/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hjælp til at oprette egen server
Fra : Anden_90
Vist : 3724 gange
50 point
Dato : 20-07-05 07:05

Jeg ville høre om hvor vidt det er muligt at lave sin egen server og hvordan? Jeg tænkte på, at hvis man er nogle stykker rundt om i landet, som ønsker at arbejde sammen om et projekt, kan man så lave en en hjemmeside på denne server hvor man så har mulighed for at uploade hver især via et ftp login sådan man på hjemmesiden kan se det nyeste de andre har fundet ud af... Ville dette være muligt at lave, som privat person?

Med Venlig Hilsen

Mikkel Skovlund

Accepteret svar
Fra : KDL7

Modtaget 60 point
Dato : 20-07-05 08:13

Hej

Det kan du fint selv gøre dog er det klart en fordel at du har en fast IP. Du skal bruge en web server til hjemmesiden og en ftp server til ftp. Du kan læse alt om opsætning af Apache web server her www.thorsnet.dk. Som ftp server har jeg tidligere benyttet www.serv-u.com og www.bpftpserver.com som begge er meget nemme at sætte op. Apache er gratis, men de 2 ftp servere tilbyder kun en gratis prøve periode.

Med venlig hilsen
Kristian de Linde

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 20-07-05 08:28
Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 20-07-05 15:58

Kan man bruge andre ftp serverer? Altså nu bruger jeg CuteFTP 7.0 Kan det bruges?

Kommentar
Fra : KDL7

Dato : 20-07-05 20:11

Hej igen

CuteFTP er en klient og det du bruge er en servere som du så har kørerne på samme maskine som din web server og så kan du bruge programmer som CuteFTP til at tilgå servere. Jeg kan se at GlobalSCAPE som står bag CuteFTP også har en server som du kan hente en prøve version af se evt. her http://www.cuteftp.com/downloads/index.asp

Med venlig hilsen
Kristian de Linde

Kommentar
Fra : Anden_90

Dato : 21-07-05 00:12

Ja jeg har fået det til at virke, med en uniserver... Men tænkte på om det kan lade sig gøre, at folk kan se hvad jeg laver på mit webcam direkte online?

Kommentar
Fra : KDL7

Dato : 21-07-05 09:41

Hej

Det kan helt sikkert lade sig gøre, men jeg har ingen erfaringer med webcam så her kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Du bliver nok nød til at lave et nyt spørgsmål til det.

Med venlig hilsen
Kristian de Linde

Godkendelse af svar
Fra : Anden_90

Dato : 15-08-05 22:00

Tak for svaret KDL7. Jeg fik lavet en uniserver, men brugte det ikke så længe.. Det var sgu for besværligt, så lavede bare mine sider et andet sted...