/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Undgå at billede tilpasser sig skærmen?
Fra : cando.dk
Vist : 438 gange
100 point
Dato : 13-07-05 13:34

Jeg syntes det er irriterende, at når man kigger på et billede med IE og billedet f.eks er større end vinduet, at billedet automatisk bliver tilpasset vinduet.

Ved godt at man kan forstørre billedet med det ikon der kommer frem på skrærmen, i nederste højre hjørne.

Men kan man ikke sørge for at den aldrig gør det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 13:41

Det kommer jo helt an på hvilket program du ser billeder med.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-05 13:47

Går ud fra det er Internet Explorer.

Start internet explorer.
Klik på "funktioner" oppe i menuen.
Vælg "internet indstillinger"
Vælg "avanceret"
så skal du et stykke ned, hvor du fjerne krydset i kassen som hedder "smart billedsimulering"

Så skulle den være fikset

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-05 13:53

thulin du burde svaret som et tip, jeg har kigget med fordi jeg også var irriteret over IE automatisk tilpasser billledet det kom efter at jeg skiftede til Xp mener ikke at W98 kunne det?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 13:53

I IE går du i Funktioner-Internet indstillinger-Avanceret- rul ned til Multimedier og find Aktiver automatisk tilpasning af billedstørrelse. Fjern fluebenet og gem. Hilsen Arne

Godkendelse af svar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 14:02

Fuldstændigt genialt

Tusind tak.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 14:20

Lidt underligt at du accepterer et forkert svar. Thulins svar virker ikke. Prøv at gøre som jeg siger 13:53 i stedet. Det virker. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 15:37

arne.jakobsen->

Hans virker helt fint. Ellers havde jeg ikke lukket spørgsmålet.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 15:38

Det er tværtimod din der er forkert arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 15:41

Pudsigt, på min Bærbare IBM Thinkpad R40 med Microsoft Internet Explorer er det lige omvendt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 15:43

Det lyder også mærkeligt. Det flueben jeg siger skal fjernes hedder Aktiver automatisk tilpasning af billedstørrelse. Det er præcis det du i.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 15:43

Ja men det tip du skrev prøvede jeg selvfølgelig også. Men fluebenet var allerede fjernet

Så prøvede jeg Thulins, og det virkede perfekt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 15:45

På min virker det som ønsket blot MIT flueben er fjernet, det virker også når man fjerner Thulins flueben, men det er helt uden betydning. Det er afgørende er at MIT flueben er fjernet, er det IKKE det virker det ikke en skid at fjerne Thulins.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 16:02

Det kan være det er sådan på din computer.
Men sådan er det åbenbart ikke på min

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 16:03

Men ok. Jeg kan da godt forestille mig at dit havde virket hvis nu fluebenet var der i forvejen. Men det er ligegyldigt nu

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 16:05

Ja. Pyt med det. Bare det virker. Hygge.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 16:07

I lige måde. Og tak til dig også iøvrigt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 18:04

Hej igen cando.dk. Jeg har nu prøvet alle kombinationer af de to flueben. Og det ER mit der virker. Hvorfor det ikke virkede på DIN maskine selvom fluebenet VAR fjernet, er mærkeligt. Men af og til glemmer windows nogle indstillinger. Hvis jeg nu beder dig rigtigt pænt om at prøve igen, vil du så ikke nok? Sæt flueben i Thulins felt, Fjern flueben i MIT felt, tryk Anvend og derefter Gem. Hvis det så ikke virker som du ønsker dig i dit spørgsmål, giver jeg op og lader dig i fred. Men Please, prøv lige igen.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 18:17

Ok. Det gør jeg arne

Men skal snart ud af døren. Vender lige tilbage med nogle point i aften hvis dit også virker

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 18:33

Pyt med point. Som GAMMEL programmør plejer jeg bare at følge problemerne HELT til dørs, og dette er SÅ mærkeligt at jeg ikke bare har lyst til at slippe det. Håber du forstår hvad jeg mener?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 19:47

Øv, hvor træls!!

