/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan opretter man en nyhedsgrupp ?
Fra : dvnielsen
Vist : 454 gange
18 point
Dato : 08-10-02 11:19

Jeg kunne godt tænke mig at oprette en nyhedsgruppe som folk kan komme på ved hjælp af deres outlook ekspress. Er det en umulighed? Hvor skal man henvende sig for at komme på de forskellige nyhedsservere. ..... Well you know.

Er det muligt?

Daniel Nielsen

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 18 point
Dato : 08-10-02 18:21

Det gør du ved at skrive til din internet udbyder, en anden mulighed er også at tage kontakt til de nyhedsgrupper hvor der sidder admins de kan hejlt klart hjælpe dig videre.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 19:48

Hej dvnielsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kunne godt tænke mig at oprette en nyhedsgruppe som folk kan
> komme på ved hjælp af deres outlook ekspress. Er det en umulighed?

Nej, du kan da nemt komme på alle dk-hierarkiets grupper med Outlook
Express (OE) - og formentlig 5-40.000 andre (afhængig af newsserveren).

Uanset udbyder kan du bruge fx Sunsites newsserver (navnet på serveren
er blot "sunsite.dk" og intet andet).

Afhængig af udbyder er der formentlig endnu bedre og i alle tilfælde
større udvalg (af grupper).

Hvilken udbyder har du? (Så kan en med samme udbyder bedre henvise til
præcis, hvad du skal gøre).

Egentlig burde dette her være FUT'et til
<newsdk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>. Men jeg
undlader at gøre det lige nu, så du ikke taber tråden

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 19:49

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> <newsdk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>

<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>
selvfølgelig...

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 08-10-02 22:53

Sunsite skriver at det kun er til open end projekts ??? Hvad er det???

Godkendelse af svar
Fra : dvnielsen

Dato : 08-10-02 22:54

Oh and by the way jeg prøver lige de andre ting også BRB

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 21:11

dvnielsen wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at oprette en nyhedsgruppe som folk kan komme
> på ved hjælp af deres outlook ekspress. Er det en umulighed? Hvor skal
> man henvende sig for at komme på de forskellige nyhedsservere. .....
> Well you know.
>
> Er det muligt?

Bestemt, check <http://www.usenet.dk/info/dk-oss.html#1.8>.

Du må dog være forberedt på at såfremt der allerede findes en
nyhedsgruppe der dækker emnet vil du nok blive henvist til at
bruge denne. Check i det hele taget <http://www.usenet.dk>, der
står en masse nyttigt om usenet og det er muligt at du finder en
gruppe der passer til dit emne uden at behøve besværet med at
oprette en ny.

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 21:36

Hej Thomas Strandtoft, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Jeg kunne godt tænke mig at oprette en nyhedsgruppe som folk kan
>> komme på ved hjælp af deres outlook ekspress.
>
> Bestemt, check <http://www.usenet.dk/info/dk-oss.html#1.8>

Ja, jeg var (og er) også lidt i tvivl om, hvad Daniel præcis mente med
spørgsmålet. Umiddelbart gættede jeg på det samme som dig (hvordan man
opretter en [ny] nyhedsgruppe).

Men i anden gennemlæsning lød det snarere, som om problemet var at
anvende Outlook Express som nyhedslæser i stedet for i stedet for Kandu
(hvor han postede fra) eller andre webbaserede dimser.

Måske kan han selv opklare det?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kommentar
Fra : dvnielsen

Dato : 09-10-02 07:36

Det var at oprette en nyhedsgruppe... Det med outlook var bare for at pointere at det gerne måtte være en ligesom rec.gambling.poker og ikke f.eks. MSN Communities. ..... Ja jeg ER lamer, but bear with me

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 17:02

Rudi Stegen wrote:

> Ja, jeg var (og er) også lidt i tvivl om, hvad Daniel præcis mente med
> spørgsmålet. Umiddelbart gættede jeg på det samme som dig (hvordan man
> opretter en [ny] nyhedsgruppe).
>
> Men i anden gennemlæsning lød det snarere, som om problemet var at
> anvende Outlook Express som nyhedslæser i stedet for i stedet for Kandu
> (hvor han postede fra) eller andre webbaserede dimser.

Ja, det fremgår af dit svar til ham..

> Måske kan han selv opklare det?

Sålænge vi supplerer hinanden, så kan han jo bare vælge det svar
han finder mest brugbart, vi må sige at have "helgarderet"..

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.