/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvilken fisk ?
Fra : Gitte
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 15-07-01 10:54

Jeg har fået anbefalet en fisk til mit akvarium men har glemt hvad navnet på den var
er der nogen som har en ide ud fra flg. beskrivelse : Tropisk - ca. samme størrelse og form som diskus - kan gå sammen med alle arter - skulle efter sigende ligne diskus ret meget dog uden diskusfiskens særlige behov.

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 110 point
Dato : 15-07-01 11:31

Nu ved jeg ikke om det er stavet rigtigt men tænkter
du på en "Scaler" ?

//Tommy

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 15-07-01 15:11

Det kunne være en Skalar, men den ligner ikke særligt meget på grund af den langstrakte finner.
Jeg tror det er en Severum (Heros Severus). Den går af og til under navnet falsk diskosfisk. Den hed tidligere Cichlasoma Severum. Den er ikke lige så farvestrålende men meget fredelig og nem at have. Du kan også sagtens holde diskos. Du skal bare købe dem et sted hvor de altid har gået i almindeligt postevand. Hvis de først har været vandt til specielfoder og surtvand etc. så er de sværre at tilpasse.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 15-07-01 15:12

Jeg kunne ikke skrive det som et svar...!!!

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-07-01 15:19

gibson >> Nej, for jeg har lavet et svar. Så du må vente til han har afprøvet mit svar.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 15-07-01 15:25

wierd at flere ikke kan svare. Fik dit så ikke bliver godkendt, skal jeg så skrive mit igen ??? Det ville da være for dumt...

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 15-07-01 15:27

Han kan godt acceptere din kommentar.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 15-07-01 15:30

ok =I Gitte er nu sikkert en "hun" =D