/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cannot find the file swflash.ocx
Fra : pipzi
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 26-07-05 09:46

Nogen der kan hjælpe mig med ovenstående problem ?

Efter at have formarteret harddisken, er den begyndt på dette, hver gang min pauseskærm forsøger at køre. Hvordan får jeg løst det.

Og ingen dumme svar om, at jeg bare kan lade være med, at have pauseskærm tak !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 09:53

er det de originale pauseskærme ????
Problemet opstår ofte når det er nogen man henter fra nettet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 09:55
Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-07-05 09:59

Ja, det er de originale, og ja jeg har sp2...

Jeg kan ikke rigtig finde en løsning på den side du giver mirit... Han svarer jo selv, jeg kan ikke se svarene imellem det han skriver, ergo løsningen ved jeg ikke helt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 10:06

I Windows 2000 og Windows XP, forhindrer Windows Filbeskyttelse, at beskyttede systemfiler, f.eks. filer med filtypenavnene .sys, .dll, .ocx, .ttf, .fon og .exe, bliver udskiftet. Windows Filbeskyttelse kører i baggrunden og beskytter alle filer, der er installeret af installationsprogrammet til Windows.

iflg microsoft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 10:15

har du forsøgt om det kan rette sig ved at bruge funktionen " ret fejl i filsystemet automatisk" ????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 10:19

Kære pipzi - Du plejer jo at tale dansk. Hvorfor er dit spørgsmål så pludseligt på UDENLANDSK?

Citat
"Cannot find the file swflash.ocx"

Citat
Efter at have formarteret harddisken, er den begyndt på dette, hver gang min pauseskærm forsøger at køre. Hvordan får jeg løst det.

Og ingen dumme svar om, at jeg bare kan lade være med, at have pauseskærm tak !!!

Begyndt på HVAD? Hver gang..... Vrøvl pipsi du har IKKE forklaret eller fortalt NOGET.

pipsi - Din bemærkning om at du har formatteret harddisken, og hvad den derefter er begyndt med, samt al din snak om en pauseskærm, har INTET at gøre med overskriften.

pipsi - DETTE er ikke en dum bemærkning. Men prøv lige at stille et IKKE dumt spørgsmål, der hænger sammen med din overskrift. Så kan VI måske give dig et IKKE-dumt svar. Kærlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 10:39

har problemet været der fra dag 1 efter formattering - eller er det opstået senere ??????

Arne - hvad laver dit såkaldte indlæg her ?????? Pipzi taler dansk - det gør hendes fejlmeddelelse bare ikke - vel ?????????

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-07-05 10:39

Jamen fejlen kommer, hver gang min pauseskærm begynder at gå igang.

Og hvorfor jeg taler engelsk, tja det er ligesom sådan fejlmeldingen hedder !!!

At du ikke forstår spørgsmålet arne, kan jo ikke være mit problem, vel ??? Hvis du ikke kan komme med en løsning, så lad dog være med at blande dig.

Den kommer med den fejlmelding, hver gang pauseskærmen forsøger at gå igang. Og de to første, jamen de forstod jo faktisk spørgsmålet fint nok. Det var kun lige dig, som ikke fattede det. Så Arne, lad være med at komme med kommentarer, hvis du ikke kan komme med et svar, TAK.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-07-05 10:41

Mirit TAK, for at du også synes at Arnes svar intet har at gøre her.

Den opstod lige så snart jeg havde hentet alle opdateringerne... Inkl sp2...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 11:12

pipzi - er fejlmeddelelsen af den slags du kan sende til mikroblød ?????? I så fald så gør det - før eller senere bliver du så omdirigeret til en side hvor du kan rette problemet.

Har du prøvet at køre scan for at rette fejl i filsystemet automatisk ?????

Kommer meddelelsen også hvis du vælger "ingen" under pauseskærm ????????

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-07-05 11:15

Mirit

Jeg har nu prøvet at deaktivere min windows firewall og i stedet startet Zonealarm, lige umiddelbart kommer den ikke

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-07-05 11:22

Hejsa
har du husket at installere de rigtige drivere til dit skærmkort, bundkort mv.

her er en fejlkode som minder lidt om din
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;302627

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-05 15:04

Swflash.ocx er en del af Macromedia Flash Player. Prøv at installere/geninstallere denne player, så vil jeg tro problemet er løst. Downloades herfra:

http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOX

//aaron

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 15:21

tror søreme du har ret aaron - glæder mig til at se/høre om det lykkes nu

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-07-05 16:22

Ja, så må I da meget undskylde, men når jeg nu igen bladrer op i top af dette spørgsmål så står der:

Spørgsmål : "Cannot find the file swflash.ocx"

Og det ER da et Engelsk spørgsmål!!! Lad da være med at skrive en fejltekst som spørgsmål!!

