/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Lugt fra vaskemaskinen
Fra : Industri
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 25-07-05 16:51

Fra min vaskemaskine kommer der en "slem" lugt. Trevlesien er renset og var helt stoppet. Er der nogen der har et godt råd, der kan få lugten til at ophøre??. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-05 16:56

Prøv en kogevask med klorin, det kan være gamle sæberester

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-07-05 17:59

http://www.ariel-info.com/dk_DK/clpe_3.html

Du skulle prøve dette råd, så bliver du af med den "sure" lugt

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad034/

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 25-07-05 18:44

Luk den lille sikkerhedsslange op, der sidder i bunden (sikkert bag et panel), og lad alt vandet løbe ud. Vask en "tom" kogevask og lad altid lågen til vaskemaskinen stå på klem/åben, når den ikke er i brug.

Hvis du ikke bruger vaskemaskinen næsten hver dag - eller hver anden, står vandet i bunden og rådner.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 25-07-05 19:20

Hej jeg har et rigtig godt råd som jeg altid selv bruger !!

Kom en hel liter eddike eller mere i din tromle og i sæbeskuffen
sæt tempraturen på 60 eller helst 95 grader hvis du har det kør maskinen igennem uden tøj så er vaskemaskinen lugt fri og ren god fornøjelse [hør]
De kærligste sommer hilsner fra husmoder Dorthe

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-07-05 19:41

Nem lig Dorthe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-07-05 20:35

sådan lidt på sidelinien - det med at døren ikke må lukkes helt i når vaskemaskinen er ubenyttet er jo et godt gammelt råd - det svarer til at have en fryser, der er tom , med lukket dør - og uanset hvad så stinker det

eddiken er klart et super råd at bruge ind i mellem - både for lugt og kalk

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-07-05 08:12

Én til fra sidelinien : Det der med åben dør, ka jeg ikke li´, hvis du har kat, altså, fordi jeg har hørt om katte, der er blevet vasket med, så se lige ordentlig efter om katten er dér inden du starter maskinen, hvis døren har været åben, ...hvis du har katte.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-07-05 04:49

Det er ikke særlig besværligt at se efter, om der sidder en kat i vaskemaskinen. Det kræver kun, at man ser efter. Og hvis man har kat, så håber jeg også man ved, at vaskemaskinen er et yndet sted for nogle katte. Men ingen af vores er indtil nu set i vaskemaskinen. Forøvrigt behøver lågen ikke stå helt åben. Det er nok, at den står på klem. Men på en slidt maskine vil den jo nok være så løs, at katten sagtens kan åbne den.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 28-07-05 12:28

Tak for alle svarene. Rart at nogen er klar til at hjælpe. Jeg har nu prøvet alle råd, men desværre - patienten døde. Vandet løber ud på gulvet efter afkalkning mm., så der er en ny maskine på vej.

Kommentar
Fra : marcogc

Dato : 07-09-05 17:24

Prøv at køb CITRONSYRE i pulver hos matas. Det virker også mod kalk. og så er det ikke så dyrt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-05 17:49

Industri - det har nok været kalken der holdt sammen indtil du eksperimenterede
held og lykke med den nye - og husk at starte med at behandle den godt