/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Endnu en klage over støj... !
Fra : molokyle
Vist : 4031 gange
75 point
Dato : 16-07-05 12:59

For et par måneder siden modtog jeg en klage i min ejendom over generende musiceren, samt støj på trappen i natte timerne. Her er mit svar fra dengang :

Citat
Under henvisning til deres skrivelse d.29-04-05 (Vedr. A/B Grønnebo-Afspilning af musik), stiller jeg mig totalt uforstående og krænket over for anklager om de postulerede gener, jeg skulle have påført beboere i opgangen:

XXX...
2300 København S.

Ad. 1)

Jeg har et arbejde der kræver jeg står tidligt op om morgenen; ultimo kl. 6.00 og går derfor oftest til ro kl 22.00.
I week-end'erne opholder jeg mig hos mine forældre, hos bekendte eller hos min veninde, som bor i Kastrup.

I denne forbindelse skal det lige nævnes; mit erhverv som programmør kræver der er arbejdsro og at jeg til tider arbejder hjemme.

Ad. 2)

Opgangen i xxx 1 er således indrettet :

De lejligheder der fra gadeniveau opfattes som liggende til højre, er i følge adressen; i virkeligheden beliggende til venstre, da trappepartiet er 'spejlvendt'. Dette kan være årsagen til at folk der ikke selv bebor opgangen, udefra set kan tage fejl af lejlighedernes indbyrdes fysiske placering i forhold til den faktuelle adresse. Mig bekendt er xxx 1 den eneste opgang i andelsboligforeningen der er indrettet således.

Ad. 3)

Jeg har i de 16 måneder jeg har beboet lejligheden én gang haft en 'støjende' fest. Nemlig; da jeg holdt 'Åbent Hus' i anledning af min 45 års fødselsdag : Tirsdag d.19-04-05 fra kl. 10.00 til 22.00.
Fra ca. kl. 19.00 til 21.00 var der musik og dans ...for lukkede vinduer og dører !!!

Jeg modtog dog en venlig, ..men bestemt, mundtlig advarsel om klage : Torsdag d. 21-04-05 (..aftenen før helligdagen; St. Bededag kl. 19.30) af et medlem af ejendommens bestyrelse, der ikke selv bebor opgangen. Vedkommende henviste til henstillinger om at lukke min altandør pga. generende musiceren. Klagen var i følge bestyrelsesmedlemmets udsagn, kommet fra beboere på den anden side af gaden. Henstillingen blev prompte efterfulgt og musikken dæmpet!

Jeg har aldrig; hverken på, før, eller siden denne dato, modtaget mundtlige klager fra nogen af opgangens beboere vedr. støj, larm eller gener.

Ad. 4)

Larm på trappen må jeg ligeledes stille mig aldeles uforstående over for og afvise at denne skulle skyldes eller være mit ansvar, da jeg uhyre sjældent har gæster, ensige selv betræder denne, ud over alm. daglig brug for at komme til og fra min bopæl. Jeg har tilspurgt alle opgangens beboere og ingen har givet udtryk for, at have bevæggrunde til at klage over mit støjniveau, opførsel eller person i al almindelighed.

--------------------------------

På baggrund af ovenstående ser jeg gerne De tager til efterretning og reviderer (an-)klagen om støjgener.

Jeg har i øvrigt en formodning om, hvilke lejligheder og personer, der i tilfælde af larm og støj på opgangen kunne være på tale, men da det ikke generer undertegnede personligt, ser jeg ingen grund til at oplyse hvem eller hvilke personer, det kunne dreje sig om. Dette er en ejendom der bebos af ganske alm. mennesker ...ikke et mausolæum !

Jeg ser gerne fremover, såfremt der skulle foreligge klager over min person, at dette dokumenteres med : Årsag, dato, tidspunkt, samt evt. kopi af politianmeldelse indgivet af klageren jf. Straffeloven eller Politivedtægten for København, da jeg ellers vil afvise klagenerne, som grundløse, purt opspind og et forsøg på cikane.

Jeg mener på det bestemteste ikke at have misligeholdt de punkter der er indeholdt/angivet i andelsboligforeningens vedtægter eller på anden måde at have bragt mig i konflikt med vedtagne regler og dansk lov.

De skal være velkommen at sende en kopi af dette brev til ejendommens bestyrelse.

