/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Parkering i Bruxelles
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 1487 gange
40 point
Dato : 11-07-05 12:30

Hejsa.

Vi skal afsted til Bruxelles i nat (kør selv ) og med sidste års ferie i mente (hvor vi kørte til Amsterdam og det kostede en herregård at parkere) spørger jeg jer om I kender priserne på parkering i Bruxelles? Derudover vil jeg også gerne vide om der er nogle af jer der har prøvet at spise i Atomium (øverst oppe). Er det dyrt ?

Gerne hurtige svar da vi som sagt kører i nat!

vh. Linda

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 11-07-05 14:02

Hej linda. Jeg må skuffe jer omkring Atomium. Det er helt lukket pga ombygning og renovering, regner med genåbning i Januar 2006. Har været lukket siden sidste år. Med hensyn til parkering, koster det fra 0 til 30€ pr døgn. På hotellerne er det oftest gratis i forbindelse med overnatning. Med mindre I er utroligt garvede Kør-Selv Folk, kan det ikke anbefales, at køre ind til Centrum. Forfærdelig trafikopførelse, meget værre end i Paris. Håber, at det var lidt hjælp, trods alt. Rigtig god tur.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 11-07-05 14:08

Hej linda. Jeg må skuffe jer omkring Atomium. Det er helt lukket pga ombygning og renovering, regner med genåbning i Januar 2006. Har været lukket siden sidste år. Med hensyn til parkering, koster det fra 0 til 30€ pr døgn. På hotellerne er det oftest gratis i forbindelse med overnatning. Med mindre I er utroligt garvede Kør-Selv Folk, kan det ikke anbefales, at køre ind til Centrum. Forfærdelig trafikopførelse, meget værre end i Paris. Håber, at det var lidt hjælp, trods alt. Rigtig god tur.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 11-07-05 14:25

undskyld, jeg stammer. Men der er store problemer med at sende svar til kandu.dk
Det er nok varmen.
Mvh vivi

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 11-07-05 14:26

Hej vivi.

Vi har booket et hotel i centrum af Bruxelles så vi bliver nødt til at køre til centrum af Bruxelles.

Ikke fordi jeg tvivler - men hvor ved du fra at Atomium er lukket? Jeg kan nemlig ikke finde det på nettet.....

vh. Linda

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 11-07-05 14:30

Never mind - fandt lige atomiums egen hjemmeside hvor det står! ØV ØV!

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 11-07-05 18:06

Hej Linda. Ja, det var også der, jeg læste det. Med hensyn til bilen inde i centrum, kan I jo nøjes med at køre derind og medmindre I så vil køre til noget udenfor byen, så lad bilen stå og tag bus/tog i stedet for. Det er til rimelige priser ogdet kunne hurtigt gå hen at blive billigere også, fremfor at skulle betale evt P-afgift rundt omkring. Prøv evt at gå ind på www.google og skriv: Hotellets navn og Bruxelles. Så kommer prisen for parkering på lige det hotel måske op og så er I igen lidt klogere på det . Prøv også at skrive Bruxelles, så kommer der en masse sider om, hvad der er af seværdigheder i Bruxelles. Man kommer bestemt ikke til at kede sig.
Mvh Vivi