/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genstarter hele tiden når jeg lukker ned~
Fra : Myns
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 13-07-05 09:58

Jeg har lige formateret min computer. Jeg kører med XP. Når jeg lukker ned genstarter computeren hele tiden. På nedlukningsbilledet kan jeg ikke bruge standbe. Er der nogen der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Myns

Kommentar
Fra : macau

Dato : 13-07-05 10:06

http://www.arlet.dk/

se under tip og trick.

macau

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 13-07-05 10:10

Myns. Hej, det lyder som om du ikke har slået APM til. Det gør du ved at klikke på et tomt sted på skrivebordet og derefter vælge Egenskaber. Under fanebladet Pauseskærm vælger du så strømstyring og derinde slår du APM til samt understøttelse for standby til. Det burde løse dit problem.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-07-05 10:36

Hej peterfilstrup.
Nu har jeg fundet egenskaber for strømforsyning. Der er kun 3 faner, strømstyringsmodeller - avanceret og UPS. Er der noget jeg mangler og installerer.
Myns [hør]

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 13-07-05 10:42

APM = Avanceret (advanced power management)
derinde er der nogle muligheder for hvordan din pc skal opføre sig når du f.eks. trykker på Luk/Standby o.s.v.

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 13-07-05 10:57

Hej. har du installeret servicepack 1???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-07-05 11:13

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Prøv at hente denne reg fil,klik på teksten>Power Off(Off)(ikke> på Reboot )

linje>76. Power Off or Reboot After Shutdown
Gem den på pc'en og dobbelt klik på den>ok.

Genstart pc'en med det samme og prøv så at lukke den på normal vis.

Læs hvad der står i toppen af siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-07-05 17:57

Hejsa

Det er sasser virus...
kør denne http://www.grisoft.cz/softw/70/filedir/util/avg_rem_sup.dir/vcleaner.exe
og din maskine virker igen.
Det er vriuscleaner - der specifikt fjerner sasser virus.
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-07-05 18:01

Ups - havde over set en detalje i dit spørgsmål....
Det problem kender jeg ikke svaret på...
Sorry.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 19:35

Spørgsmålet har været oppe før. Prøv altid at lave en søgning, før du stiller et spørgsmål.

Kandu er et tre-ægget værktøj. D.v.s. at det består af et Tip-forum, et Spørgsmåls-forum OG en søgemulighed. Alle Tip, Spørgsmål og svar gemmes og du kan søge i dem og finde svar på dine spørgsmål. Nyere svar KAN dog koste ledige point at læse. Men DIT spørgsmål er stillet og besvaret før. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-07-05 20:27

Hej Manse9933.
Har prøvet at dobbelt klikke på poweroff.vbs. men der sker ikke rigtig noget. Har også prøvet at lukke computeren, men den starter igen.
Myns

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-05 20:30

Nåh Ja, hvis du ikke VIL have hjælp, så bare overse min kommentar.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-07-05 23:10

Hej alle.
Har selv fået løst problemet med genstart. Gik ind i "start og genoprettelse", og fjernede fluebenet ved genstart automatisk. Vil gerne stadig have hjælp til AMP, som ikke findes i egenskaber for strømforsyning. Svar til macau jeg har ikke virus på min computer, og jeg har kun installeret SP2.
myns

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 13-07-05 23:48

hvilke faneblade har du i Egenskaber for strømstyring ?
Der burde være: Strømstyringsmodeller, Avanceret, Dvale og UPS

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 13-07-05 23:52

Hej hcma. [hør]
Jeg har kun 3 faner: Strømstyringsmodeller - Avanceret - UPS. Hvad tro du der kan værer galt.
myns

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-05 11:06

det er fanen Avanceret du skal have fat i.
Jeg har uploaded en lille vejledning her:
http://www.hcma.dk/uploads_kandu/kandu_dk.htm#stroemstyrke

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-05 11:43

Hej hcma.
Jeg har ikke fanen dvale???????????
myna

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 14-07-05 12:11

Hej hcma.
Jeg ikke hvad der er sket, men nu har jeg lige pludselig fanen dvale. Nu har jeg fået løst de problemer jeg hvade lige nu.
myns

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 14-07-05 12:13

Tak for svaret hcma. Det kan jo være du kan hjælpe mig en anden gang.
myns

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-07-05 12:25

du er altid velkommen