Blev ellers vildt glad, da jeg så denne tråd - og troede at Thulins forslag havde løst et problem, som også jeg altid har fundet hamrende irriterende - men rådet virker ikke her hos mig..

Prøvede derefter at fjerne fluebenet ved aktiver automatisk tilpasning af billedstørrelse som AJ foreslår, men heller ikke dette virker..

Yderst underligt!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 19:54

Creamy - Prøv lige og gør som jeg siger i min seneste kommentar til cando.dk. Og vel at mærke nøjagtigt hvad jeg siger. Som sagt virker det perfekt her. Husk at tryk på Anvend OG Gem. For en sikkerheds skyld så luk alt ned og genstart. Virker det stadig ikke på din og cando's maskine. SÅ er det underligt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 20:22

Citat
Husk at tryk på Anvend OG Gem.

Jamen Arne det kan jeg ikke. Når jeg trykker anvend - kommer der ikke et bud om at jeg kan gemme.

Boksen med anvend bliver blot nedtonet - og de eneste valgmuligheder jeg så har, er GENDAN STANDARDER - OK - ANNULER..

Jeg har trykket på OK, men det virker altså ikke!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 20:27

OK. Creamy - IKKE Anvend og Gem, men Anvend og OK.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 20:51

OK, men det virker stadig ikke! - og ikke for at træde i dine formuleringer AJ,
men det er squtte nemt at gøre nøjagtig hvad du skriver, når det du skriver
ikke lader sig gøre

Citat
Prøv lige og gør som jeg siger i min seneste kommentar til cando.dk. Og vel at mærke nøjagtigt hvad jeg siger

Nu har jeg gjort nøjagtig hvad du skriver...IGEN (også at genstarte). Det virker stadig ikke, så jeg må vel leve med, at mine billeder fortsat bliver automatisk tilpasset..

Som sagt er det noget øv, men det går nok

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 21:00

Nå, du blev lige inspireret til et tip

Men Arne, nu er det jo ikke kun en SLEM fejl fra Microsoft-programmørernes side. Du råder jo selv til at GEMME - men det er da fint, at du opdager fejl hos dig selv. Sådanne besidder vi nemlig alle*S*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 21:00

Creamy. Såvel jeg som cando.dk har fået det til at fungere, så hvorfor du IKKE kan er mildest talt underligt. Sorry.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 21:15

Creamy - Læs mit tip ordentligt. Jeg skriver jo at GEM-Knappen KUN er god EFTER at koden bag Anvend-knappen er flyttet over i Gem-knappen. Men det forstod du åbenbart ikke.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 22:01

Jo jo lillearne Jeg har skam både læst - og forstået dit tip..

Citat
Når du i et Microsoft-program har foretaget en eller flere rettelser i dine indstillinger, er du måske blevet rådet til at afslutte din indtastning med at trykke på Gem-tasten. Det er en fejl! Brug ALTID knappen Anvend. For derefter at forlade siden KAN du bruge knappen "GEM" eller Alt+F4 eller X-et i øverste højre hjørne

Læg mærke til dine egne ord AJ
Jeg citerer lige endnu en gang.

Citat
er du måske blevet rådet til at afslutte din indtastning med at trykke på Gem-tasten. Det er en fejl..

Hvorfor ikke bare indrømme, at du er EN AF DEM, der råder til hvad du selv beskriver som værende en fejl?!

Næ lillearne, du er en knold *L* ...du skrev i dit tip (fordi jeg gjorde dig opmærksom på det) at...

Citat
Microsoft har 3 knapper: Gem - Annuller - Anvend. De burde kun have 2, nemlig Gem og Annuller. Den kodning og effekt der idag ligger i Anvend knappen, burde flyttes over i Gem-knappen. Så ville mange problemer være løst.

Du vil såmænd bare ikke indrømme det

Citat
OK. Creamy - IKKE Anvend og Gem, men Anvend og OK.

