/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
hvem står bag
Fra : freeeeeeeen
Vist : 4308 gange
40 point
Dato : 01-07-05 14:51

hvem står bag weber grill og hvem står bag mc donalds

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-05 15:02

Gode gamle George Stephen er grundlægger af Weber

http://www.webergrillrestaurant.com/about/history.html

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-07-05 15:08

...Grundlæggere af McDonnalds er Richard og Maaurice

http://www.globaled.org/curriculum/ffood4.html

Hvis det ikke er grundlæggerne du mener....vil jeg påstå at flere mio. står bag Webergrillen!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-05 15:15

Om "weber" er den så her på dansk

http://www.in-forma.dk/pjforside/forside.php?nyhed=18

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-05 15:22
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-05 15:25
Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-07-05 15:57

hvad tros retninger er de så ved i det

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-07-05 16:11

Hvad har det med noget at gøre?

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 01-07-05 16:19

Jeg lugtede straks at spørgsmålet ville gå i den retning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-05 16:46

Tjae, om historien er sand, skal jeg ikke kunne sige, men vedvarende rygter har i flere år kædet McD sammen med Scientologybevægelsen

mvh dova

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-07-05 16:46

måske jeg formulerede spørgsmålet lidt forkert er der nogen der ved hvad for en trosretning mc donalds er og hvad trosretning weber grill er

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-07-05 16:47

jeg har hørt moon bevægelsen og at weber skulle være jehovas vidner

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-05 16:50

moon er altså det samme som scientology

mvh dova

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-07-05 18:02

McDonalds og Weber er begge to firmaer, og de kan derfor ikke tilhøre en trosretning, de mennesker der er involveret i virksomhederne har til gengæld mulighed for at vælge frit hvilken tro de bekender sig til, men hvad er problemet??

Er du bange for at blive smittet med et eller andet?

dova-->
Moon er ikke og har aldrig været det samme som Scientology, Scientology er stiftet af L. Ron Hubbard, og Moon bevægelsen er en betegnelse for de mennesker der forholder sig til Sun Myung Moon, Moon bevægelsen kaldes også Tongil bevægelsen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-05 18:11

Okay så, det synes jeg bare at kunne huske han har sagt engang, ham der blev hentet hjem fra den bevægelse af sine forældre, at det var det samme.

men det er så Scientology man siger der står bag McD

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-07-05 18:20

dova--> Hvem er man? (altså de man der siger det?)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 18:29

mærkværdigt spørgsmål med underlige undertoner !!!!

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-07-05 19:17

der er ikke noget underligt i mit spørgsmål jeg vil bare vide hvad det er jeg støtter når jeg går på mc donalds og løber en weber grill og hvad enten det er moon bevægelsen eller Scientology eller jehovas vidner ja så vil jeg ikke støtte dem er der nogen der ved klart hvad for nogen bevægelser der står bag

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 19:22

hvis du fortsætter i den dur så er der vist ikke mange steder du vil/kan færdes - tænk hvis de har en anden holdning end dig

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 01-07-05 19:26

ja den er god med miritdk din holdning er jeg ligeglad med kan du ikke svare på spørgsmålet så find et andet sted og tjen dine point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 19:38

med fornøjelse freeeeeeen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-07-05 20:21

Både McDonalds og firmaet Weber er dybt involveret i Scientology og søger at udbrede deres modbydelige og menneskelige foragtelige psodoreligion gennem deres produkter. Hvis ikke Mcd skulle boykottes pga deres underlødige fødevarer, så burde dette gøre udslaget.

http://www.scientology-kills.org/dohring.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-05 22:08

Her stikker jeg lige sidebenet ind. Jeg giver freeeeeeeen 100% ret i den noget syrlige bemærkning til miritdk.

miritdk -> Dette kan du umuligt mene alvorligt :

Citat
hvis du fortsætter i den dur så er der vist ikke mange steder du vil/kan færdes - tænk hvis de har en anden holdning end dig

..som freeeeeeeen mener jeg absolut man bør have en holdning til; hvor, hvad og med hvem man handler og udveksler ydelser ..ikke at jeg ellers har noget at komme med i forhold til dette spørgsmåls ordlyd, men jeg har fuld forståelse for at det er stillet !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-07-05 22:16

ziggy99 -> Det har også altid undret mig at Scientology, Moon og systemer som NLP ikke klart melder deres menneskesyn ud. Hvor er menneskesynet, empatien, følelserne og hjælpsomheden blevet af i deres tankespin?

Retorisk spørgsmål fra molokyle !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-07-05 22:37

Citat
Hvor er menneskesynet, empatien, følelserne og hjælpsomheden blevet af i deres tankespin?

Gemt laaaaangt væk under et tykt,tykt lag varmende DOLLARS

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-07-05 00:49

Hvr kommer NLP ind i billedet??

NLP er ikke et system eller en bevægelse, det er udelukkende en samling redskaber.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-07-05 00:51

Ziggy99

Jeg har altså købt en del burgers hos McDonald, men jeg har endnu aldrig fået serveret et foredrag eller andet der skulle overbevise mig om at der var andet end en burger involveret, så hvilken McD har du besøgt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 07:51

Backtee -> Hvis du sætter dig lidt ind i NLP og Scientologi vil du opdage slående ligheder i deres fundamentale læseteknik og idé grundlag.

Nerolinguistisk Programmering giver jeg som voksen pædagog ikke mange basøre for

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-07-05 07:53

Ps.

