygt overlade til Vibse.

DU har jo, lige som refi, heller ikke hverken et svar eller til Vejle om sommeren på cykel. VEL? (Sladdertante )

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-05 11:03

Dette link kan sikkert også have din interesse http://www.rejsende.dk/nepal/chitwan.htm

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 29-07-05 19:37

Hej Arne

tak for dit svar, men før jeg lukker vil jeg lige høre hvilket belæg der ligger til grund for dit svar "The Banghalore National Park of India."

Til alle der har været inde på tråden.

LAD VÆRE MED AT ØDELÆGGE VORES SERIØSE SPØRGSMÅL, MED JERES INTERNE STRIDIGHEDER.

NU SKAL JEG OPRETTE EN TRÅD, HVOR I KAN AFGØRE HVEM DER ER "ALT DET MAN IKKE MÅ VÆRE"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-07-05 19:46

Som jeg også skrev lidt senere: Ja, det var altså Bandipur jeg mente, ikke Banghalore. Det er simpelthen noget jeg kan huske fra en TV-udsendelse på National Geografic Channel.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-05 20:06

Det stod i linket fra jakjoe kl. 23:09

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-05 20:43

http://www.tigersinindia.com/ .....omtale af nationalparkerne.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-05 21:18

Citat
Hej Arne

tak for dit svar, men før jeg lukker vil jeg lige høre hvilket belæg der ligger til grund for dit svar "The Banghalore National Park of India."

Jamen det er jo slet ikke svaret...det rettede arne.jakobsen også selv senere, til Bandipur Nationalpark.

Måske endda efter at have læst det i linket i den kommentar jakjoe kom med tidligere end hans egen kommentar

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-05 21:21

Indirarana Nationale Parque har flest tigre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 21:29

Denne har vist ikke været ope før

http://www.indianwildlifeportal.com/bengal-tiger/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-05 21:31

Jeg har lige undersøgt den information jeg fik...................det var noget vrøvl.
Sorry.

Godkendelse af svar
Fra : vibse68

Dato : 29-07-05 22:25

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-07-05 22:31

Jeg siger også tak.

Pas på tigrene !!

mvh
jakjoe