/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Dorthea Didriksen er besværlig.
Fra : maj_britt
Vist : 750 gange
500 point
Dato : 03-07-05 10:20

Jeg kan bare ikke finde hende født, hjælp mig.

Sikre oplysninger om hende:

Dorthea Didriksen

Vies d. 17-5-1863 i Glæsborg til Niels Sørensen. Hendes 2. ægteskab.

Får disse børn:

Sofie Kirstine Sørensen døbt i Ørum d. 12-12-1868
Sørgine Marie Sørensen døbt i Fjellerup d. 17-9-1871
Rasmus Dusiners Sørensen f. i Glæsborg d. 13-7-1878

Ved sidste fødsel er Dorthea 44 år og der står Stenvad hede, ergo hun er født i 1835, men hvor?

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 03-07-05 11:33

Hej maj-britt
Måske er det hende her:
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Dorthea Marie MORTENSEN OR DIDERICHSDATTER
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 03 FEB 1835 Nederby, Fur, Viborg, Denmark

Christening:
Death: 03 MAY 1864

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Diderich MORTENSEN Family
Mother: Maren JENSDATTER

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
No source information is available.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Venlig hilsen
malerole

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-07-05 11:38

Nej, Ole, fordi hun får jo barn i 1868.

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 03-07-05 13:58

Hej maj-britt.
OK, men hvad så med hende her.
Det er jo kedeligt, at der ikke er nogen data.
VH
malerole
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Dorothea Marie Mortensen OR Diderichsdatter
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: About 1834 , , Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
No source information is available.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 03-07-05 14:03

Eller hende her:
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

DORTHEA DIDRIKSEN
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 30 SEP 1842 Hof-Og Slotskirken, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: HANS DIDRIKSEN Family
Mother: ANNE SAMUELSDR

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C218392 1828 - 1860 0044426 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

VH
malerrole

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-07-05 15:35

Kan dette evt. være den Dorthea Didriksen du søger, hvis ser det ud til hun er født i Viborg.
Senta

Dorthe Marie Diderichsdatter, 5 , ugift, , Deres Børn,
Samtlige personer i husstanden

viborg, Harre, Fur, Nederbye, , et Huus, 81, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Diderich Mortensen, 34 , gift, , Er Smed og lever deraf,
Maren Jensdatter, 36 , gift, , Hans Hustrue,
Boel Diderichsdatter, 8 , ugift, , Deres Børn,
Dorthe Marie Diderichsdatter, 5 , ugift, , Deres Børn,
Ane Kjerstine Diderichsdatter, 3 , ugift, , Deres Børn,
Morten Diderichsen, 1 , ugift, , Deres Børn,
Morten Diderichsen, 69 , gift, , Lever af sin Aftægt,
Boel Andersdatter, 65 , gift, , Lever af sin Aftægt,
Anders Mortensen, 38 , ugift, , Lever af sin Aftægt,
Søren Mortensen, 23 , ugift, , Smedesvend,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-07-05 19:17

Nej, den Dorthea dør i Utah.

Hun er fundet via DIS.............

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-07-05 20:29

held og lykke
senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-07-05 07:10

Jeg har andre, jeg leder efter med lys og lygte..........

Dem sætter jeg på i eftermiddag, jeg skal da af med de point

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-07-05 12:06

Ane Didriksdatter føder en datter, Dorthe Nielsdatter d. 24-3-1835 i Ebeltoft arrest.

Jeg har ikke den store mulighed for at tage til Viborg, men vil så gerne høre, hvad der ligger bag den her sag.

Kan jeg lokke en med god tid til at finde noget til mig?

Så er der nyt spørgsmål, så jeg kan komme af med de point.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 06-07-05 13:56

Kan dette være din ???
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Niels Christian DanielsenPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
Ane Magrethe PedersdrPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. Dorthe Margrethe NielsenPedigree
Female

Birth:
Christening: 02 AUG 1835 Tugthuset, Viborg, Viborg, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-07-05 15:03

Jeg har også dette:

Her er lidt oplysninger fra Ebeltoft Kirkebog 1831-1841 side 62. Mange af oplysningerne er svære at læse.
Født som uægte 24 Mar 1835 døbt 5 Apr 1835.
Moderen var An Dideriksdatter i Ebeltoft Arrest. Fra Hyllested til ???????
Niels Christian Laursen Veie Grenå.
Faddere:
Båret af Jensine Munck.
Marianne Knudsen

Dorthea hedder også Didriksen til efternavn ved børns fødsel.

Gad da godt vide, hvad moderen sidder inde for?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 06-07-05 15:07

Det er samme person, som jeg efterlyste i første omgang, jeg var jo lidt i tvivl om oprindelse, men hun bliver født i Ebeltoft arrest.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 20-09-05 11:01

Tak for svaret senta.

Lidt flovt, havde da helt glemt at give point.