Mvh. Henrik Mortensen.

Hér til morgen modtog jeg følgende brev:

Citat
Vedr. A/B Grønnebo - klage over støj.

Bestyrelsen har igen anmodet os om at skrive til Dem, da problemet med klager over støjgener fra Deres lejlighed fortsætter. Senest er det blevet hørt, at De har spillet på trommer ude på Deres altan efter kl. 24.00.

På baggrund af ovennævnte skal vi gøre opmærksom på den vedtagne husorden, som vedlægges i kopi.

Overtrædelse af husordenen kan medføre at DE ekskluderes af foreningen og må fraflytte Deres bolig.

... kopi af dette brev er tilsendt og bla. bla. bla...

Hertil har jeg repliceret :

Citat
Jeg har med stor moro modtaget Deres brev ad. d.15-07-05 ..og kan hermed meddele; jeg har solgt min Stor-tromme og købt en trompet i stedet :-D

..og det glæder mig desuden, den generende larm på trappen tilsyneladende er ophørt ;-)

Nu må De ophøre med deres anklager, da jeg ellers ser mig nødsaget til med advokatbistand at få stoppet denne vedvarende chikane og nedlægge påstand om æreskrænkelse, samt injurier og et deraf følgende erstatningskrav for bagvaskelse og tort; som oprejsning.

Hvorfor man er ude efter at jeg skulle fraflytte min andelslejlighed er mig aldeles uforståeligt? Jeg må igen på det
kraftigste tilbagevise de urigtige oplysninger om, jeg skulle have spillet på tromme (Jeg ejer simpelthed ikke en sådan!) ude på min altan kl. 12 om natten (På dette tidspunkt har jeg ligget i mn seng og sovet i mindst 1 time!).

Som jeg påpegede i mit sidste brev til Dem d. xx-xx-05 er jeg en rolig person, men nu er min tålmodighed ved at være opbrugt.

Som sidst ønsker jeg, dersom der skulle foreligge klager fremover, at disse udover årsag; angives med dag og dato, samt en kopi af evt. politianmeldelse, som dokumentation for disse uhyrligheder.

Det eneste sted hvorfra jeg har bemærket der er lyde der med lidt god vilje kan sidestilles med de postulerede støjgener, er fra min genbo med hvem jeg deler altan. Denne altan er på midten adskildt af en skillevæg, der dog ikke kan ses fra gadeniveau eller fra de overfor beliggende lejligheder!

Jeg har talt med et bestyrelsesmedlem i vores andelsbeboerforening, som indrømmer at de foreliggende klager fra gadens beboere blot er formidlet videre som 3. part, uden at bestyrelsen i øvrigt har taget stilling til klagernes indhold, endsige rigtighed!

Mvh. Henrik Mortensen

xxx 1
2300 København S.

Hvor meget skal man finde sig i ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-07-05 13:19

Citat
Fra : molokyle Dato : 05-06-05 22:13

..og så lidt sladder til de, der følger med på sidelinjen

Det er absolut SIDSTE gang Afskylia sætter sine ben her i hytten !!!

Hun væltede ind natten til lørdag kl. lort og ville sove. Hun havde iflg. eget udsagn; været oppe at slås med nogen 'fremmed indvandrere' på CA. Hun havde nogle snit i hovedbunden og var smurt ind i blod, men var skredet fra skadestuen, da hun ikke syntes det gik tjept nok med at blive syet. Gul og blå var hun også tævet

Efter at have sovet under højlydt snorken til kl. 10 sku' hun bade og jeg gik ud på altanen. Pludselig smækkede altandøren og jeg bliv låst ude, medens hun gik på 'opdagelse' i lejligheden og smadrede lidt på sin vej

Jeg måtte pifte, banke og råbe !!!

PPFFFHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIFFFFFT : HALLO ; JEG SKA'BRUGE LIDT HJÆLP HER ....DER !!!

Til alt held hørte bus-chaufføren fra 1. mine klageråb og jeg fik kastet nøgler ned, så han kunne låse sig ind i min lejlighed ....og låse mig ind fra altanen.

Afskylia tog flugten nedad trappene og ud ...kun iført min morgenkåbe

10 min. senerere dukkede hun op og jeg smid hendes tøj, sko og de 20 smøger jeg havde foræret hende, ned til hende fra altanen, under store klapsalver fra resten af husets beboere.

