/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Til arne.jakobsen
Fra : Jernladyen
Vist : 468 gange
50 point
Dato : 11-07-05 18:14

Hej Arne.
http://www.kandu.dk/dk/tip/11809
Jeg synes, dit tip er 5 stjerner værd, så dem får du lige her. *****
Vi er nemlig også dødtrætte af, at musemåtterne hænger i laser med jævne mellemrum.
Hilsen Jette

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 11-07-05 18:23

Tak skal du have Jette. Jeg var også lidt skuffet over det lave antal stjerner. Men det siges at disse Glas-måtter har været kendt længe, og at det derfor ikke er en rigtig nyhed. NÅ det var de ihvertfald for mig.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 18:26

Også for mig. Min samlever har godt nok talt om nogle i stål og plexiglas også, men jeg vil da langt foretrækken en af glas. Især når den ikke går i stykker, når man taber den.
Hilsen Jette

Godkendelse af svar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 18:27

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 18:29

Trine08 har fortalt mig om én der hedder Steel pad. Den er lavet af noget hårdt plastic og skulle også være vældig god.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 18:34

Det var vist den, min samlever talte om i starten. Jeg troede bare, den var af stål, siden den hedder Steel pad.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 18:39

Trine sagde om min Glas-museplade at den var for kold. Jeg sagde så at en Stålplade ville være koldere end en glasplade. Hun svarede at hendes Steel-Pad IKKE var af stål men af hårdt plastic. Det er squ lidt svært, når ting ikke er hvad de giver sig ud for at være.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 18:42

Hvordan bærer man sig ad med at slide en musemåtte op? Det er endnu ikke lykkedes for mig. Den jeg har på arbejde har holdt i mindst tre år, tror den kan holde tre år mere. Det er da ikke noget jeg vil betale for.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 18:58

grethes - Hvis den er lavet af stof, er det meget nemt. Ellers ville Jette og jeg jo ikke føle at det var et problem. VEL?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 18:58

grethes - Hvis den er lavet af stof, er det meget nemt. Ellers ville Jette og jeg jo ikke føle at det var et problem. VEL?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-07-05 19:02

Icemat, www.icemat.com , lækker hurtig sag, af matteret glas med små gummidutter nedenunder.
Har haft min i ca.2år, køb een.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-07-05 19:07

Ja Keldd, den ligner meget den jeg anbefaler. Så du er altså enig i at de af stof er noget ubrugeligt skidt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 19:22

grethes

Jeg har heller ikke haft problemer med en almindelig musemåtte.

Min søns musemåtte har holdt i 12 år. Den er hvid med hans navn påtrykt. Når den bliver for beskidt, får den lige en tur i vaskemaskinen.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 19:30

Og det er jo ikke absolut nødvendigt med en musemåtte.

Mon den dyre af glas kan tåle en tur i vaskemaskinen?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 19:33

Men måske den kan kommes i opvaskemaskinen. Et godt tips, ikk`?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 20:04

Keldd, de ser gode ud. Jeg er ret vild med den blå farve, den ene har. Og da de billigste musemåtter nu koster 25 kr her i byen, kan det sagtens betale sig at købe den.

Grethes, måske har du armen højere end os andre? Når armen går vandret ud fra albuen, minimerer man risikoen for skader i håndled. Men det gør også, at det øverste lag stof ryger ret hurtigt af musemåtten.

Nogle mus skal bruge musemåtte for at fungere. Lige nu kan jeg ikke huske, om det er en optisk eller en laser, der kan klare sig uden. (jeg har nemlig en af hver, den ene er bare i stykker. Det er den, der kan klare sig uden musemåtte).

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 20:10

Til Jette
Jeg har armen vandret ud fra albuen. Og der er ikke røget noget som helst af mine musemåtter.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 20:19

Så er dine musemåtter nok en væsentligt bedre (og dyrere) kvalitet end vores. Eller også bruger du ikke din comuter nær så meget som vi gør. Men det gør det jo så heller ikke bedre, at den ene af mine katte absolut skal sidde på den elendige musemåtte, når jeg sidder ved computeren - hvis han altså ikke går tur på tastaturet.

Icemat musemåtterne kan fås billigere herhjemme end det link du gav, Keldd. Når man søger på edbpriser, er den billigste til 196 kr afhentet. 241 kr, hvis den skal sendes.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 20:28

Til Jette
Mine musemåtter har jeg ikke givet en krone for. Den jeg har på arbejde, bliver brugt det meste af en arbejdsdag, da jeg arbejder med et tegneprogram. Dog bruger jeg i videst muligt omfang genvejstasterne, men også musen meget.
Men det er så tilsyneladende en god kvalitet måtte jeg har har fået smidt i nakken.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 20:31

Ja, det må være en meget god kvalitet.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 20:54

Den musemåtte, som jeg har brugt i flere år, kostede 20 kr. i Netto.

