/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Internet Information Services
Fra : otto65
Vist : 410 gange
500 point
Dato : 22-07-05 08:48

Hej. Jeg køre med Windows XP Pro Dansk og har installeret IIS på maskinen som efter opsætning da også virker, kan se min hjemmeside.
Mit problem er at 1 - 2 personer kan se min side, så er det slut "SIDEN KAN IKKE VISES, FOR MANGE BRUGERE ONLINE" det kan da ikke være rigtigt
at kun ca 2 kan være inde på siden samtidig, håber der er nogen der kan/vil hjælpe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-05 09:08

Jeg har et par forslag til hvad der kan være problemet...
Hvor mange ram har du på serveren? for hvis det er for lidt så kan den jo dårligt nok åbne siden på samme tid for flere! desto flere ram desto flere kan se på din sidde, for få ram og så brækker den jo ned!
Hvor stor er din processer? For hvis den er for lille kan det jo ske at når den åbner siden gør den det så langsomt at den jo også brækker ned, simpelthen den bliver overophedet og så er det serverens måde at få sig et hvil...
Endnu en mulighed: En server har en vis up- og download speed, når en person kommer ind på din hjemmeside så for at sende alle de informationer (eventuelt det HTML som du, måske, har brugt det fylder jo også), og når dens upload speed er for lav så kan brugere ikke se din hjemmeside...

Håber du har fået et svar ud af de her muligheder!

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 22-07-05 09:24

Her er lidt oplysninger om min PC.:

CPU Intel Pentium 4E, 3000 MHz - Hukommelse DDR2 1024 MB - Hastighed 4.096/512 kbit/s så burde der ikke kunne kommer flere end ca. 2 ind på siden.
Det meste af indholdet fra siden er tekst.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-07-05 09:27

Jeg har desværre ikke flere ideer lige nu, jeg grubler videre

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-07-05 10:07

Hejsa
jeg kan pt. ikke huske hvad det hedder på dansk

højreklik på "web sites" >>egenskaber og
under "performance" der skal den stå til "unlimited" (ubegrændset) adgang

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 22-07-05 10:17

Det du snakker om findes kun i IIS 6.0 (Windows 2003) mener jeg, for jeg bruger IIS 5.1 (Windows XP Pro Dansk) og der har jeg ikke de muligheder
med at kan få ubegrænset adgang.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 500 point
Dato : 22-07-05 11:00
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-07-05 11:59

Omkonfigurere proxyserverindstillinger i Internet Explorer
Sådan omkonfigureres proxyserverindstillinger: 1. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner i Internet Explorer.
2. Klik på fanen Forbindelser.
3. Vælg opkaldsforbindelsen, og klik på knappen Indstillinger.
4. Fjern markeringen fra afkrydsningsfelterne Automatisk registrering af indstillinger og Brug proxyserver.

Fjern desuden Winsock 2-opdateringen ved at køre filen C:\Windows\Ws2bakup\Ws2bakup.bat.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : otto65

Dato : 22-07-05 12:37

Tak for svaret dk.