/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom opstart af WinXP Pro
Fra : jcolinpoole
Vist : 367 gange
120 point
Dato : 21-07-05 00:07

Jeg har lige reinstalleret XP. (Ikke haft Virus) Efter instalation af XP starter windows op i normal hastighed. Efter inst. af Servicepack 1 kommer der en lang periode 5-7 minutter lige inden man får det første windowsbillede hvor skærmen er sort og derefter en hvid stribe i bunden med en forløbsindikator der bevæger sig meeeeget langsomt før windows så starter normalt. Derefter fungerer alt OK til aflogning hvor det påny bliver langsomt, dog ikke så langsomt som i opstarten. Har også prøvet at springe SP1 over og instalere SP2, men detsamme sker. HDD er partitioneret og formateret inden instalation så jeg har svært ved art forstå hvad som kan være problemet. Alle forslag modtages med stor tak.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-07-05 00:12

Prøv med chkdsk/f det kan også være din bios. Der døjer med at finde din hd

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-07-05 00:15

prøv at gå ind start / kontrolpanel / administration / logbog, der kan du se om der noget galt

Kommentar
Fra : jcolinpoole

Dato : 21-07-05 00:51

smxxx tak for svar. Der er intet galt i logbogen. Chkdsk finder ingen fejl. BIOS finder HDD inden servicepackinstallation og efter afinstall. så det er nok Windows der laver numre med mig. Flere forslag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 02:23

er du sikker på du giver tid til indlæsning af reinstallationen ???? Det gør nemlig lige akkurat som du beskriver nogen steder

Kommentar
Fra : jcolinpoole

Dato : 21-07-05 07:09

Det er jeg helt sikker på. Jeg har ladet den nye installation uden SPack boote flere gange inden jeg har omregistreret den og installeret SPack. Så har jeg bootet flere gange igen og hver gang har det taget urimelig lang tid som beskrevet.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-07-05 09:04

Prøv sfc/scannow Husk at sætte sin xp cd i drevet.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-07-05 11:20

Nogle mener det skal være
sfc/scannow andre
sfc /scannow
Men det virker altså ligegodt, hjemme ved mig.
Du kan også prøve sfc/scannow/f
mener der kommer nogle undermenuer frem.

Kommentar
Fra : jcolinpoole

Dato : 21-07-05 11:52

Tak det vil jeg prøve når jeg kommer hjem.

Kommentar
Fra : jcolinpoole

Dato : 21-07-05 19:11

smxxx

Sfc er åbenbart et smart program som jeg ikk kendte fra tidligere. Det løste desværre ingen problemer. Har nu i mellemtiden forsøgt en helt ny reinstall med ny XP og "indbygget" SP2. Der får jeg problemet umidelbart. Det fortæller mig at der er noget med Servicepack (både 1 og 2 som kolliderer med en eller anden hardware i min PC. Forvirrende??
Hjælp!!

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-07-05 21:02

Hej, har du en xp uden sp 1, eller 2, og opdaterer den, til xp sp1 ??? det kan du ikke, du skal holde dig til de opdateringer, der hører til din INSTALLTIONS CD, tror det er der, du har problemer,
Hvis din XP hedder XP kan du ikke hente noget ned til noget der hører TIL XP SP1 / 2?
Men hedder den XP SP1 kan du hente opdateringer til denne, eller opdatere til sp 2.
Men hører meget gerne fra dig, da jeg selv har XP SP1, men jeg kan heller ikke hente alle opdateringer ned.
mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 21:54

smxxx nogen sinde hørt om at man kan få en gratis cd med sp2 ??????

jcolinpoole - har du noget som helst andet kørende - eller er det kun xp du har kørt ind ????

Muligheden for at du nemlig er en af dem der først skal opdatere til sp1 og derpå sp2 er jo tilstede - så hvis jeg var dig ville jeg begynde forfra

Kommentar
Fra : jcolinpoole

Dato : 21-07-05 21:55

Det har fungeret udmærket i ca 1 år (siden SP2 kom ud) Så begyndte jeg at få enkelte bluescreens som gjorde at jeg cleanbootede og reinstallerede. Hensigten med SP 1 og 2 er jo netop at man kan opgradere tidlige versioner af XP til ny og bedre funktionalitet. Den version jeg nu prøveinstallerede va færdig med SP2 på inst.CDen. De andre SPer har jeg downloadet fra nettet da de blev tilgænglige i en ikke alt for fjern fortid.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 21-07-05 22:37

miritdk::::::::
Dig igen,,,,,,Har en, vil du have den.
Den må man altså godt brænde og sende videre, i forhold til ```````
Du er sikker på den XP du har den PASSER til din nye maskine,,,,,,,
Ellers var meningen, JO GOD nok,,,,,kører du en XP og kører en XP SP1 samtidig, og vil downloade servicepakker til XP SÅ er det ikke sikkert den kan finde, hvis du også har noget fra en XP SP1, da selv jeg bliver tosset af af holde styr på XP og XP SP2 og XP SP2,,,,,,,for slet ikke at tale om PROF, her giver jeg OP da jeg ikke ønsker at betale flere penge for noget, der ikke er brug for.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-07-05 22:45

smxx - i lige måde

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 22-07-05 07:44

jcolinpoole. Hej. Jeg synes du skulle prøve, at installere Sisoft Sandra og lade den foretage en analyse at din maskine. Programmet kan efter analysen lige nøjagtigt fortælle dig hvor der er flaskehalse i systemet, det vil nemlig resultere i langsommelig op og nedlukning. Sandra kommer også med forslag til hvordan disse problemer afhjælpes og det er ganske gratis. Programmet kan downloades her og er til stor hjælp.
http://www.soft-ware.net/system/steuerung/benchmark/index.asp?licht=sisoft+sandra. Jeg håber du kan få has på problemerne ved hjælp at dette program.
Peterfilstrup

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 120 point
Dato : 22-07-05 07:54

Du har, som alle andre ret til service fra Microsoft. Benyt den. Hvorfor spørge en flok ½-kloge Kandu'er, når du gratis kan få hjælp og vejledning hos Microsoft. Helt ærligt: "Hvorfor gå til hestens hale, når hovedet sidder forrest".
Hilsen Arne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-07-05 13:00

Med fare for at blive sammenlignet med hestens hale, så vil mit svar garanteret være det samme som Microsoft! Nemlig at du har et hardware problem! Da du ikke oplyser meget om din PC's hardware er det umiddelbart svært at løse! Har du været inde på windows update og se om der ligger nogle hardware drivere der?

Kommentar
Fra : jcolinpoole

Dato : 22-07-05 16:21

Jeg har talt med MS support. De anbefaler en BIOS opgradering. Problemet er for dem svært at forstå fordi det er opstået uden at der der skiftet hardwarekomponenter og SP2 har fungeret udmærket med de samme komponenter i PCen. Skal nu forsøge at opgradere BIOS og derefter evt at skifte Harddisk. Jeg accepterer arne.jakobsens svar som OK, men er altså foreløbig lige langt.
Så hvis der er andre med gode råd / tips så vil jeg være taknemlig.

Godkendelse af svar
Fra : jcolinpoole

Dato : 22-07-05 16:38

Tak for svaret arne.jakobsen. Jeg gjorde det faktisk i går. Fik kontakt i dag og har fået venlig, men ikke ret præsis hjælp. Skal prøve at upgrade BIOS i første omgang.
Tak uanset.
Colin