/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Man SKAL da holde ferie ???
Fra : molokyle
Vist : 682 gange
400 point
Dato : 24-07-05 19:59

Jeg hørte lige Helle Thorning-Schmidt (Socialdemokratiet) på nationalt TV (Lorry københavn) udtale :

Man SKAL da holde ferie !

..gælder dét også alle arbejdsløse på kontanthjælp ?

FAKTA : 4 uger's aktiveringsfri om året (..hvis man har været i uafbrudt AKTIVERING i 11 mdr. [Alle andre 'arbejdere' har da mindst 5 uger!]) ..og stadig kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet, ...er virkeligheden for rigtig mange mennesker uden for 'arbejdmarkedet' !

..uden mulighed for at rejse væk! ...end ikke til Jylland ..medmindre man som minimum, kan nås telefonisk !

Så vidt jeg er informeret af : AF & socialforvaltningen i min kommune

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 410 point
Dato : 24-07-05 20:05

Ja alle i alm. arbejde skal holde ferie, så hende Helle skal nok lige prøve at se lidt på det virkelige liv, så du har fuldstændig ret molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 20:10

Nordsted1 -> Du står til påængårnø, men jeg vil lige se; om ikke der dukker et par 'hardcore' Socialdemokrater eller Liberale op ..og giver deres besyv med ...hvis de har tid i 'ferien'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-05 20:16

ferie ferie ferie, hvor dælen er det jeg har hørt det ord før, er det ikke en by i Rusland )

Kommentar
Fra : litko

Dato : 24-07-05 20:21

Det er jo i sagens natur kun personer på arbejdsmarkedet, der kan holde ferie. Skoleelever, studerende, hjemmegående forældre og pensionister kan i sagens natur ikke holde ferie og for mange selvstændige er det ligeledes ikke muligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-05 20:30

Og så er der lige dem i aktivering, arbejdsprøvning, sygemeldte m.m. som måske også godt kunne trænge til ferie og komme lidt væk sammen med familien, men som ikke må.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 20:38

litko -> Synd ...for dem

Vi er ca.50.000 der heller ikke ka' holde fri/ferie og som ligeledes er afskåret fra feriepenge, sikkerhedsrepræsentanter, tillidsmænd, miljøkonsulenter, fagforeningsrepræsentanter ..og indflydelse på arbejdpladsens psykiske/fysiske arbejdsmiljø og -trivsel i al almindelighed

</ARBEJDSLØS>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-07-05 20:43

litko -> Jeg tror du glemmer 'det grå arbejdsmarked' der består af arbejdsløse *LOL* ..der arbejder (..læs: Er beskæftigede i aktiveringsprjekter af stat og kommune) til en 'løn' *LOL* selv polske håndværkere ikke ville slå et søm i for

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : litko

Dato : 24-07-05 20:55

Nej, jeg glemmer ikke de arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagerer for de var allerede nævnt i de foregående indlæg, så derfor startede jeg med 'Og så er der lige dem ....'. Det var blot for at gøre opmærksom på, at det med ferieloven kun gælder for arbejdstagere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-07-05 20:59

Hvorfor er det lige, at skoleelever, studerende, hjemmegående forældre og pensionister ikke kan tage på/holde ferie, tror lige kæden knak for mig der

Kommentar
Fra : litko

Dato : 24-07-05 21:05

Jeg har lige undersøgt hvordan det står til med arbejdsløse og fandt følgende fra AF

Du har ret til ferie lige som alle andre, det vil sige fem ugers ferie om året. Husk at melde ferie til AF 14 dage før du påtænker at afholde den.

Så de arbejdsløse kan vi altså godt holde udenfor.

Hvad der gælder for kontanthjælpsmodtagere, der er i aktivering, kunne jeg ikke lige finde. Hvis de ikke har ret til ferie, burde AF skrive 'lige som alle andre arbejdstagere ....'

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-07-05 22:10
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-07-05 22:15

Lidt mere om kontanthjælpsmodtageres rettigheder, når de er i aktivering!

http://www.magister.dk/sw7618.asp

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-07-05 23:10

Molo> Jeg har sagt det før men siger det igen ...... Problemet ved ikke at lave noget er, at man hverken kan holde pause, weekend eller ferie
Og så ikke flere påængår til Nordsted for at svare først, det har han tjent rigeligt på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-05 13:59

creamygirl -> Tak for dokumentationen af mine postulater

Jeg er nu godt klar over de faktuelle forhold omkring 'ansættelse' i aktivering og er da også blevet udstyret med ansættelsesbeviser

Derfor har jeg nægtet (..og fået godtaget) alm. aktiveringsperioder af 6. mdr's varighed, jeg ikke kan bruge til en dyt. End ikke skrive på mit lovpligtige CV. hos AF, da det jo ikke kan henregnes til på linje med alm. beskæftigelse at berette, man påskriver aktiveringsforløbet som erhvervserfaring!

Mine forrige og fremtidige beskæftigelsesperioder som kontanthjælpsmodtager er dermed, for at være relevante i forhold til beskæftigelse, nødsaget til at være enten: Erhverspraktikplads (..af 3 mrd.) ..eller; En decideret løntilskudsårdning, som ved Gud ikke hænger på træerne.

...borset fra dette : Hvor bl'r den ferie man jo SKAL ha' af Helle. Hvorfor er socialdemokrater tavse som graven, når det kommer til sociale forhold?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-05 14:03

..årdning ...ja, go' daw do

..ordning ..for dælen da også

Må snart lære at skrive længere indlæg i Word (..med den besynderlige stavekontrol )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-05 14:04

Nåeh.. nej man skal ikke ha' ferie ...man skal holde den !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-05 14:10

Nordsted1 -> http://www.adult-sims2.dk/Bettes-Alien-Nudeskins.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-05 14:22

Selv ha ha, lige præcis på den hp, kikkede jeg ikke længere end at jeg så man kunne hente en win rar fil..... jeg er så hurtig, så bare kald mig lynet (joke), bortset fra det, du som bare ved så meget, kan du ikke lige opklarer, hvorfor jeg ikke modtager e-mails fra kandu idag, er der blevet pillet ved min pc eller er problemet fra kandu???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-07-05 14:31

Og mange mange tak for påængårnø

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-07-05 00:15

Problemet ligger som så ofte før hos kandu's email dispatcher. Læs bl.a. :

1.) http://www.kandu.dk/dk/spg/71339
2.) http://www.kandu.dk/dk/spg/71342

</MOLOKYLE>