Stil dit spørgsmål, forklar hvad der sker hvornår og hvordan, SÅ kommer fejlteksten. Du har vendt tingene helt på hovedet. Det kan IKKE ses når man læser dit spørgsmål i Seneste 25. Husk lige det til næste gang.
Det der skal LOKKE folk ind i dit spørgsmål og få dem til at gide at gøre noget som helst for sagen, ER de få ord der står i SPØRGSMÅLSTEKSTEN. Så kan det da ikke nytte at disse få ord bare er engelsk fejltekst, eller som andre gør blot at skrive HJÆLP!!.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 16:47

hold da så op Arne - kan du ikke finde på noget andet at lave - overskriften er god nok i og med den refererer til fejlmeldingen - og spørgsmålet er skrevet med henvisning til overskriften DER ER PÅ ENGELSK HOS SPØRGEREN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Intet at udsætte på spørgsmålet !!!!!!!!!!

pipzi hvordan går det - har du fundet frem til noget ???????????????????

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 26-07-05 23:34

Arne - "Cannot find the file swflash.ocx" er ikke et spørgsmål - det er en konstatering, hvis vi endelig skal ud i dette pindehuggeri, og sproget er sikkert engelsk/amerikansk fordi meddelelsen stammer fra et engelsk/amerikansk program. Indtil videre er der ingen, der ikke har kunnet udlede problemet ud fra meddelelsen - hvorfor kan/vil du ikke??

Mirit - tak for tilliden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-07-05 23:35

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 10:45

hmmm - mon pipzi selv er gået i pause ?

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 27-07-05 12:14

Ku' se sådan ud. Jeg håber da ikke, det er vores lille fight med Arne, der har afskrækket.

//aaron

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 15:50

håber jeg heller ikke - sådan et møgfald helt uberettiget hører ingen steder hjemme - men af og til er det lidt svært at overse !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 27-07-05 19:57

I må meget undskylde. Min søn har haft min fulde opmærksomhed det sidste 1½ døgn, derfor jeg ikke har været ved computeren.

Arne, jeg er fuldstændig ligeglad, hvis du ikke kan komme med et svar, SÅ BLAND DIG UDENOM !!!!!!! Du har intet at gøre her, når du ikke kommer med løsninger, og kun giver møgfald. Jeg kan sgu virkelig ikke gøre for, at min computer taler engelsk, vel ???

Jeg har desværre ikke fundet helt ud af det endnu, da jeg som sagt ikke har været ved computeren i 1½ døgn, så jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 20:04

nåååh - det var godt du kom tilbage pipzi - håber ikke din søn trængte til mere opmærksom pga sygdom eller lign. ????
hvad det her angår - så skal det nok blive løst på den ene eller anden måde

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 27-07-05 20:21

mirit, nej nej, bare rolig. Ser ham ikke særlig ofte, så når jeg er ser ham, har han min FULDE opmærksomhed

Men jeg prøver nu at opdatere microflashplayer, så må vi se.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-07-05 20:24

oki - held og lykke

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-05 16:52

Jeg tror faktisk det er denne her du skal have fat i pipzi

http://sdc.shockwave.com/shockwave/download/download.cgi?

Ved ikke om det er den samme som aaron kommer med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-05 22:11

ocx indgår i mange slags pauseskærme - også dem der ikke lige hører til som præinstallerede -så der kan være mange grunde

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-07-05 23:34

Du kan også prøve at downloade den her
http://64.233.183.104/search?q=cache:HzaMdKBMGlQJ:freeware.it-mate.co.uk/%3FCat%3DOCX_Files+swflash.ocx+download&hl=da

og så gemme den i denne mappe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\Macromed\Flash

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-07-05 01:40
Godkendelse af svar
Fra : pipzi

Dato : 05-08-05 19:50

Tak for svaret aaron.
Jeg tror det virker nu

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 05-08-05 21:15

Hej pipzi
Det glæder mig, det virker igen. Takker for pointene.