Og den bliver brugt hver dag. Det kan faktisk ikke ses på den

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 20:59

Men ......... det kommer nok også an på, hvad man bruger denne "måtte" til.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 20:59

Det er godt nok underligt, at der er sådan en forskel. Den sidste jeg havde, købte vi hos boghandleren. Den kostede vist kun en tier. Men den holdt kun i mindre end tre mdr. De samme musemåtter koster nu 25 kr. Og det gider jeg ikke blive ved med at give for sådan en gang skidt. De er kun et par uger eller max. en mdr. før de begynder lige så stillle at skille ad, hvor stoffet møder gummiet (eller hvad det nu er).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 11-07-05 21:05

Sig mig engang Jette? Hvordan bærer du dig ad? Hvordan kan man slide en måtte op på 2 uger? Forstår det simpelt hen ikke.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-07-05 22:41

Ja, bare jeg vidste det, grethes. Jo, det vil sige, jeg ved godt, hvorfor den ene kun holdt nogle uger, før den røg. Det er fordi jeg pt. p.g.a. sygdom ligger meget i sengen. Så triller vi computeren hen ved siden af sengen, og så ryger mus og musemåtte ned i sengen til mig. Men musemåtten gnider jo mod dyneberæk m.m., og så går det stlærkt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 22:48

Citat
grethes Dato : 11-07-05 20:59

Men ......... det kommer nok også an på, hvad man bruger denne "måtte" til.

LOL

Jeg har ikke oplevet, at de der måtter er blevet slidt op, hvis de bruges til det, som de er beregnet til.

Jeg vender lige tilbage til spørgsmålet, som henviser til dette tip

Citat
arne.jakobsen Send til en ven Dato : 11-07-05 16:23

Tip : "Musemåtte i hærdet glas."

Efter at have slidt utallige af de alm. stof-musemåtter op, har jeg nu købt en i hærdet glas. Den hedder Corepad Magna og jeg har givet ca. 280 kr. for den inkl. moms. Den skal formentligt ikke skiftes i resten af min levetid og den fungerer perfekt sammen med alle typer mus. Jeg har selv testet den med Logitech's optiske og deres Laser-mouse.

Se en anmeldelse her: http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=3426

Den skal blot rengøres en gang imellem med alm. vindues-pudse middel.

Hærdningen betyder at den er 10 gange så holdbar som en alm. glasplade.

Køb sådan én, den er alle pengene værd.

Jeg har ikke bedømt tippet.

Men hvordan kan man anbefale en musemåtte som man ikke selv har haft erfaring med, men henviser til en test.

Ja ja jeg er klar over at brugeren har investeret i en sådan måtte, men fornylig.

Sådan en måtte kan gå i stykker.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-07-05 01:04

ans - for jeg ved ikke hvilken gang, kommer du igen ind med enrigtig lortebemærkning.

Du skriver:
Citat
Men hvordan kan man anbefale en musemåtte som man ikke selv har haft erfaring med, men henviser til en test.

Læs for fanden mit TIP. Jeg skriver jo netop:
Citat
Jeg har selv testet den med Logitech's optiske og deres Laser-mouse.

Før dette skriver jeg:
Citat
Efter at have slidt utallige af de alm. stof-musemåtter op, har jeg nu købt en i hærdet glas.

ans. for hulen. LÆS teksten før du lukker sådan noget lort ud.

Du skriver også: Sådan en måtte kan gå i stykker.

JA, da den er lavet af glas. Men hvis du havde læst på teksten, ville du også vide at den er 10 gange så holdbar som alm. glas.

Så alle dine kommentarer, stinker langt væk af at du er skidefuld, og IKKE har læst og /eller forstået teksten.

Som tidligere sagt ans.: Tag dig sammen kvinde. Du kommer squ længere og længere ud i dine forvrøvlede kommentarer. Sørgeligt at du skulle ende der.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-07-05 02:28

Kan i så holde fred i min tråd, tror i. Jeg GIDER ikke høre/se på al den ufred. Det synes jeg der er rigeligt af i verden, uden at vi på kandu behøver bidrage til det. Hvor ville det være rart, at man ikke behøvede se på det, hver gang man var på kandu. Af samme årsag har jeg ikke været her særlig meget på det det sidste. Og det er IKKE Arnes skyld, inden nogen begynder at skyde på ham. Faktisk er det ham, der er blevet angrebet hver gang jeg har set ufred i den sidste lange tid.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-05 06:50

Ans kan ikke slide måtten op? Har du en mand?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-05 06:55

At Arne bliver angrebet kan ikke komme bagpå nogen Jernlady! Om han fortjener det er en anden sag! Vil han ændre sig? Vil dem der er efter ham? Hvem går det mest ud over? Følg med i den spændende fortsættelse

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-07-05 14:18

Hej tedd.
Ja, det er jo spændende, hvordan det udvikler sig. Man kan jo håbe, at der er plads til, at folk forandrer sig, når det er til det bedre.
Hilsen Jette