Atter 10 min senere ringede hun atter på og ville op at undskylde og hente sin nøgle, jeg var blevet betroet for længe siden. Hellere end gerne tænkte jeg ...og farvel.

...men hun nåede lige at score 2 skjorter og et par antikke elfenbens-terninger, jeg havde liggende i vindues karmen

Salmonella Afskylia Hygiegnen ..GoodByeRuth

</MOLOKYLE>

Ja altså noget foregår der sq på både din altan og i opgangen Molo! Du tror ikke at al din tumult med kvinden Afskylia - kan have generet dine naboer?!

Lad være med at spille så uskyldig - det klær dig slet ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-05 13:20

Sælg den trompet og køb et signalhorn.................den er meget mere gennemtrængende.
Eller:
Anmeld dem for chikaneri.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-05 13:26

Ja, det er måske din desperate banken på altandøren, i håbet om at undgå samme skæbne som overlærer Andersen i Matador, der er blevet opfattet som om du slog på tromme, ledsaget af sang "Luk mig ind.....Lås så op..."

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 13:33

cremygirl ->

BEMÆRK :

Altandøren var jo LUKKET !!!

Jeg mener da absolut man skal tage til genmæle, når man under trusler om at miste sin bopæl, bliver skudt i 'altanen', man skulle side at spille på tromme kl. Lort om natten ?

Afskylias depart foregik kl. 11.00 en lørdag formiddag !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-07-05 13:41

Ja ja Molo. Rolig nu

Der står jo som følger i skrivelsen.

Citat
Vedr. A/B Grønnebo - klage over støj.

Bestyrelsen har igen anmodet os om at skrive til Dem, da problemet med klager over støjgener fra Deres lejlighed fortsætter. Senest er det blevet hørt, at De har spillet på trommer ude på Deres altan efter kl. 24.00.

Bemærk nu lige selv Molo, at der står "klagerne over støjgener fortsætter". Efterfilgt af ordet SENEST!!
Altså kan der sagtens være blevet klaget over episoden med Afskylia INDEN der så SENERE klages over andet (trommen )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 13:50

creamygirl -> Du har overset at klagerne går på støj efter kl. 24.00.

I vores vedtægter er det anført at larm og støj; herunder støvsugning, håndværk og høj musik mv., skal foregå for lukkede døre og vinduer og kun inden for tidsrummet : 8.00 til 22.00 medmindre at støjen (f.eks. gulvafhøvling) er forudanmeldt og godkendt af bestyrelsen.

Når jeg endelig er vågen efter kl ca. 23.00 er det da fordi, et eller andet har fanget min opmærksomhed på www.kandu.dk ...og så har jeg sgu svært ved at sidde på altanen og spille bongo-tromme samtidig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 13:51

Larmer mit tastatur virkelig så meget, det adstedfører klager fra beboerne på den anden side af vejen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-07-05 14:03

Noget kunne tyde på, at nogen ønsker at smide dig ud, for selv at overtage lejemålet.

Du bør efter min mening kontakte advokathjælpen, og sætte hårdt mod hårdt, og ellers gøre som du jo har skrevet, at kontakte en advokat.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 14:08

ellebye -> Jeg overvejer at kontakte retshjælpen mandag

..om ikke andet: Så for at høre, hvor jeg står

Jeg er dog sikker på jeg står bedre, hvis ikke jeg lader klagen stå imodsagt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 14:11

Ps. ellebye -> Det er ikke engang et lejemål. Det er en andelsboligforening En 1 værelses med gang, køkken, bad og alkove og jeg har ikke belånt den, så jeg skylder NADA i den og den er ca. 140.000 kr. værd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 14:12

Hov... glemte jeg at sige, der selvfølgelig er en stue ...og en altan

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-07-05 14:18

Molo, jeg har løsningen.....du må gerne have dine udenoms- børn på besøg, ikke sandt?

Du låner mine to på 10 og 7½, knægte, giver dem en pose slik, TIL DELING, sætter dig tilbage og fryder dog over, at naboerne nu er kommet til kort.

