/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
WinAmp Versus Windows Media Player 10.
Fra : arne.jakobsen
Vist : 576 gange
120 point
Dato : 03-07-05 13:41

Hvorfor overhovedet benytte Winamp? Hvad er det den kan som Windows Media Player 10 IKKE kan? Jeg synes jeg ser lige så mange spørgsmål vedr. problemer med Winamp som med MediaPlayer?

Spørgsmålet er absolut alvorligt ment. Der må da være nogen helvedes gode grunde til at vælge WinAmp, jeg ser nogle i mine øjne højst respektable Kandu'er fortælle at de sandelig bruger WinAmp.

Hvorfor

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 03-07-05 13:53

hmm ja med winamp kan man vise hvad man spiller i mirc og på MSN messenger det er 1 ting jeg lige kunne komme på som man vist ikke kan med MediaPlayer.Er ikke så stor bruger af dem kun lige til og lytte til noget musik og ikke mere så hvad den ene kan mere ind den anden ved jeg ikke mere om ind det jeg har skrevet :)

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 03-07-05 13:58

Hej Arne
Jeg bruger kun WinAmp, da jeg syntes det er den bedste der findes.Hvis du vil prøve et af de skins kaldet Anuaki i Party mode, så er du overbevist om at bruge WinAmp
Ovenstående skins er når du kun vil hører musik på din Pc, Når jeg bruger min Pc samtidig bruger jeg skins MMD3 som er den bedste til det syntes jeg,den er hentet af ca 15.000000 gange så det er en af det mest brugte.
Nu har musik altid været en stor del af min hobby,helt tilbage fra 1960
Mit B&O anlæg får lov at samle støv, vil hellere sidde ved min Pc og nyde musikken med et rigtigt godt lydkort og en sæt gode højtaler
Hilsen for en stor WinAmp Fan

IPM

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-07-05 14:43

Hej Arne
der er mangeflere muligheder med Winamp
web radio of web tv
bedre oversigt over dine mp3 filer, hvis de er med Id3 tag kan du sortere dem i forskellige karegorier artist / genre / album osv.
den er også bedre til at rippe mp3 filer med.
du kan få den til at se ud som du vil have den
og jeg kunne blive ved længe nednu.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 14:46

Mad_Nuser -> Bliv endeligt ved for det eneste du har nævnt til nu som WMP ikke kan er at RIPPE?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-07-05 15:05

tja Arne
hvis du kendte din wmp ville du nok opdage at den også kan RIPPE

hvad med Web Radio ?
hvad med Web Tv ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 15:08

Det kan den da sagtens. Hvad mener du med Rippe? Og hvordan gør man det med WMP?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-07-05 15:14

rippe = kopiere en audio cd til mp3 filer til computeren

fremgangs måde = put en audio cd i computeren start wmp og vælg fanebladet KOPIER FRA CD
så enkelt er det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 15:21

Nå for hulen, kalder man det at rippe? Jeg kalder det da bare at kopiere. Ja selvfølgeligt kan den det. HaHa.
Troede at RIPPE var at bryde kopisikrings-koder.

Men altså stadig ingen med en hel masse guf som WMP IKKE KAN

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 16:10

WinAmp kan ganske vist downloades gratis, men kun i en begrænset version. Vil have den fulde Pro-version koster det 15$.
De ting der beskrives som ekstra ved Pro-versionen findes gratis i WMP-10. SÅ DET!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-05 16:35

Easy Cd creator 5.0 kan da også lave MP3 filer fra CD afspille, sortere, udvælge og gemme dem hvor som helst.
Det var bare lige.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-07-05 16:46

OG - Når man på www.winamp.com undersøger hvordan man f.eks. laver afspilnings-lister er der to forskellige metoder. Begge ser ud til at være noget besværligere end med WMP. WMP henter automatisk data og billeder fra nettet når man kopierer fra CD. Gør WinAmp også? Der står nemlig ikke noget om det i produktbeskrivelsen på hjemmesiden.

Det kan godt være I synes at jeg lyder meget negativ, men jeg har altså endnu ikke fået noget at vide der kunne gøre mig specielt positiv overfor WinAmp.

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 120 point
Dato : 05-07-05 13:09

Når jeg arbejder med andre ting foruden at spille musik, så hakker WMP helt vildt.
Når jeg derimod bruger winamp er der ingen problemer. Det er eneste grund til at jeg ikke bruger WMP.

Desuden vil jeg lige komme med en kommentar til det med at rippe musik.
Jeg bruger ikke andet end DBPowerAmp... Den kan rippe alle musik-cd'er med eller uden kopisikring.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 19:49

OK - Jeg kan forstå at WinAmp kan:

1.: Med winamp kan man vise hvad man spiller i mirc og på MSN messenger.
2.: Bruge/vise et af de skins kaldet Anuaki i Party mode.
(Hvad skal man bruge det til? Er det ikke kun noget visuelt? Gør det lyden bedre?)
3.: Carsten siger at WMP hakker helt vildt når han aarbejder med andre ting samtidigt.
4.: Mad_nuser påstår at WinAmp kan meget mere end WMP10, men formår ikke at fortælle hvad. Det han nævner kan
WMP10 også.

Er det virkeligt alt? Jeg synes da at WinAmp har nogle klare ulemper:

1.: En fuld PRO-version koster penge.
2.: Dannelse af Playlister er direkte besværlig.
3.: Kan ikke hente Albumoplysninger og Coverbilleder automatisk fra nettet.
4.: Kan ikke importere playlister fra f.eks. WMP10, så et skift vil være pissebesværligt og tidrøvende.

Hvis ikke I kommer ind igen med nogle flere positive ting om WinAmp, må jeg jo konkludere at WinAmp er overvurderet og selv de der bruger den ikke rigtigt kender forskellen på den og WMP10.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 18:00

Tak for svaret CarstenGP. Min Hakker KUN hvis jeg brænder en CD og samtidigt afspiller. Så jeg kunne ikke drømme om at skifte WMP10 ud, den er så meget smartere til mange ting end jeg har kunnet finde ud af at WinAmp er. Jeg tror de fleste WinAmp-brugere simpelthen holder fast i den, fordi de nu engang har vænnet sig til den, ellers ville nogle af dem sikkert kunne fremhæve en hel masse dyder ved den, der ikke findes i WMP10.