/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kritik af hjemmeside
Fra : dvnielsen
Vist : 461 gange
50 point
Dato : 21-07-05 23:46

Hvis nogen har lyst må de meget gerne kigge min hjemmeside igennem for at se om den er logisk nok opbygget. Jeg er ikke lige sikker på hvordan man giver point til sådan noget, men jeg håber at vi kan finde ud af det.

Hvis ikke, er der evt. et site hvor man kan få kritik af ens hjemmeside?

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen
www.dvnielsen.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-07-05 23:59

Jeg er nok ikke den rette til at bedømme din hp, men har da lige været inde og kigge lidt på den. Jeg syntes opbygningen er ok, men der er da nogle "slåfejl", bl.a under musik, skriver du: hvor du man kan. Der er et par stykker mere sådan rundt omkring, men det er måske kun mig der lægger mærke til sådan noget?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 22-07-05 00:05

Syntes den er kanon flot

Kan ikke rigtigt finde noget..

Men, du kunne evt. lave et par underkategorier til links.. Søgemaskiner, tvguides, ect.
Og så få nogle flere links derind.. Måske www.chart.dk ville være til hjælp der..

RETTELSE TIL 'LINKS':

Sådan ser det nu ud:
Citat
Biozonen ...Man skal vel vide hvad der går i biografen.

Tvguide ...Hvis man ikke lige gider i biografen.

Rettelse:
Kode
Biozonen ...Hvis man har lyst til lidt forandring til at sidde 'hjemme' og se film

Tvguide ...Man ska' vel vide hvad der er i tv'et..

heh..

Mvh Simon

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 22-07-05 00:09

@ The_Evil_Bong: Nu du siger det der med biografen og tv'et kan jeg da godt se at det ser tåbelig ud ;)

@ Nordsted1: Ja jeg må nok hellere få læst det igennem en gang til i morgen tidlig når jeg er lidt mere frisk, for jeg plejer også at finde sådan nogle småfejl (men åbenbart kun på alle andres sider ;) )

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-07-05 09:31

Hej Daniel
Flot hjemmeside med en god/let overskuelighed. Rolige og afdæmpede farver er brugt, så man ikke får en omgang øjeelepsi ved at kigge på den. Ditto kan jeg godt li' du holder reklamer (links) væk fra hoved/start siden... det er jo ikke reklamerne, som er budskabet på din side.
En anden ting som jeg godt kan tilslutte mig på din side, det er at du har fravalgt alle de her pop-up og flyvende, rorerende pisse irriterende reklamer/meddelelser (jeg kan få fnidder af dem).
Over all bedømmelse... vær' du stolt over din hjemmeside, og løbende forbedringer / korrektur vil jo altid opstå, så du får 8 ud af 10 kokkehuer for hjemmesiden.
Hygge...
Søren

NB: Når du/I nu har interesse for hjemmesider, så var det måske værd at kigge ind forbi http://www.freeguppy.dk og hvis I vil se sider opbygget med GuppY, er der links til flere sider at finde her, inkl. min http://www.86325578.dk (er nu kun lavet for at "prøve")

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-07-05 09:37

Slutbemærkning
Det her er måske at skyde lidt over målet, men kan da give et par idéer
http://bedstpaanettet.dk/portal/page?_pageid=380,450128&_dad=portal&_schema=PORTAL

og så har jeg været inde og "snuse" lidt i "baglandet"... hvad med dine metatags?
http://www.metamaten.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-07-05 09:43

Takker for din hilsen

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 22-07-05 09:49

Jeg fik ikke fat i dit link : http://bedstpaanettet.dk/portal/page?_pageid=380,450128&_dad=portal&_schem a=PORTAL

med hensyn til metatags så har jeg overvejet det, men siden er jo hovedsageligt til venner og bekendte. Jeg arbejder på at lave en arbejdsside, som nok kommer til at hedde musik.dvnielsen.dk og den vil nok have metatags på så den er mere synlig for søgemaskiner.

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-07-05 09:54

Hej Daniel
Nej det kan jeg da godt forstå... at du ikke fik meget ud af
Der gik vist lidt hastværksfnidderfnudder i det, det skulle være http://bedstpaanettet.dk/portal/page?_pageid=380,450175&_dad=portal&_schema=PORTAL her kan du se hvad der f.eks bedømmes ud fra. OK! Bedst på Nettet vurderer kvaliteten af de offentlige hjemmesider ud fra følgende kategorier bla, bla, bla... og som jeg skriver, ja så er det at "skyde over målet", men det kan da gi' et par idéer til, hvorledes der bedømmes "out there".
Ta' det ikke så tungt... din side fungere jo perfekt
Søren

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 22-07-05 10:03

Hej igen Claus.

DET link gav til gengæld mening.

Det har hele tiden været vigtig for mig at siden skulle kunne ses på alle platforme (jeg bruger selv macintosh).

Jeg tror min største bekymring har været Brugervenlighed og nytteværdien på siden (den sidste ikke så meget da det som sagt jo mest er til venner og bekendte).

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-07-05 10:19

Øhnøhmm Claus?
Du mener vel Søren
Jamen så har du da opnået dit mål... for siden er som førnævnt til 8 kokkehuer med pil op

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-07-05 10:21

NB: Den der med Maskintorsken havde jeg gættet via din Blog
Søren

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 22-07-05 10:27

Søren selvfølgelig....

Tror sgu jeg kom til at kigge på at du havde skrevet CLAN og så ved jeg ikke lige hvordan det blev til Claus, sorry ;)

Tusind tak for feedback.

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-05 10:49

[hør] Befriende at se der findes en WYSIWYG editor der holder hvad den lover:

Citat
<!--
This page was created with RapidWeaver from Realmac Sofwtare. http://www.realmacsoftware.com
It may not be used unless you own a license for RapidWeaver 3.1 or newer.

The template was tested on Safari, Firefox, IE for Mac, and IE 6 for Windows.
It is 100% valid XHTML & CSS and renders correctly on all tested browsers.

Enjoy!

Copyright Realmac Software 2005.
-->

..dét er sgu et sjældent syn

Min eneste anke er sådan set, at synshandicappede ingen mulighed har for at ændre skriftstørrelsen, hverken fra browsermenuen Vis->Tekststørrelse eller vha. CRTL + rullen på en rullemus. Dette skyldes der er brugt faste pixelstørrelser på tekst i CSS koden. F.eks. font-size: 12px; Hvis man i stedet bruger em eller % angivelser bliver det muligt for klienten selv at vælge skriftstørrelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 22-07-05 11:45

Det er et af de bedste stykker software til at lave hjemmesider jeg nogensinde har set/brugt. Mine bekymringer kom da jeg begyndte at rode lidt udenfor hvad programmet kunne. Jeg er temmelig bange for at det der virker logisk i mit hoved måske slet ikke er det for andre.

Det med skriftstørrelsen kan jeg egentlig godt se er et problem

F.eks når man trykker på et bandnavn i kalenderen ved jeg ikke om det er logisk at man skal bruge menuen til venstre eller om man burde lave en "tilbage" knap, inde i den "frame" hvor man læser om bandet.

De venligste hilsner
Daniel V. Nielsen