/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
tilføj klasse til nuværende projekt
Fra : z1terapi
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 25-07-05 20:29

Hej, Jeg sidder og øver lidt Java med "Objekt Orienteret Programmering i Java" af Jacob Norfalk.
I kap. 2.12 skal man tilføje en klasse der gør at man kan læse input fra tastaturet.
Jeg kan umiddelbart ikke få denne klasse til at virke i mit program. Den kommer godt nok ind og står i programmet(JBuilder 4), men når jeg opretter nyt objekt med , og så efterfølgende vil bruge det(objekt.etellerandet), kommer der ikke hjælp frem og siger at jeg kan vælge "etellerandet".
Skal jeg include filen eller noget?
Jeg har prøvet denne guide: http://javabog.dk/OOP-plan/jbuilder-vejledning/
Kig under: "Tilføje .java-fil til et eksisterende projekt"
Men det hjælper mig ikke.
Er der nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

mvh Z1terapi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-07-05 11:24

Måske hvis vi får din kildekode at se ?

Normalt tilføjer man en ny 'class' ved blot at skrive den ind i kildekoden.

Hvis det er et bibliotek du vil tilføje, bruger du det reserverede ord : import

Eks. hvis du har brug for hele applet klassen :

Kode
import java.applet.*;

public class audio extends java.applet.Applet
{

String snd;

public void init()
{
snd=getParameter("sound");
if(snd==null)
snd="chord.wav";
}

public void start()
{
play(getCodeBase(),snd);
}

public void stop()
{
}

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 27-07-05 11:50

Jeg vil gerne kunne bruge dennes funktioner i et lille program jeg er ved at lave.

--------------------------
import java.io.*;
public class Tastatur
{
BufferedReader ind;

public Tastatur()
{
ind = new BufferedReader(new InputStreamReader(System.in));
}

public String læsLinie()
{
try
{
String linie = ind.readLine();
return linie;
} catch (IOException u)
{
u.printStackTrace();
}
return null;
}

public int læsHeltal()
{
String linie = læsLinie();
return Integer.parseInt(linie);
}

public double læsTal()
{
String linie = læsLinie();
return Double.parseDouble(linie);
}

Jeg vil gerne kunne bruge ovenstående i dette:
package kandu;

public class kandu {
public static void main(String[] args) {
}

Hvordan gør jeg det??
Hvor skal jeg placere min "Tastatur" klasse i forhold til min "kandu" klasse?

mvh Z1terapi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 11:58
Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 27-07-05 15:06

Synes ikke jeg finder noget som rigtigt hjælper mig videre!
mvh Z1terapi

Kommentar
Fra : Einar_Petersen

Dato : 07-12-05 12:29

Kig på IDG's side http://idgforlag.dk gå ind på Kjeld Bøcker's hæfte Start på Java 2 hent Tastatur.Java - Læs evt s. 30 - 31 i hæftet så skulle du være kørende.

Hvorfor genopfinde hjulet... ;)

Kommentar
Fra : z1terapi

Dato : 18-01-06 13:13

Jamen det er jo det jeg prøver på, men kan ikke få det til at virke....

/Thomas

Kommentar
Fra : Prise

Dato : 24-08-06 19:53

Jeg vil foreslå at oprette en ny tom klasse i dit projekt, med samme navn som den klasse Jakob Nordfalk har lavet til dig. Så sørger JBuilder for at lægge den samme sted som resten af dit projekt, og så kan du bare copy-paste koden fra den .java fil du har downloadet over i dit JBuilder. Så skal du bare save dit projekt, og så skulle du være afsted. Plejer at virke for mig :)