Du er sq for viderekommende AJ
Men hvis det er dig meget magtpåliggende, at jeg skal fremstå som den dummeste af os to, så lad mig lige opfriske din hukommelse. De noget klogere end dig indenfor henholdsvis programmering og sikkerhed. De griner ind imellem deres røv i laser over din "viden" *S*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 22:21

Og JEG griner min RØV i laser over at DU, endnu engang gider at bruge din tid og intilligens på mig. Men det siges jo at "Den man elsker, tugter man". Så hold da helt op hvor må du elske mig højt. Ha Ha

I Øvrigt har du STADIG ikke læst (og forstået) hverken mine kommentarer eller mit TIP. Love AJ

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 22:41

Du tager ret meget fejl AJ. Faktisk så morer din manglende viden, samt din selvforherligelse mig så meget - og derfor kan jeg ofte ikke lade være med
liiige at korrigere dig
Elsker dig - gør jeg helt bestemt ikke*G*...Normalt sladrer jeg ikke, men når du så direkte påstår at jeg elsker dig, så må jeg liiige igen korrigere dig. Jeg synes faktisk, at du er temmelig klam stodder!

Sagt med andre ord - men med ord, der sikkert er nemmere for dig at forstå!!
Du er en smågammel klam, nedladende, bedrevidende oppustet selvnar - med et forskruet syn på dine egne evner..
Dit syn på din egen seksualitet, samt scoren damer - er i mine øjne direkte kvalmende.

Så tro om AJ.
Jeg finder dig total frastødende - både som menneske og som handyr

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-07-05 03:03

Men jeg havde ret i dette spørgsmål. Og det faktum at jeg har elsket mange kvinder, og de mig, kan du ikke tage fra mig, hvor gerne du end vil. Jeg har set dit billede, men at have et smukt ydre, betyder IKKE at man er et smukt menneske. Det er DU desværre et godt eksempel på.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-07-05 07:00

*ROTFLMAO*

Havde du også ret i dette?!

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 13-07-05 14:20

Lidt underligt at du accepterer et forkert svar. Thulins svar virker ikke. Prøv at gøre som jeg siger 13:53 i stedet. Det virker. Hilsen Arne

Næ, det havde du ikke AJ!! - Thulins svar virker hos Cando.dk, ergo er det reelt at Thulin fik point, da hans/hendes svar kom før dit..
Alligevel gylper du, at Thulins metode er forkert - og DET er NETOP et af disse bedrevidende, oppustede og nedladende træk hos dig, som jeg simpelthen afskyr som pesten. At din metode også er brugbar gør IKKE Thulins metode hverken ringere eller forkert - og det burde du som et voksent menneske acceptere..

Forøvrigt havde jeg på ingen måde DIT udseende i tankerne,
da jeg skrev min mening om dig - og én gang for alle gav dig ordentlig besked mht hvorledes jeg opfatter dig

Men hvor er det typisk for et menneske med lavt selvværd, at kommentere andres udseende, når ikke de kan forsvare sig på andre og mere konstruktive måder..
Psst lillearne -> Don't Hate Me Because I'am Beautiful, That's Just The Way I'am

At du har elsket med mange kvinder, gør dig dog ikke mindre frastødende i mine øjne.
Du må dog have holdt din kæft under sexakten, da disse kvinder ellers ville have forladt sengen, høet, bilen, lokummet på det lokale værthus - eller hvor faen du nu har praktiseret dine udskejelser*L*

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 14-07-05 22:15

Billede af creamygirl?

Det vil jeg da også se. Hvordan får man det set?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-07-05 06:49

Det får man ikke at se Cando. Er kun forbeholdt kontaktpersoner på MSN - og det er der lillearne har set det..

Behøver næppe fortælle, at lillearne ikke længere tilhører
min liste over kontaktpersoner han kvajede sig godt og grundigt angående min tillid og repekt, så han røg sidelæns ud!!