/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Overføre fra en dansk konto til en svens~
Fra : Ana17
Vist : 3065 gange
50 point
Dato : 01-07-05 10:49

Hvordan overføre jeg penge fra en dansk konto til en norsk/svensk konto, så modtageren får pengene i deres egen valuta???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 10:50

Har du netbank ?

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 01-07-05 10:51

ja...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 10:53

Så laver du bare en EU betaling

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 10:56

Du skal kende IBAN nr og SWIFT adresse på modtageren.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 01-07-05 11:01

Og hvordan gør jeg det???

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 01-07-05 11:01

Og hvordan gør jeg det???

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 01-07-05 11:01

Og hvordan gør jeg det???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 11:05

Er det en opkrævning du har fået eller hvad?
Der må jo stå hvor pengene skal sendes hen.
Hvis der kun står et reg. nr. og et kontonummer må du finde ud af hvilken bank det drejer sig om.
Har du ikke disse oplysninger må du få banken til at lave overførslen - de kan finde disse numre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 11:06

Det afhænger af hvilken nabk du har. Ikke alle Netbanker gør det på samme måde. Hos Nordes f.eks. er der én måde, hos andre Netbanker er der andre. Har du Nordea kan jeg hjælpe dig ellers ringer du bare til din Bankrådgiver så ordner han det for dig. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 11:08

Sikke noget sjusk! nabk = bank og Nordes = Nordes

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-07-05 11:08

Sikke noget sjusk! nabk = bank og Nordes = Nordea

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 11:13

Det er tidligt på dagen "arne"

Men uden IBAN og SWIFT skal du under alle omstændigheder i banken.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 01-07-05 18:24

Det er ikk en opkrævning.. Det er fordi jeg overvejer at købe noget på qxl.no....
Hvor finder sælgeren IBAN og SWIFT numrene???

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 01-07-05 18:27

Det får han oplyst i sin bank.
Det er en international betegnelse for banken og konto nummer.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-05 18:30

Det får du sikkert NÅR du har købt varen - så vil sælger eller qxl give dig en konto du skal overføre pengene til.

IBAN og SWIFT numre er noget alle banker har så man kan idetificere dem. (din egen bank har også nogle)

Det skal du ikke bekymre dig om i første omgang.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 02-07-05 12:39

Oki.. Jamen det lyder godt... men får han så pengene i hans egen valuta??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-07-05 13:12

Ja

Godkendelse af svar
Fra : Ana17

Dato : 21-02-06 17:45

Tak for svaret refi. pointene får du for alle dine svar i denne tråd