/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Forskellen på DVD+R og DVD-R???
Fra : josephine22
Vist : 485 gange
75 point
Dato : 02-07-05 17:13

Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på DVD+R og DVD-R??? Jeg har for nylig købt en ny computer, hvori der er en DVDRW drev. Men hvilken slags DVD skive skal jeg bruge til at brænde på? Er der overhovedet nogen forskel?

Mvh Josephine :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 17:20

H-klik på denne computer
vælg egenskaber
vælg enhedshåndtering
tryk + ud for DVD/CD-rom
Hvis du ikke har flere så vil der stå:
eks. fra mig:
lite-on DVD+rw og typenummer..........min er så kun til ? DVD
eller der kan stå:
mærke DVD+-RW............og den kan bruge begge dele

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 17:27

Hvis du er heldig så har du fået en CD og en DVD med som du kan skrive på.
De plejer at ligge i en hvid konvolut med en smule tekst udenpå.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 02-07-05 17:28

Oki... når jeg gør det står der bare LITE-ON DVDRW og så typenr. Der står hverken + eller -.... Hvad betyder det så?

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 02-07-05 17:33

Fandt lige min kvittering fra da jeg købte computeren, og der står DVD+/-RW 16x DUAL LAYER BULK... Det må jo så betyde jeg kan bruge begge slags skiver eller? Men er der nogen forskel på de to slags skiver? Og evt. hvilken speed den brænder med? Jeg mener kan jeg godt bruge en der kun brænder med 4x?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 18:40

Yes du kan bruge alle de skiver der findes. Dual-layer er dog ret dyre.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 85 point
Dato : 02-07-05 18:42

ja - og forsøg ikke på at hæve hastigheden.
Har du vrøvl med brændingen - så gå ned i hastighed.

Godkendelse af svar
Fra : josephine22

Dato : 02-07-05 18:56

Tusinde tak for din hjælp Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-05 19:30

Selv tak.
Hvis du laver labels til dine CD/DVD så skal de sidde absolut i midten - ellers vil dit drev ryste meget kraftigt når du sætter en skive i.

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 02-07-05 20:11

oki... Tak for tippet