/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brug for hjælp med firewall
Fra : isa_addams
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 05-07-05 23:26

kan ikke finde der hvor man slår firewall fra og til på min pc.. jeg har xp med klassisk visning af tingene og har ikke service pack 2 på..

håber I kan hjælpe mig.. på forhånd tak..

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 05-07-05 23:35

Kontrolpanel - Netværksforbindelser - Ude til venstre "Skift indstillinger for Windows Firewall"

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 05-07-05 23:42

Kontrolpanel - Netværksforbindelser - Ude til venstre "Skift indstillinger for Windows Firewall"

har kigget med kunne ikke finde det der med skift indstillinger for windows firewall

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 23:48

var der windows firewall før sp2 ??????????????

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 05-07-05 23:51

ja har ikke den sercive pack for den laver lort med norton..

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 05-07-05 23:51

ja har ikke den sercive pack for den laver lort med norton..

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 05-07-05 23:51

miritdk -> Ja det var der.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-05 23:51

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Windows Firewall, hvis du vil åbne Windows Firewall
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 05-07-05 23:55

palle har kigget der står intet med windows firewall der.. har den klassiske visning af mit kontrolpanel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 23:55

eller - kontrolpanel - sikkerhedscenter - klik forneden på firewall

øhhh - sp2 har det helt fint med norton - men - har bidt mærke i at hvis den bliver installeret oven i kan det give problemer alt efter hvilken norton det er - klogt at lægge sp2 ind før norton ( i visse tilfælde)

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 05-07-05 23:55

palle har kigget der står intet med windows firewall der.. har den klassiske visning af mit kontrolpanel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 23:57

har jeg også isa... så den burde være faktisk alle de steder der er foreslået - hvis du har den altså

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 05-07-05 23:59

miritdk.. der står ikke sikkerhedscenter nogen steder i mit kontrolpanel..

da jeg havde sp2 skrev den hele tiden at min pc ikke var sikker og den ville ikke godtage mit norton..

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-07-05 00:02

hvad for en firewall er det lige du vil have af, er det windows eller norton firewall

har selv norton internet security.

ps jeg installere heller ikke norton for den lavar fuck med norton

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-05 00:03

hvis den har skrevet sådan så har det enten været fordi du ikke har haft firewall til - eller fordi du har valgt at windows valgt at windows ikke skulle overvåge norton -

øhhh tror du har afinstalleret den firewall

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 06-07-05 00:03

det er windows firewall

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 06-07-05 00:03

det er windows firewall

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-07-05 00:07

gå ind i denne computer - over til venstre finder du netværksteder - vis netværksforbindelser - under fanebladet generalt finder du egenskaber - øverst er der et faneblad som hedder avanceret=der slår du firewallen fra.

skriv hvis der er mere

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 06-07-05 00:09

jeg har prøvet alt og lige meget hvad brokkede den dig over norton.. og windows lå på pcen da jeg købte den..

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-07-05 00:10

fandt du det

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 60 point
Dato : 06-07-05 00:18

isa_addams jeg kører selv med klassisk visning af Kontrolpanel. Der for er mit svar stadig som nævnt 05-07-05 23:35 Hvis du dobbeltklikker på Netværksforbindelser eller højreklikker på samme og vælger Egenskaber, får du så ikke den beskrevne mulighed ude til venstre??

Uden sp2 har du ikke et Sikkerhedscenter, men kun den "gamle" windows firewall

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-05 00:19

prøv at søge i start - søg - alle filer og mapper - skriv windows firewall - søg i feltet denne computer - så skulle den dukke op ( skal ligge i kontrolpanel hvis du har den)

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 06-07-05 00:19

dayworker
der kommer ingen faneblad frem

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-07-05 00:20

Har du heller ikke sp1??

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-07-05 00:21

du skal dobbelt klikke på lan forbindelsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-05 00:21

anyway - så vidt jeg husker så fik jeg den først efter sp2 -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-05 00:22

meget kort - har du din pc fuldt opdateret ?????????

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-07-05 00:25

I øvrigt fatter jeg ikke, at du ikke har sp2. Du får betydelig bedre sikkerhed på din computer. Norton giver problemer hvis ikke man følger anvisningen som mirit skriver tidligere-. Men det er jo din egen afgørelse. Jeg kender mange med Norton og sp2 der funker fint.

Nå, go' nat - vender tilbage i morgen.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-07-05 00:27

miritdk -> beklager din hukommelse ikke er for god Jeg har haft XP "hele veje" - derfor ved jeg det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-05 00:28

mange veje fører til rom - og lige så mange veje er uransagelige

dayworker24´s råd med at dobbeltklikke på lanforbindelsen ????? nope - men højre klik og vælg egenskaber - fanebladet avanceret - indstillinger ..... og har du den firewall skulle den dukke op der

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 06-07-05 00:29

kan ikke følge med.. men alt det jeg har prøvet ind til videre har ikke hjulpet.. men vil kigge på det i morgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-05 00:30

haha anyway - jeg har ikke interesseret mig for den før den dukkede op og ikke var til at overse - bruger anden firewall

slet ikke så ringe med lidt huller i hukommelsen - dejlig med lidt frisk luft

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-05 00:31

sov så sødt isa

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 06-07-05 13:35

Firewall-adgang i Windows XP SP1:

I Kontrolpanel dobbeltklik Netværksforbindelser
Højreklik LAN-forbindelse, klik Egenskaber
Under fanen Avanceret kan du klikke Firewall til eller fra

Samme procedure for indstilling af 1394-forbindelse, selvfølgelig blot med højreklik på 1394-forbindelse.

//aaron

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-07-05 15:36

aaron prøv at læse mit indlæg og se om det ikke er det samme, det er ihvertfald tæt på

Kommentar
Fra : isa_addams

Dato : 06-07-05 15:47

nu har jeg fundet den.. mange tak alle sammen

højreklikkede på netforbindelsen og nu kom den frem.. bare underligt den ikke gjorde det igår..
men min pc har været mærkelig her på det sidste...

Godkendelse af svar
Fra : isa_addams

Dato : 06-07-05 15:52

Tak for svaret anyway.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 06-07-05 16:53

I orden, dayworker. Havde ikke lige nærlæst din kommentar. Sorry

//aaron

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 06-07-05 19:38

dayworker24, du skriver jo selv af efter mig