Scientology er ikke et system eller en bevægelse, det er udelukkende en samling redskaber.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 04-07-05 00:16

Molokyle

JEg er selv Master practitioner i NLP og har derfor en del kendskab til det, jeg har desuden studeret og arbejdet i nabobygningen til Scientology's hovedkvarter på Vesterbrogade i København og har således haft en del mere eller mindre berigende diskussioner med scientologer, jeg vil give dig ret i at der for den udenforstående kan se ud til at være en del fællestræk, men ved nærmere eftersyn vil du opdage at der er tale om at scientologer benytter sig af de mest effektive kommunikationredskaber der findes, og disse er af mange forskellige mennesker på mange forskllige tidspunkter sat i system og gjort tilgængelig for alle, bl.a. Richard Bandler og John Grinder som i starten af 1970'erne formulerede grundtankerne i NLP, dette er blot et udtryk for at der ikke er nogen der har monopol på "lyset" men at der er flere måder at asnkue effektiv kommunikation på.

Det er sandt at Scientology benytter en del NLP redskaber, men gør det NLP til noget dårligt??
En kædesav er beregnet ti lat skære i træ, MEN den kan også skære i mennesker, hvor ligger fejlen? I saven eller brugeren???

ps. En masse voksenpædagoger har fundet det særdeles anvendeligt at tage en NLP uddannelse for på den måde at blive dygtigere til deres fag

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 04-07-05 01:02

jeg er meget glad for jeres holdninger jeg kender selv en del til både nlp og selvhypnose men men det var jo ikke en debat om holdninger jeg spurgte om men om der er nogen der ved om og hvordan weber og mcdonalds er orienteret rent tro´s mæssigt så mange tak for jeres holdninger men der er stadig ikke rigtig nogen der har bevist mit spørgsmål

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 04-07-05 07:12

freeeeeen

Bevist dit spørgsmål??

Skrev du for at få et svar, eller for at få ret?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 08:19

Backtee -> Den måde NLP ..og dermed også Scientology, betragter mekanismerne bag den menneskelige psyke og de sociotekniske 'trick' de benytter for at fremme deres 'ideologi', fritager dem på ingen måde for i bund og grund at være marketingsværktøjer, der kun har til formål at påpege egne fortræffeligheder og nedgøre andres, men det er da korrekt at denne diskussion måske ikke lige hører hjemme her ...0g jeg har i øvrigt ikke tiden !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 04-07-05 18:54

molokyle

Jeg har kun en ting at sige... Du vrøvler og diskussionen er fra min side erklæret formålsløs, det kan ikke lade sig gøre at debatere når du har så lidt kendskab til hvad du taler om

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-05 19:12

Sjovt du skulle nævne dit eget forhold til en lødig diskussion

Det tænkte jeg sgu nok

Igen en total afvisning af alle der ikke lige hopper med på 'vognen' og har 'set lyset' !

Typisk selvtilstrækkelighed Backtee. Jeg forlader denne ensidige, formålsløse og ubegavede meningsudveksling.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-07-05 10:58

Molokyle

Bare det at du bruger den slags vendinger understøtter min påstand om at du ikke har begreb om hvad du taler om, eller er det kun mennesker der er enige med dig i dine sandsynligivs mere eller mindre forældede pædagogiske principper som stadig bliver indoktrineret på danske seminarier der har noget at skulle sige?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-05 12:04

Kiggede lige ind. Du går efter 'manden' i stedet for efter bolden :

Citat
Du vrøvler...
...du har så lidt kendskab til hvad du taler om
...du ikke har begreb om hvad du taler om

Sådan argumenterer fundamentalistiske religiøse fanetikere også, når de skal forsvare deres tro.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-07-05 18:06

molokyle

Tjah, eller også er det bare en tilkendegivelse af at de argumenter du fremfører afslører så store huller i dit kendskab til bl.a. NLP at det vil være formålsløst at fortsætte diskussionen, en debat kan kun nydes af deltagerne hvis begge parter har bare den fjerneste ide om hvilket emne der bliver diskuteret.

Din åbenlyse mangel på viden gør det umuligt, idet du på forhånd har kategoriseret NLP som en sekterisk trosretning og samtidig klassificeret mig som en stakkels hjernevasket discipel

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 05-07-05 18:19

ok men det svarer jo ikke rigtigt på mit spørgsmål at i diskutere nlp her men jeg kan da håbe på at der er en eller anden der dropper forbi en dag og kan svare på det jeg spurgte om

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-05 19:16

Ok. freeeeeeeen, du får et svar : Hvad 'rager' det dig !!!

Backtee fremturer jo i sit afsind stadig med min manglende viden .....hvor ellers 'sneglen' har dét fra?

Store huller i mit kendskab til... ved ikke hvad jeg snakker om... åbenlyse mangel på viden... osv. osv. osv. osv. osv....

[ironi]
Nu skal man også kunne Koranen udenad; for at udtale sig om dens værdi, betydning og virkning
[/ironi]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-05 19:20

[hør] Dét er sjældent dét sker, men hold kæft, hvor har I begge; freeeeeeeen & Backtee 'bragt mit pis i kog' !

(..UDEN at trække i land) : Tag det nu ikke ilde op?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 05-07-05 20:32

Tak for svaret ziggy99.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 05-07-05 20:33

desværre fik jeg ikke rigtig svar på det jeg spurgte om