/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
strømkabel/transformer
Fra : kommen
Vist : 437 gange
150 point
Dato : 09-07-05 23:19

Har ledt her og der og alle vegne efter transformer til en ældre (!) Canon BJ-10SX printer (lille flad sag god til bærbar pc), men kan ikke finde den. På bagsiden af printeren står 9,5V = 23 W og intet andet. Kan I hjælpe med at løse problemet?? P.S. har naturligvis været på Canons hj.side, men den eksisterer ikke længere!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-05 23:30

http://www.brinck.dk/
produkter
strømforsyninger

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 10-07-05 11:03

foreløbig mange tak. Prøver lykken der.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-07-05 17:38

Jeg har selv to gamle BJ10'er, begge uden strømforsyningen, men har brugt en almindelig universal strømforsyning, som fungere.
Den skal dog være polariseret rigtigt og kunne belastes med ca 2,5 amp.
Du kan dog også indsætte batterier i den, men jeg er ikke helt klar over hvad det er for en type, da jeg har fået disse to printere, til min samling af EDB-rod.

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 10-07-05 19:31

Hej severine. Mange tak for dit svar. Men hvordan finder man ud af, om den er polariseret rigtigt og kan belastes med 2,5 amp. Der står kun det bagpå den, som anført i mit spørgsmål..

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 150 point
Dato : 10-07-05 20:58

Der plejer at være et symbol som: -C-+ som viser at plus sidder i midten, i modsætning til +C-- hvor minus sidder i midten.
Det er normalt angivet på selve strømforsyningen, hvad den sekundære spænding er i volt, og hvilken strøm der kan trækkes ud af den i ampere.
Den primære spænding skal være et sted imellem 220 og 240 volt, men der findes også nogle universal strømforsyninger der kan køre imellem 100 volt og 240 volt uden omstilling. Disse modeller er ofte uden transformator, og derfor noget lettere end dem med.

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 12-07-05 00:11

Hej severino. arbejder med sagen. Synes du skulle have mange, mange point for dit uddybende svar..

Godkendelse af svar
Fra : kommen

Dato : 13-07-05 00:08

Tak for svaret severino, du har gjort det godt. Det er egentlig rimeligt genialt, at symbolerne sidder på den strømforsyning, man ikke har!!
Mange tak for hjælpen. Jeg tager printeren med til Brinck, da de nok er mit sidste håb.
mvh