/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows media player ver.10
Fra : 19431225
Vist : 293 gange
50 point
Dato : 23-07-05 12:30

jeg har fået et problem med windows media player ver. 10. efter jeg som forsøg har installeret et andet musikafspilningsprogram ved navn ITUNES (som i øvrigt er et fortræffeligt program) kan jeg ikke mere afspille film fra mine dvd'er i medio player.
hvad har jeg gjort forkert og hvordan kan jeg få det rettet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 12:34

Installationen af Itunes har overtaget som standard afspiller af DVD'er. Find en af dine DVD'er i Stifinder, højreklik og vælg afspil med. Du får så mulighed for IGEN at vælge WMP som fast afspiller af dine DVD'er. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-07-05 12:57

jeg har højreklikket i stifinder og fundet mit dvd drev, hvor jeg højreklikket, jeg kunne ikke finde afspil med, men automatisk afsilning hvor jeg valgte dvd film. Nu starter media player , men meddeler at der er fejl under overførsel af codex. hvad gør jeg nu??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 13:20

Du skal IKKE højre-klikke i stifinder som det første. Du skal gå direkte på dvd-drevet og der højre-klikke på filmen. Så skal du vælge afspil/åbn med og vælge WMP. Samt afkrydse i feltet Åbn altid med dette program.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-07-05 15:26

Under "funktioner" og "indstillinger" skal der være flueben i "automatisk hentning af Codex".

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 15:31

Balcanard - Hvilket program taler du om? Der er jo mange programmer der har en Funktioner-menu og herunder et Instillinger-punkt? Hvis din kommentar skal kunne bruges, må du være lidt mere præcis.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-07-05 15:34

Jeg snakker om windows media player ver. 10, som er nævnt i åbningsspørgsmålet , såmænd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 15:44

OK. Brugeren har jo ikke ændret på den indstilling.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 23-07-05 18:16

balcanard der er flueben i automatisk hentning af Codex".

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 18:19

Har du prøvet at gøre som jeg anbefaler?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-07-05 18:25

Jeg vil anbefale dig at gå i Kontrolpanel - Tilføj/Fjern programmer og fjerne Itunes. Genstart PC'en. Gå tilbage til en Systemgendannelse der er et-to dage gammel. Så skulle det gerne virke igen. Hilsen Arne

P.S.: Og pas så på med at installere div. programmer FØR du har taget en kopi af dit system. Det er altid problematiskt.

Som gammel programmør kan jeg kun sige: Sikkerhedskopi (igen og igen)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 24-07-05 17:58

Har du fået media player til at fungere med DVD-film? Jeg fandt ud af, at jeg også havde et problem (bruger normalt kun WMP til musik). Jeg af- og installerede version 10, og nu kan jeg også se DVD-film.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-05 12:07

Nu kender jeg ikke Itune,men prøv at gå ind i indstillinger filtyper og se om
den er sat til at afspille DVD-MPEG2,hvis den er det så fjern henvisningen til
disse filtyper,gå så ind i Window media player og indstil den til at afspille
de omtalte filtyper.
Eller start-kontrolpanel-mappeindstillinger-filtyper-find filtypen-skift.

Manse9933

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 25-07-05 18:04

nej jeg har ikke fået styr på det endnu. jeg har forsøgt at geninstallere media player, men det fungerer ikke. nye ide'er???

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 26-07-05 23:42

Hej 19431225
har selv haft de samme problemer med win mediaplayer 10.
Microsoft vil nærmest have at man åbner for alt der kan fortælle hvad du laver, for at det funker ok. Glem lortet og installer et andet program som Videolan VLC media player, der kan afspille alt.
Højreklik på filen og sig afspil med : Og de fleste problemer er løst.

MVH Oscardino

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-07-05 15:33

Har du fjernet VMP (både 9 og 10), før du geninstallerer - så skulle 10 da gerne kunne installeres. Hvilken besked får du ?

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 31-07-05 16:01

nej jeg har ikke fjernet vmp, hvordan gør jeg det, hvor ligger den???

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-07-05 18:31

Højreklik på ikon for WMP og dernæst på egenskaber. Så klikker du på "find placering", og den mappe, der nu fremkommer, tømmer du.

Kommentar
Fra : Mkey

Dato : 04-08-05 15:17

Jeg har for et stykke tid siden installeret Windows media v10, og her for nylig kunne jeg ikke afspille film fra den. Den skrev at der manglede en fil.

Jeg har prøvet at gendanne og installerer det igen, men uden held. Så hvis der er en der har været uden for noget af det samme, så jeg jeg meget gerne vide hvad du/i gjorde.

Mkey

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 04-08-05 18:46

hej mkey
jeg er desværre ikke kommet videre, havde tænkt at afinstallere og geninstallere, men det har du ju gjort så det hjælper nok ikke.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-08-05 22:49

Mener fortsat, at det er en god ide, at af- og geninstallere

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999&displaylang=da

Ikke gi' op på forhånd !

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 05-08-05 09:16

ok så forsøger jeg

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-08-05 10:29

Held med det. - Skulle det mod forventning ikke lykkes, foreslår jeg, at du opretter nyt spørgsmål, da der nok ikke er andre end dem, der har deltaget heri, der læser dette.

Henvis hertil, og sæt "prisen" til 1 point.