/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Browser vindue i outlook
Fra : _Elvis_
Vist : 349 gange
40 point
Dato : 06-10-02 19:08

Hvordan får jeg outlook til at generere et ie browser vindue hvori mit nyhedsbrev skal vises.

Kommentar
Fra : _Elvis_

Dato : 07-10-02 20:08

Johhhhh tak for svaret, men egentlig var pointen at det ikke skulle være nødvendigt at være online for at anvende de pågældende links, af hensyn til modtagere som har en mere 'altmodish' internetforbindelse. Netscape laver de pågældende anchor links om fra http/lokal sti til en 'imap' sti imap://brugersti. Kan jeg snyde outlook til denne manøvre?? eller har jeg andre alternativer?
Men ellers tak for inputet clausen:)

Accepteret svar
Fra : Clausen

Modtaget 40 point
Dato : 08-10-02 07:57

Du kan prøve at indsætte en html fil i en e-mail (Indsæt >Tekstfil > Vælg HTML-format).
Det virker dog kun vel simple html filer. Ellers skal du redigere dine e-mails (Vælg kilde) og indsætte evt. billeder og links manuelt.

Kommentar
Fra : _Elvis_

Dato : 08-10-02 10:25

Tak ..igen..clausen, Den metode har jeg prøvet og mine anchor links fungerer i tilfældet netscape men ikke i outlook. Såvidt jeg har kunnet deducere mig frem til er det et spørgsmål om mail server, 'imap' giver muligheden for at læse online indhold offline, den mulighed giver pop3 åbenbart ikke. Så måske er det snarere et ? om at få outlook til at læse linksne som imap istedet for http. Har du en ide i den retning? Jeg skal af med de her points......:)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-10-02 14:41

Hej Elvis,

øh... lige for at få klarlagt hva' du mener, stiller jeg først lige et par spørgsmål...

er det meningen at når en bruger modtager dit nyhedsbrev, at de så ska' ku' klikke på linket, og at det så åbner den side som linket er til, men bare offline?

men hvis du linker ud til noget på nettet er der behov for at være online... ellers ska' du modificerer indholdet så det lokalt sendes med mailen... f.eks. hvis det er billeder der linkes til ska' de være medsendt...

men mht. POP3 ka' du nu også læse indholdet offline...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : _Elvis_

Dato : 08-10-02 18:47

Hey Strarup,
Tjahhh.. jeg kan godt se at spørgsmålet er lidt kryptisk formuleret. Så her er et situations billede:
Html dokumentet (nyhedsbrevet) består af et langt dokument opbygget i 'tables'. Øverst er der et par 'appetizers' til de uddybede artikler som ligger længere nede i dokumentet - en slags menu -, 'menu' punkterne er linket til artiklerne med 'anchor points' - jeg linker altså inde i det samme dokument. Der er ingen problem i at få vist indholdet af dokumentet korrekt (formatering,billeder, the works..), problemet består i at omtalte 'links' insisterer på at åbne en browser med indholdet, istedet for blot indholdet, som allerede er åbent i dokumentet - bare længere nede (dumme dumme outlook).
Og ja linket refererer til http:// i det øjeblik jeg sender den som en web side under 'funktioner', den er jeg med på - godt så........
Det sjove opstår så når jeg sender som html fra outlook. Her viser stien: 'lokalt drev://mappe/...nyhedsbrev.html, istedet for http:// ....... så vidt så godt, modtager (outlook) får så - naturligt nok - fejl404 server not found, accepteret.......Everhu, laver jeg det samme trick hvor modtager er netscape7.0 - baseret på én test maskine - viser denne maskine stien 'imap://mappe/....../nyhedsbrev.html dog med den væsentlige forskel at omtalte links virker! Jeg kan uden problemer 'browse' i indholdet i meddelelses vinduet (tjuhej hvor det kører). Jeg hælder lidt til formodningen om at det er min netscape ven, som bruger en imap server og at denne er nyhedsbrevet lidt venligere stemt.
Pointen er såmænd bare at brugeren ubesværet skal kunne hoppe mellem forskellige dokument relative links i meddelelses vinduet som allerede har det ønskede indhold. Meningen er at tilgodese så mange som muligt uanset internetopkopling.
Og ja som det forhåbentligt fremstår af ovenstående, er indholdet der også med pop3, men mine fede links virker bare ikke 100% efter hensigten, ihvertfald ikke i outlook.......
Det var så problemet, jeg er ked af at jeg ikke fik formuleret mig ordentligt men håber stadigt på at du eller en anden har et løsningsforeslag. At du lige fik prikket liv i mig og dermed en ordentlig formulering - omend lang - giver formodentlig/-håbentlig bedre odds.
mvh
Elvis

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-10-02 01:28

Hej Elvis,

undskyld jeg ikke lige har svaret... ska' lige genopfriske det... vil gennemgå det i morgen...

hvis det ikke lige var fordi dit indlæg var blevet accepteret... havde jeg nok helt glemt det... det beklager jeg...

men ka' du evt. prøve at sende mig et sådan nyhedsbrev både som mail og som vedhæftet fil... så ka' jeg helt konkret prøve at se hva' det er du gerne vil... plus så ka' jeg lave nogle tests så det passer til det du gerne vil ha' lavet...

min mail er strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup