/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Sokkel til Plantesten type 8
Fra : Malik
Vist : 2588 gange
20 point
Dato : 13-07-01 22:26

Hvor lang skal jeg grave ned for at være sikker på at det er frostfri? Hvilket blandingsforhold skal jeg bruge når jeg anvender støbemix - det er til et fundament der skal bruges til en mur bygget op af Plantesten type 8. Muren skal være 1,25m høj og 7,00m lang og skal være i stand til at modstå presset fra en terrasse i samme niveau og er det en god ide at bruge armeringsjern?

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 20 point
Dato : 14-07-01 00:15

Du skal ned i 90 cm. Der er det frostfrit!! det er ikke nødvendigt med armeringsjern, da der ikke er nogen synderlig belastning på( set i forhold til en bygning, i sten og med tag)

Held og lykke

madmikk