/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program kan ikke afinstalleres
Fra : zxcvbnm1
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 30-06-05 22:52

Jeg har forgæves forsøgt at fjerne McAfee antivirus og andre programmer fra min svigerfars PC. Han kører Windows ME.
Der sker følgende, når jeg fjerner - eller rettere forsøger at fjerne programmerne vil tilføj/fjern programmer:

McAfee antivirus: jeg kan godt vælge at fjerne programmet, men udover at skærmen giver et kort blink, sker der ikke noget. McAfee fremtræder stadig over listen af programmer.

"Almindelige" programmer såsom soft til digitalkameraer: Efter at have valgt at fjerne programmet i tilføj/fjern programmer optræder programmet ikke mere på listen, men fortsat på mskinen - fuldt funktionsdygtigt.

Jeg kan naturligvis vælge den hårde metode manuelt at fjerne filerne til de pågældende poagrammer, men der vil formentlig altid blive nogle stumper tilbage hist og her - fx i reg.databasen.

Har nogen et godt råd.

På forhånd tak for hjælpen
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 30-06-05 23:00

zxcvbnm1. Det bedste du kan gøre, er at geninstallere programmerne igen og derefter fjerne dem via tilføj/fjern programmer. Hvis det ikke virker, kan du geninstallere programmerne en gang til og derefter deaktivere systemgendannelse, for det er sikkert den der laver rod i systemet.Dernæst kan du bruge et regclean program til at fjerne resterne af programmerne fra regedit. Håber du får held med det.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 30-06-05 23:00

zxcvbnm1. Det bedste du kan gøre, er at geninstallere programmerne igen og derefter fjerne dem via tilføj/fjern programmer. Hvis det ikke virker, kan du geninstallere programmerne en gang til og derefter deaktivere systemgendannelse, for det er sikkert den der laver rod i systemet.Dernæst kan du bruge et regclean program til at fjerne resterne af programmerne fra regedit. Håber du får held med det.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 30-06-05 23:00

zxcvbnm1. Det bedste du kan gøre, er at geninstallere programmerne igen og derefter fjerne dem via tilføj/fjern programmer. Hvis det ikke virker, kan du geninstallere programmerne en gang til og derefter deaktivere systemgendannelse, for det er sikkert den der laver rod i systemet.Dernæst kan du bruge et regclean program til at fjerne resterne af programmerne fra regedit. Håber du får held med det.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-06-05 23:04

hent regcleaner her - og fjern programmerne med den
http://www.arlet.dk/index.html?/regcleaner.htm

kig bagefter i reg.basen om der skulle ligge noget rest der

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-06-05 23:08

du kan også gå i start - kør - skriv regedit og klik ok- kig under HKEY_LOCAL_MACHINE - der vil du finde programmerne og kan slette dem derfra - husk at genstarte maskinen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-06-05 23:08

Nogle programmer har en Uninstall funktion.

Kik under Programmer i Start - fin McAfee og se om der er en Uninstall.

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-06-05 23:15

camillasmoster - lige mc_kaffe er temmelig svær at komme af med hvis man ikke får fjernet i reg.basen - har selv måttet slås med det engang i tidernes morgen

(ved camilla hendes moster surfer her ???)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 23:16

Du skal jo lige huske at lukke programmet inden du afinstallerer

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 30-06-05 23:18

prøv i fejlsikker tilstand så skulle du nok kunne fjerne mcfee,og eller er det bare ind i regedit som der står og så under software mener det er der de ligger,grunden er nok der flere bruger på den pc?? kunne jeg tænke mig,men HF med det:)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-05 00:17

miritdk

Jow jow, det ved Camilla godt!

Men nu trækker opskrifter på babytøj mere, for Camilla skal have en bebs!

Så grandmoster er gået i selvsving!

Godt, jeg ikke bruger MacKaffe

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 00:47

ohhhhh tillykke med camilla da - sving pindene moster
Oz godt jeg ikke bruger mckaffe lol (selvom den faktisk er en af de bedre )

sorry og undskyld misbrug af din sti til zxcvbnm1

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-05 03:21

Ja, jeg vil også gerne undskylde!

God nat, folks!

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-05 03:22

Tak for'et miritdk!

Sweet dreams!

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 01-07-05 07:31

hvis du er kommet af med programmet, skulle du overveje at installere et installationsovervågningsprogram. Jeg selv bruger Ashampoo UIwatcher, den tager et øjebliksbillede af maskinen inden installation og et bagefter. Forskellen bliver gemt i en uninstallfil. Hvis du så vil afinstallere, skal du bare vælge, hvilket program skal fjernes og så sker det uden at efterlade stumper, undtagen, filer du selv har gemt i katalogene.
Kattefar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 07:53

Kattefar - der er en fri og en betalings Ashampoo UIwatcher
http://utility.downloadatoz.com/ashampoo-unInstaller-suite/
Hvilken bruger du

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 11:23

Hvorfor er det typisk mænd der altid skal installere programmer til at downloade - overvåge - fjerne osv i stor målestok ??????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 13:16

Miritdk - det er ikke til at downloade - men afindstallation af afprøvede programmer som ellers generer de nye prøveprogrammer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 13:20

ok - så blev jeg lige lidt oplyst - men min kommentar synes jeg nu er temmelig rigtig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 13:26

Hæ hæ - Hvem er det "kvinderne" kommer rendende til når der er problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 13:35

refi - vores moar - og har vi ingen mere så er der altid veninderne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-05 15:27

Ta' den! refi

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-05 15:28

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 15:30

Det er knægtene der render til Mor.....

Tøserne render til Far

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 15:31

De ved nemlig godt hvem der kan hjælpe

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 01-07-05 16:44

@Eyvind
jeg bruger den betalingsversion (selv om jeg fik den foræret gratis fra en CD som følger med den tyske computerblad CHIP, som jeg abonnerer på), selv den prøverversion kører kun i 30 dage så falder hammeren. Men programmet er meget fin, fjerner næsten at. jeg kører bagefter jv16tools, som renser registrien fra de sidste manuel oprette spor. (undskyld jeg musbruger tråden)
Kattefar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-05 18:13

refi - knægtene render kun til moar når konen kræver noget af dem

gad vide om spørger bare er taget på ferie ?????????

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 01-07-05 23:50

Nej, spørgeren er ikke taget på ferie, men har fulgt med i den levende debat om de to køns evner (eller mangel på samme) til at udøve hjælp.
Jeg har ikke afprøvet de mange gode forslag til løsning af problemet endnu, men vil vende tilbage, når det er sket.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-07-05 01:38

ok - godt at se dig igen - håber du finder løsningen