/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Bang & Olufsen
Fra : grevelund
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 02-07-05 15:53

Hej

Jeg vil høre om det er muligt at købe et B&O fjernsyn (ex. Beovision Avant) i England og så få det til at virke i Danmark?
Er der noget som man skal være opmærksom på?

På forhånd tak

Kasper

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-07-05 16:01

Lyden er ikke det samme i england, som resten af Europa (- Frankrig).
Hvorfor vil du købe det i England, så vidt jeg ved, er de billigere i danmark.

MVH

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 02-07-05 16:02

Du skal være opmærksom på, om fjernesynet er forberedt til samme PAL-system som her, og om de også i England bruger 230 volt el-net.

Tror du kan finde det i linket her

http://www.high-techproductions.com/pal.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : grevelund

Dato : 02-07-05 16:07

Udfra linket ser det ud som om både England og Danmark bruger Pal-systemet, så der burde da ikke være nogle problemer vel?
Hvad ville kunne gøre hvis det ikke virkede som i danmark? hvad skulle skiftes ud og hvormeget ville det koste?

Kommentar
Fra : grevelund

Dato : 02-07-05 16:14

På linket er der noget som hedder Pal, Pal N og Pal M.. Hvad går det ud på? Kan der være det ene i Danmark og det andet i England og vil de kunne virke sammen?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-07-05 18:13

Prøv lige at checke her: http://www.swedx.com/support/tv-system.htm
Som allerede nævnt er den eneste forskel mellem Danmark og England frekvensen, hvorpå lyden ligger.
Nogle TV er ligeglade om det er det ene eller andet type pal de får, andre kan justeres om (indvendigt) mens andre igen overhovedet ikke kan ændres. For at få et endeligt svar, skal du have en servicemanual/diagram for det pågældne tv, med mindre du kan få en B&O forhandler/serviceværksted til at slå det op.
En helt anden ting er forskellen på kanalfrekenserne. Der er noget med, at de slet ikke bruger UHF i England (eller også er det VHF). De bruger kun den ene type!!!
Kunne du ikke finde et hvilket som helst andet land i Europa (igen minus Frankrig) at købe i, så er der ingen problemer.

MVH

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-07-05 23:43

England bruger PAL/I og PAL/A, hvor vi i Danmark bruger PAL/B og PAL/G.
Hvad den exagte forskel er, kan jeg ikke lige huske, men der er noget med linieantallet på skærmen, og kanalfrekvenserne.
Englænderne har i mange år kørt med 495 linier, hvor vi i danmark køre med 625. Franskmændene brugte over 800 linier, og gør det måske endnu.
Så er der forskel på hvordan deres kanaltabel er bygget op, da den samme kanalnummer ikke behøver at have samme frekvens.
Der kan også være forskel på, om lyden ligger på den posetive eller negative side af billedfrekvensen, samt frekvensafstanden mellem lyd og billed.

Køb et i tyskland de bruger sammen system som os her i danevang!

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 29-01-06 17:37

Der er Forskel på lyden i Pal BG som vi har og Pal I som de har i England.
hvis du køber en ny skal bu bare bestille en der kan begge dele, hvis den er brugt skal den modificeres.
mvh
ahtn

Godkendelse af svar
Fra : grevelund

Dato : 18-05-06 17:53

Tak for svaret dova.