Ai, spøg til side, fat i en advokat, der lige kan sætte den andelsboligforening på plads.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-07-05 14:20

Til en rund fødselsdag kom "Harmonika-Erling" med maveorglet. Dengang klagede flere naboer: "Kan I ikke skrue op for lyden og åbne vinduerne ?"
Så Molo, prøv med lidt instrument undervisning !
/PG

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-07-05 14:23

Mai_Britt --> en pose slik TIL DELING

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 14:26

Maj_britt -> Jeg har sgu da ingen udenomsbørn ..selv de grimmeste piger vil ikke danse med mig

Guild -> Jeg har ikke en tone skabt i livet ...min genbo; med hvem jeg deler altan, åbentbart heller ikke !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-07-05 14:43

Jo jo, Molo, vi siger bare du er far til mine unger, så de kommer hver anden week-end og hver onsdag fra 14-21.........

De får sq da en tromme med, man skal jo tilgodese deres fritidsinteresser; ser du, Molo, børn må nemlig godt larme, det kan din bestyrelse ikke brokke sig over, når det foregår i almindelig åbningstid

Så du siger bare til og hvalpene er på vej..........med en pose slik og tromme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 15:01

maj-britt

..for at opfylde mine forpligtigelser som pap-far, kræver det mindt en pose FF'ere, lidt 'skrå-tobak' og et par Stesolider.

Dette kan den 'største' tage anvar for at anskaffe og bære..

...hvor gammel er den yngste siger du?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 16-07-05 15:10

Molo, du får sq alle 4 ud, knægte hele banden, 25, 20, 10 og 7½.

En PS-2 og 4 spil, var det LARM dine naboer brokkede sig over????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 16:00

maj_britt -> Jeg tror sgu ikke jeg har plads til så mange i fryseren

..efter 'lidt' omtanke har jeg reformuleret mit påtænkte brev, som advokaten lige skal kigge efter i sømmene først

Citat
Jeg har med stor moro modtaget Deres brev dateret d.15-07-05..og kan hermed meddele:

Jeg har solgt min Stortromme og købt en trompet i stedet!

..og det glæder mig desuden, den generende larm på trappen tilsyneladende er ophørt.

Nu må det snart tage en ende med Deres anklager, da jeg ellers ser mig nødsaget til med advokatbistand, at få stoppet denne vedvarende chikane og nedlægge påstand om ærekrænkelse, samt injurier og et deraf følgende sagsanlæg og påfølgende erstatningskrav for bagvaskelse og tort; som oprejsning.

Hvorfor man er ude efter, jeg skulle fraflytte min andelslejlighed er mig aldeles uforståeligt? Jeg må igen på det kraftigste tilbagevise de urigtige oplysninger om, jeg skulle have spillet på tromme (Jeg ejer simpelthen ikke en sådan!) ude på min altan efter kl. 24.00 om natten (På dette tidspunkt har jeg ligget i min seng og sovet i mindst 1 time!).

Som jeg påpegede i mit sidste brev til Dem d. xx-xx-05 er jeg en rolig person, men nu er min tålmodighed ved at være opbrugt. Som sidst ønsker jeg, dersom der skulle foreligge klager fremover, at disse udover årsag; angives med klagerens navn og adresse, dag og dato, samt en kopi af evt. politianmeldelse, som dokumentation for disse uhyrligheder.

Det eneste sted hvorfra jeg har bemærket der er lyde, som med lidt god vilje kan sidestilles med de postulerede støjgener; er fra min genbo med hvem jeg deler altan. Denne altan er på midten adskilt af en skillevæg, der dog ikke kan ses fra gadeniveau eller fra de overfor beliggende lejligheder! De skal være velkomne at besigtige forholdene.

Jeg har talt med et bestyrelsesmedlem i vores andelsboligforening, som indrømmer at de foreliggende klager fra gadens beboere blot er formidlet videre som 3. part, uden at bestyrelsen i øvrigt har taget stilling til klagernes indhold, endsige rigtighed!

Ps. I øvrigt skulle De måske overveje at ændre proceduren vedr. klager?

Det kan da umuligt være den tilskrevne, som skal følge op på klagerne. Som minimum må man da som anklaget, få alle relevante informationer om anklagens punkter. Herunder som tidligere nævnt: Navn på klager, årsag, tidspunkt, dag og dato, samt evt. politianmeldelser vedr. klagepunktet. Uopfordret post med et indhold der kun er egnet til at påføre modtageren besvær og/eller ulemper, er så vidt jeg er oplyst ulovligt og kan medføre politianmeldelse.

