/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
søgning på tal
Fra : simon100
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 26-07-05 22:40

Hej

Hvordan kan man lave en søgning på kandu.dk hvor man søger efter et bestemt tal?

Simon

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-07-05 22:44

Hvis du har prøvet søgefeltet øverst til højre uden resultat kan du ikke finde det.

Hvilken relation er der til tallet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 22:44

netop- hvis der er et aktuelt ord tilknyttet tallet er det nemmere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 22:47

Det kan du ikke.

Tal indgår på alle sider i form af point, dag, dato, tidspunkt osv....

En tung opgave for søgealgoritmen og resultatet vil være omsomst anyway

(Alt for mange matches på al for mange sider.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-05 22:47

Hvis det er f.eks. pointtal du vil søge efter kan du ikke....

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 26-07-05 22:50

Det kan bedre betale sig at søge på f.eks. Google :

42 kandu.dk

..er der noget relevant? Dukker det op

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 23:20

Ja, det kan man godt MEN ikke med et tal alene, det SKAL hænge sammen med mindst ét bogstav. som miritdk og molokyle har forklaret. Men lad os nu tage et eksempel:

1.: Vi vil søge på 500

2.: Vi vil søge på 500 point.

Først går vi øverst på denne side. Der er et søgefelt. Det kalder vi IKKE!!!! Lige til venstre for søgefeltet er der en lille LUP/Forstørrelsesglas. Den trykker vi på. Nu er der mulighed for at vælge om du vil søge i Kandu-spørgsmål, Kandu-Tips eller mere bredt på nettet.

Alle 3 muligheder ER i forvejen afkrydsede. Fjern afkrydsningen i de 2 sidste felter. Prøv så at søge på 500. Du opdager faktisk ikke at der sker noget, for Kandu's program opdager lynhurtigt at det er en umulig opgave.
Prøv så med 500 point. NU sker der noget. Det tager tid. Ja. OK? Hilsen Arne

P.S.: Lidt lang forklaring, men heller ikke noget nemt spørgsmål.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 08:12

Synes du ikke du burde lukke spørgsmålet? Du kunne jo også fortælle hvad du mener om vore kommentarer! Tavshed er i bedste fald uforskammet.

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 08-08-05 08:36

der er nogen som råber op ustandselig om alle mulige ting og så er der dem som siger noget og kommenterer noget når de har noget fornuftigt at sige.

Tak for besvarelserne

Godkendelse af svar
Fra : simon100

Dato : 08-08-05 08:37

Tak for svaret molokyle.

Og til dig Arne - tålmodighed er en dyd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 08:43

Det er OK Simon. Bare du sørger for at lukke dine spørgsmål når de er besvarede. Molo's svar var jo også det rigtige. Hilsen Arne