/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pc går ud - for høj temp???
Fra : mokosk
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 17-07-05 19:15

Jeg har over det sidste lange stykke tid, haft store problemer med min computer.
Når jeg køre nogle programmer, går der ikke længe, før end pcen slukker uden varsel, og vil ikke starte op igen, før strømkablet har været fjernet i et stykke tid.
Der er ikke nogen fast rytme andet, end det sker når jeg køre programmer.
Først troede jeg det var mit grafikkort der var problemet, men efter det er pillet ud, sker det stadig.
Nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre - prøve. Jeg har skiftet kølepasta ved min CPU.

Hvis jeg dumper dataerne/temp for min pc, er der så en der vil fortælle om de er kritiske?

ASRock P4S61 (motherboard)
Intel Celeron 2800 MHz

Beskrivelse   Værdi
Sensor Egenskaber
Sensor Type   Winbond W83697HF (ISA 290h)
Motherboard Navn   ASRock G Pro / GE Pro / P4i45PE / P4S61 / PE Pro Series

Temperaturer
Motherboard = 42 °C (108 °F)
CPU = 32 °C (90 °F)

Seagate ST330630A = 45 °C (113 °F)

Maxtor 6Y160P0 = 31 °C (88 °F)

Køle Ventilator

CPU   2860 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne   1.60 V
+3.3 V   3.28 V
+5 V   5.40 V
+12 V   13.01 V
+5 V Standby   4.80 V
VBAT Akkumulator   2.05 V

Håber nogen kan hjælpe

Mvh
Morten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 19:20

Det er normal temperaturer for din CPU som er mest følsom.
Så det må være noget andet.
Har du været i egenskaber og se - er nogen gule markeringer.

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 17-07-05 19:23

mokosk. Hej Morten. Der er ingen af de værdier du har der, som er kritiske. Der er umiddelbart 2 ting du kan prøve. Der kan være for meget kølepasta ved cpu'en. Så vil maskinen opføre sig som du beskriver. Den anden ting du kan prøve, er at hente en ny biosfil og opgradere bios. Det kan gdt være en fejl i denne fil der laver de problemer. Jeg håber du får løst problemet.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 19:29

Celeron D 2.8 har normal temp på 32-36 gr. ved tomgang og ræser op til ca. 55-60 ved hårdt arbejde.
Men det er jo vigtigt at din comp kan komme af med den varme.
Står den inde i en "kasse" og pruster.

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 17-07-05 19:29

Tak for den hurtige reaktion - det er sku derfor jeg så godt kan lide denne her side

Jeg har været inde i enhedshåndtering, og den eneste gule markering der er. er på min usb 2 enhed. Den har altid været gul, uanset hvad jeg har gjort.

Med hensyn til kølepasta, så har jeg prøvet at komme lidt mere på, end jeg plejer! og det sjove er, at den endnu ikke er gået ned! men jeg er bange for at det er en stakket frist!!!!

Hvilken bios update skal jeg lede efter????

Jeg vender tilbage, når jeg ved om skidte køre eller bare viser sig fra sin flinke side for en stund!

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 19:31

Prøv at køre chkdsk/f over kommando, den kan muligvis hjælpe.
Eller prøv at scanne for virus/spyware

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 17-07-05 19:32

mokosk. Hej Morten. Du skal gå ind på Asrock's hjemmeside og hente den sidste nye biosfil til dit bundkort. Du søger blot efter bundkortet på siden og downloader den relevante fil og derefter flasher du bios.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 17-07-05 19:32

Jeg har for lang tid siden, mange mdr, fjernet den ene side på dyret. Det hjalp ikke det store!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 19:40

Du skal ikke fjerne side eller forplade - så ændrer du jo det luftflow som er i comp.
Og det er ikke din CPU og det er ikke for lidt/meget kølepasta.
Men er din strømforsyning mon stor nok

Accepteret svar
Fra : cbsjanten

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-05 20:09

ja jeg har prøvet det samme det var en fejl på min strømforsyning en ny og vupti den spinder igen

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 17-07-05 20:20

Hmm - så skete det igen. Ned gik dyret.....
Min strømforsyning er ikke andet end 4 mdr. gammel, og er på (peak 350W og 300W)

Men det kunne godt tyde på, at det er den der volder problemer!

Jeg må prøve at købe en ny i morgen.

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-07-05 20:27

ja du kan jo altid lave en aftale med dem om at bytte den igen hvis det ikke er problemet men det tror jeg det er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 20:31

Måske men hvor meget ar du tilsluttet.
Der er jo også mulighed for overbelastning på grund af fejl, og så skal den meget gerne poppe ud.

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 17-07-05 20:35

Jeg har 2 stk. HS, et trådløst netkort, et 128 Mb grafik, en dvd-brænder og tastetur og mus.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-07-05 20:42

Har du set efter, om der skulle sidde en ledning i klemme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-05 20:59

I hvilket program går den ned og viser den noget på skærmen lige inden.

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 17-07-05 21:09

Det er ikke i noget bestemt program. Men det er når der køres et program der kræver noget - eks. efter et stykke tid i media player. Nej der bliver ikke vist nogle skræme - alt strømmen forsvinder bare.

Jeg vil prøve at geninstallere windows for at se, om det hjælper. Hvis ikke det er det, eller strømforsyningen, har jeg en svag mistanke til min ældste hd!

Godkendelse af svar
Fra : mokosk

Dato : 20-07-05 08:45

Jep cbsjanten så er den i vinkel.

Jeg købte ny strømforsyning, og nu taber dyret ikke pusten længere.
Når jeg i everest kigger på strømmen på min computer nu, ser det bedre ud en den jeg har dumpet øverst.
Værdierne ligger lavere end dem jeg har vist, så den gamle strømforsyning gav muligvis for meget strøm.

Til alle Jer andre der har givet mulige forslag og bud - TAK for ideerne. Det er lækkert at nogle har tid og overskud til at give gode råd. Desværre kan kun en belønnes med point

Men nu er computeren atter i top-form, eller så meget den kan blive det med håbløse WINXP!

God dag.
Mvh
Morten