Jeg skal meddele Dem at ordensreglementer/bolig- og bestyrelsesvedtægter der er en tilsidesættelse af Dansk lov og retspraksis ikke er gyldige i opsigelses-/ekskluderings øjemed eller trusler herom, i forhold til opsigelse af okkupantens egen bolig.

Som sidst; kan De sende en kopi af ovenstående til Andelsboligforenings bestyrelse.

Mvh. Henrik Mortensen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-07-05 17:06

Molo, ved du hvem det er, der så forfærdelig gerne vil have din lejlighed??

Skynd dig hellere at få fat i den advokat fra retshjælpen. Det lugter stygt af, at de vil vippe dig ud.

Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 75 point
Dato : 16-07-05 17:42

Ikke fordi jeg vil træde i det, men dit spørgsmål lyder:

Hvor meget skal man finde sig i?!

Du har jo selv besvaret dit spørgsmål Molo! ..Du vil IKKE finde dig i det - og har allerede skrevet et brev, hvori du beskriver hvad du forlanger mht til disse klager..

Personligt hænger jeg mig dog ikke så meget i påstanden om, at du skulle have spillet tromme på din altan efter kl 24.00 - men jeg har en gang boet nabo til et par, hvor der så at sige var larm på alle tidspunkter af døgnet - og det var hamrende irriternde.

Mine daværende naboer kan godt minde lidt om dine beskrivelser af Afskylias besøg hos dig. De holdt heller aldrig fest i selve lejligheden, men ofte/altid var der alkohol blandet ind i al larmen og balladen.

De kom væltende skide fulde hjem (på alle tider af døgnet) og det medførte altid en gang råben og skrigen, både i lejligheden og på trappen - smækken med døre - løben op og ned på trapperne. Tøj hældt ud af vinduet osv - og jeg kan altså godt forstå, hvis folk klager over den slags. Det gjorde jeg også selv!

Ikke fordi jeg tror det er sådan hos dig, men du har dog før fortalt om både dine og Afskylias noget heftige drukture, derfor mine første indlæg i tråden..
Beklager hvis du føler det som et angreb. Det er ikke sådan ment..

Føler du at klagerne er uberettiget, så gør som du allerede er i gang med.
Andet er der vist ikke af gode råd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-07-05 18:01

" Dette er en ejendom der bebos af ganske alm. mennesker ...ikke et mausolæum ! " (prøv at indsætte "det er ikke" foran mausolæum

ordene: "Jeg har solgt min Stortromme og købt en trompet i stedet!" - hmm - skulle der blive ballade kan de bruges imod dig - hvad der er indlysende for de fleste er det ikke altid for dem der vil "nakke" nogen !

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 19:03

[hør] ALTID påængår til de, der giver mig ret creamygirl.

Flid, fedt og snyd !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-05 19:03

..og smalsnak

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-05 11:07

Efter samråd med advokat er skrivelsen til Ejendomsadministrationen blevet udformet og afsendt med denne ordlyd :

Citat
Under henvisning til deres skrivelse d.15-07-05 (Vedr. A/B Grønnebo-Afspilning af musik), må jeg, som da jeg besvarede Deres sidste skrivelse d.29-04-05, afvise disse klager.

Ad.1) Jeg går i seng før kl. 24.
Ad.2) Jeg har ingen tromme.
Ad.3) Efter at have taget kontakt til de andre beboere i opgangene;

xxx 1 og 3
2300 København S.

..er der ikke nogen der kan bekræfte på noget tidspunkt at have hørt støj eller noget trommeri, hverken før eller efter mørkets frembrud, fra min lejlighed.

Det glæder mig dog, at støjen på trappen tilsyneladende er ophørt.

I øvrigt finder jeg det påfaldende jeg stadig ikke får oplyst dag og dato for de postulerede gener, samt oplyst hvem klageren/-e er, således jeg gennem min advokat og et civilt søgsmål kan nedlægge påstand om chikane og ærekrænkelse, med deraf følgende erstatningskrav, såfremt disse udokumenterede klagebreve ikke stopper.

Mvh. Henrik Mortensen.

</MOLOKYLE>