/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hackning HJÆLP!
Fra : Emmapigen
Vist : 319 gange
50 point
Dato : 03-07-05 00:31

Jeg har ikke så meget forstand på det med hackning, så jeg har nogle spørgsmål, jeg håber nogen vil svare på. :)

1) Jeg har tidligere lånt min router ud til nogle naboer, og er i den forbindelse blevet nervøs for, om sådan en gemmer på oplysninger om fx hvilke sider der er besøgt, eller andre oplysninger om min computer/internetforbindelse som senere kan misbruges?

2) Er det farligt at give ens IP-adresse til andre?

3) Min Windows Firewall er slået til, er min computer sikret mod hackning?

4) Andre ting jeg bør vide/ være opmærksom på?

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 50 point
Dato : 03-07-05 11:15

Hej

1) nej en ruter gemmer ikke den slags dataer
2) nej det er ligemeget
3) det vil jeg mene, men det er bedst at have et Firewall og Antivirus program
4) scan computeren med Ad-aware (eller lignende programmer) for spyware,
slet Temporary Internet Files og tøm mappen Temp
og vær varsom med brugen af Cookies.

så burde du undgå de fleste problemer.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 03-07-05 11:18

her er en god side til og finde ud af om din pc er ubeskyttet https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 bare følg hvad der står og ellers gå på opdagelse på den hjemmeside han er knald dygtig ham der laver de programmer der og ellers kig på spywarefri.dk også en god side g kende vis der ikke er en firewall i den router så vil jeg forslå du for en anden end den i windows ikke forde den er dårlig men den kan ikke sættes op sådan som du gerne vil ha den til zonearlam pro er rigtig god en af de beste fåes også som et freeware men så ikke pro jo :) der er en som hedder tinyfirewall det skulle vist være den beste på markedet men kender den ikke.en anden ting er at windows er noget af det nemste og hacke det tag 6min og kommer ind på en windows computer vis man ved hvordan hehe,men gå lidt på opdagelse og læs og lære på de sider der jeg lærer meget der fra.HF :)

Godkendelse af svar
Fra : Emmapigen

Dato : 03-07-05 12:57

Tak for svaret Mad_Nuser.