/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kabelmodem
Fra : Maggie
Vist : 398 gange
20 point
Dato : 15-07-01 13:06

Hej alle

Jeg er tilsluttet nettet med et 256 kbit kabelmodem. Jeg har ingen problemer
med at hente post og store filer fra nyhedsgrupper, men hvis jeg vil sende
f.eks 2 MByte fra Outlook eller med Power Poster går det galt. Jeg kan
simpelthen ikke få det sendt. Kan det være kabelmodemet, der er problemet?
Jeg er jo tilsluttet og kan sagtens hente filer (hurtigt). Det undrer mig
meget og håber at andre har hørt om problemet.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-07-01 14:56

Jeg har præcis det samme problem, jeg tror bare ikke
at Outlook kan klare det.

Jeg har 384/128 ADSL hos CyberCity og ligepludselig
går den bare i stå, og progressbaren bevæger sig ikke
Men hvis du også har prøvet et andet program kan det være
at det ikke er fejlen.

Hvad med mailservere? Mon de så er problemet.

//Tommy

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-01 17:30

Det må næsten være modemmet. Jeg har ingen problemer 512/256. Mit modem hedder com21.

Kommentar
Fra : Maggie

Dato : 15-07-01 18:59

Problemet er, at jeg godt kan sende nogen gange. Hastigheden hopper bare op og ned, og nogen gange kan den slet ikke sende, og der kommer timeout. da jeg kørte Win2000 (nu kører jeg Win98) kunne jeg sende med fuld hastighed. I forgår sendte den den rimeligt godt, men i går aftes kunne den slet ikke. Jeg tror også det er modemet, men jeg kan jo sene med fuld hastighed. Jeg tror jeg vil prøve en ny installation af Windows, og så ellers kontakte min udbyder (TDC, som har leveret modemet).

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 15-07-01 19:03

Jeg kører med win2000. Når det tidligere virkede med win2k for dig også kan det wære win98 der har problemet. Jeg ved ikke om winME vil kunne løse det, men det lyder underligt. Det burde ikke være din mailserver der volder problemer, da det trods alt kun er 2MB.

Kommentar
Fra : Maggie

Dato : 15-07-01 20:20

Jeg har prøvet at få en kammerat til at sende en stor fil. Han har et modem magen til mit, og han havde samme problem. Det lader til, at det er hos udbyderen.